به گزارش صبا، مهرداد معظمی، مدیر روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری اوج، از تصمیم این سازمان برای پخش زودهنگام فیلم سینمایی «خدای جنگ» از تلویزیون خبر داد و آن را اقدامی استراتژیک در راستای نمایش قدرت موشکی ایران و استفاده از بستر پرمخاطب تلویزیون عنوان کرد.
وی با اشاره به شرایط خاص کنونی کشور و وضعیت نامطلوب سینماها و پلتفرمهای اینترنتی، گفت: فضای سینما در وضعیت مناسبی نیست و باتوجه به وضعیت اینترنت هم نمیتوان روی پلتفرمهای آنلاین حساب باز کرد. بنابراین، بهترین راه، پخش این فیلم از تلویزیون بود. این یک تصمیم استراتژیک بود؛ چرا که ممکن است در آینده چنین فرصتی دوباره پیش نیاید.
معظمی افزود: بهترین زمان برای نمایش فیلمی که قدرت موشکی ایران را به تصویر میکشد، همین حالاست. ما معتقدیم پخش این اثر از تلویزیون، تأثیر بیشتری دارد زیرا این روزها مردم بیشتر به تماشای تلویزیون مشغول هستند. البته پس از پخش از شبکههای سیما، امکان دسترسی رایگان برای مردم در پلتفرمهای داخلی فراهم خواهد شد.
گذشت از فروش سینمایی به نفع پیام رسانهای
مدیر روابط عمومی سازمان اوج با بیان اینکه این فیلم احتمالاً در گیشه سینماها موفق میشد، توضیح داد: با علم به این موضوع، شرایط ایجاب کرد که از فروش سینمایی بگذریم و پیام مهمتر فیلم را در اولویت قرار دهیم. این یک اقدام مثبت در کارنامه سازمان اوج خواهد بود و از زحمات عوامل سازنده فیلم که با گذشت خود موافق این تصمیم بودند، قدردانی میکنیم.
معظمی درباره جزئیات پخش این فیلم گفت: سه نوبت پخش از تلویزیون در نظر گرفته شده است. این فیلم برای اولینبار روز پنجشنبه ۲۹ خردادماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما، روز جمعه ۳۰ خرداد ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه سه سیما و در روز شنبه ۳۱ خرداد ساعت ۲۲ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
وی ادامه داد: پس از پخش تلویزیون، تکرار آن در شبکههای دیگر و همچنین تلوبیون و پلتفرمهای اینترنتی میسر خواهد بود. ضمنا، به دلیل ماهیت سینمایی اثر و شرایط مخاطبان، تصمیم بر این شد که به صورت سریال عرضه نشود زیرا داستان فیلم این امکان را نداشت.
«خدای جنگ»؛ روایتی از اقتدار ایران
معظمی در پایان تأکید کرد: این فیلم با موضوع دفاع مقدس و نمایش قدرت موشکی ایران ساخته شده و پخش آن از تلویزیون، گامی مهم در جهت آگاهیبخشی و نمایش اقتدار کشور است. امیدواریم این اقدام مورد استقبال مردم قرار گیرد.
نشر اول: ایسنا