فروش انفجاری Ready or Not | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ تیر ۱۴۰۴ ساعت ۲۱:۳۴

فروش انفجاری Ready or Not

انتشار نسخه کنسولی Ready or Not، شوتر تاکتیکی بحث‌برانگیز استودیوی VOID Interactive، موجی تازه در صنعت بازی‌های ویدیویی به راه انداخته است.

به گزارش صبا، این عنوان که در نسخه PC نیز موفق به ثبت رکوردهای فروش شده بود، حالا تنها طی کمتر از چهار روز پس از عرضه روی کنسول، مرز یک میلیون نسخه فروش را پشت سر گذاشته و مجموع فروش جهانی خود را (شامل دسترسی زودهنگام روی PC) به ده میلیون نسخه رسانده است.

خولیو رودریگز، مدیرعامل VOID، ضمن ابراز خوشحالی از این موفقیت چشمگیر، از تیم توسعه و بازیکنانی که به پروژه باور داشتند قدردانی کرد و گفت: «زمانی که Ready or Not را روی PC عرضه کردیم، ۳۶ روز طول کشید تا فروش یک میلیون نسخه را تجربه کنیم، اما این بار روی کنسول این عدد به ۳.۶ روز رسید. این لحظه‌ای ویژه برای تیم ماست»

اما این موفقیت بی‌حاشیه نبوده است. همزمان با عرضه کنسولی بازی، توسعه‌دهنده ناچار شد بنا به قوانین بازار کنسول‌ها و برای دریافت مجوز عرضه، سطوح خشونت، نمایش خونریزی و موارد حساس مربوط را کاهش دهد. VOID Interactive در بیانیه‌ای تاکید کرد که تغییرات اِعمال‌شده در نسخه PC نیز به حدی جزئی است که اکثر کاربران اگر اعلام نمی‌شد، متوجه آن نمی‌شدند؛ با این حال برای شفافیت کامل این موضوع را اطلاع‌رسانی کرده است.

این تصمیم اما با واکنش تند برخی هواداران مواجه شد و بسیاری، آن را مصداق «سانسور» و امتیازدهی به محدودیت‌های بازار کنسول‌ها دانستند. نتیجه، سقوط رتبه نقدهای کاربران استیم به «اکثراً منفی» برای بازه اخیر بود؛ رتبه‌ای که پیش از این ماجرا، عمدتاً مثبت و ستایش‌آمیز بود.

Ready or Not با وجود همه حاشیه‌ها و نقدها، موفق شد رکوردی تازه در فروش ثبت کند و بار دیگر نشان داد که بازار بازی‌های واقع‌گرایانه و پرهیجان، حتی در مواجهه با محدودیت‌ها و جنجال‌ها، همچنان عطش بی‌پایانی دارد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار

پربازدیدها