بازی جدید ناتی‌داگ یک نقش‌آفرینی خواهد بود؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ تیر ۱۴۰۴ ساعت ۱۶:۱۶

بازی جدید ناتی‌داگ یک نقش‌آفرینی خواهد بود؟

به‌تازگی اطلاعات کمی درباره بازی جدید ناتی‌داگ یعنی (Intergalactic: The Heretic Prophet) منتشر شده است؛ هرچند این اخبار با احتیاط زیادی مطرح شده‌اند.

عرفان بیگی/صبا؛ هنوز مشخص نیست که این سیستم مشابه آن چیزی است که ناتی‌داگ همیشه استفاده کرده یا شاهد رویکردی متفاوت و ریسک‌پذیر هستیم.

به‌تازگی اطلاعات کمی درباره بازی جدید ناتی‌داگ یعنی (Intergalactic: The Heretic Prophet) منتشر شده است؛ هرچند این اخبار با احتیاط زیادی مطرح شده‌اند.

این اطلاعات در ردیت Intergalactic توسط کاربری به نام ۲۲Seres منتشر شده است. طبق گفته‌ی او، یکی از توسعه‌دهندگان سابق استودیو Bend و ناتی‌داگ، در پروفایل لینکدین خود اشاره کرده که در ساخت این بازی مشارکت داشته است.

براساس اسکرین‌شاتی که ما شخصاً از پروفایل لینکدین این فرد تهیه کردیم، او از آگوست ۲۰۲۲ تا فوریه ۲۰۲۴ به‌عنوان «طراح فنی همکار» در ناتی‌داگ فعالیت داشته است. موارد زیر بخشی از توضیحات مربوط به سوابق کاری اوست:

طراحی سیستم‌های پیشرفت نقش‌آفرینی (RPG Progression) برای Intergalactic: The Heretic Prophet

کار روی قابلیت‌های دسترسی، سیستم‌های متاگیم، مکانیک‌های گیم‌پلی و اسکریپت‌نویسی مراحل برای The Last of Us Part II Remastered

توسعه متاگیم و سیستم‌های ارتباط بازیکنان برای The Last of Us Online

اگر دقت کنید، بخشی از فعالیت‌های او هرگز به نتیجه نرسید؛ چراکه پروژه The Last of Us Online رسماً لغو شد. این موضوع قطعاً ناراحت‌کننده است، اما او نقش مؤثری در بازطراحی و بهبود نسخه ریمستر The Last of Us Part II داشته است. هرچند برخی طرفداران احساس می‌کردند این ریمستر ضرورتی نداشت، اما کسانی که از آن لذت بردند، قطعاً بخشی از این موفقیت را مدیون تلاش‌های این فرد هستند.

برای کسانی که کنجکاو بودند، باید گفت سابقه کاری او در استودیو Bend نسبتاً محدود بوده است. او کمتر از یک سال به‌عنوان کارآموز فعالیت داشته و در این مدت یک نمونه اولیه گیم‌پلی را با استفاده از موتور Unreal برای سیستم اسکریپت‌نویسی قابل‌استفاده توسط بازیکن و یک همراه هوش مصنوعی طراحی و پیاده‌سازی کرده است. اما به‌وضوح، او اعتبار اصلی خود را در ناتی‌داگ به‌دست آورده و احتمالاً تأثیر چشمگیری بر بازی جدید این استودیو داشته است.

با این حال، می‌دانیم که سبک همیشگی ناتی‌داگ، بیش از هرچیز بر روایت داستان تمرکز دارد و مکانیک‌های گیم‌پلی، برخلاف بازی‌های نقش‌آفرینی جهان‌باز مانند The Witcher یا Assassin’s Creed، در خدمت داستان طراحی می‌شوند و نه بالعکس.

بنابراین مشخص نیست سیستم پیشرفت نقش‌آفرینی که در این پروژه به آن اشاره شده، همان سیستم محدود و خطی است که طرفداران ناتی‌داگ به آن عادت دارند یا اینکه با حضور کارگردان‌های جدید، استودیو تصمیم گرفته ریسک بیشتری کند و از چارچوب‌های گذشته فاصله بگیرد. شاید Intergalactic فراتر از یک بازی ناتی‌داگ با داستانی متفاوت و امضای نیل دراکمن باشد؛ چیزی که بسیاری از هواداران انتظار دارند.

آیا آماده هستیم یک بازی ناتی‌داگ بدون دخالت نیل دراکمن را تجربه کنیم؟ اصلاً این سیستم نقش‌آفرینی در محصول نهایی باقی می‌ماند یا نه؟ همه چیز زمانی مشخص خواهد شد که ناتی‌داگ تصمیم بگیرد اطلاعات بیشتری را به اشتراک بگذارد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار

پربازدیدها