گیشه در تسخیر «چهار شگفت‌انگیز» | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ مرداد ۱۴۰۴ ساعت ۲۰:۴۶

گیشه در تسخیر «چهار شگفت‌انگیز»

فیلم «چهار شگفت‌انگیز: گام‌های نخست» در نخستین هفته اکران، با فروش ۱۱۸ میلیون دلاری، گیشه را به تسخیر خود درآورد و آغاز دوباره‌ای برای این فرنچایز ابرقهرمانی رقم زد.

به گزارش صبا، تابستان داغ هالیوود در حالی به اوج نزدیک می‌شود که رقابت میان فرنچایزهای بزرگ و تازه‌واردهای مستقل، رنگی تازه به گیشه بخشیده است. این هفته، بازگشت رسمی «چهار شگفت‌انگیز» نه‌تنها هواداران دنیای مارول را به وجد آورد، بلکه ثابت کرد مخاطبان هنوز به داستان‌های کلاسیک ابرقهرمانی با اجرای تازه علاقه‌مند هستند.

در کنار آن، آثاری مانند «سوپرمن»، «جهان ژوراسیک» و «فرمول یک» همچنان در میان ۱۰ فیلم پرفروش باقی مانده‌اند.

چهار شگفت‌انگیز: گام‌های نخست (The Fantastic Four: First Steps)
فروش آخر هفته: ۱۱۸ میلیون دلار
هفته اول اکران
فیلم جدید «چهار شگفت‌انگیز» بازگشتی به دنیای مارول است. داستان از جایی آغاز می‌شود که چهار دانشمند جوان در جریان یک مأموریت فضایی با پرتوهای کیهانی برخورد می‌کنند و قدرت‌هایی خارق‌العاده به‌ دست می‌آورند. اما در این نسخه، تمرکز بیشتر بر رابطه‌ و کشمکش‌های درونی اعضای گروه، شکل‌گیری اعتماد میان آن‌ها و پیامدهای روانی این تغییرات خارق‌العاده است. در این فیلم ستارگانی مانند پدرو پاسکال، ونسا کربی و جوزف کوئین ایفای نقش می‌کنند.

این فیلم با سبک تصویری خاص و طراحی تولید سنگین و پرهزینه سعی کرده از فضای کمیک‌بوک فاصله بگیرد و لحنی واقع‌گراتر و در عین حال احساسی به داستان بدهد. منتقدان، عملکرد پدرو پاسکال در نقش رید ریچاردز را ستایش کرده‌اند. انتظار می‌رود فروش کلی آن از مرز ۴۰۰ میلیون دلار عبور کند.

 

سوپرمن (Superman)
فروش آخر هفته: ۲۵ میلیون دلار

فروش کلی: ۲۹۰ میلیون دلار
هفته سوم اکران
مرد پولادین همچنان سینماهای آمریکا را در تسخیر دارد. فیلم جدید «سوپرمن» نه‌تنها یک بازسازی از داستان ابرقهرمانی مشهور دنیای دی‌سی، بلکه تلاش موفقی برای بازتعریف شخصیت کلارک کنت در دنیای معاصر است. این نسخه از سوپرمن، با ترکیب ظرافت‌ احساس، درگیری‌ درونی شخصیت و در عین حال اکشن‌های باشکوه و جلوه‌های ویژه خیره‌کننده، توانست هم نظر منتقدان را جلب کند و هم تماشاگران را راضی نگه دارد.

این فیلم به کارگردانی جیمز گان یکی از چهره‌های برجسته سینمای تجاری با روایت تازه‌ای از سوپرمن، بر هویت انسانی‌تر و آسیب‌پذیرتر او تمرکز می‌کند. برخلاف نسخه‌های قبلی که بیشتر بر قهرمان شکست‌ناپذیر تمرکز داشتند، این فیلم به لایه‌های درونی شخصیت اصلی فرو می‌رود و کشمکش‌های او میان زندگی شخصی، مسئولیت‌های اخلاقی و قدرت‌های خارق‌العاده‌اش را به تصویر می‌کشد.

دیوید کورنسوت بازیگر نقش سوپرمن در این فیلم با کاریزمای قوی و اجرایی باورپذیر، جان تازه‌ای به شخصیت داده و در کنار گروه بازیگری قدرتمند، داستان را پخته و جذاب پیش می‌برد. موسیقی متن حماسی و طراحی صحنه چشم‌گیر، این فیلم را به یکی از مهم‌ترین آثار ابرقهرمانی سال تبدیل کرده‌اند.

دنیای ژوراسیک: تولد دوباره (Jurassic World: Rebirth)
فروش آخر هفته: ۱۳ میلیون دلار

فروش کلی: ۳۰۲ میلیون دلار

هفته چهارم اکران
ششمین قسمت از مجموعه «پارک ژوراسیک»، با عنوان «تولد دوباره»، بار دیگر دایناسورها را به سطح شهرها آورده است. در این فیلم، گروهی از دانشمند تلاش می‌کنند با اصلاح ژنتیکی موجودات ماقبل تاریخ، گونه‌ای پایدار از دایناسورها خلق کنند، اما پروژه به طرز فاجعه‌باری از کنترل خارج می‌شود. این فیلم با جلوه‌های ویژه خیره‌کننده و با بازیگری اسکارلت جوهانسون و جاناتان بیلی و مارشالا علی به کارگردانی گرث ادواردز به نمایش در آمده است.

فرمول یک: فیلم (F۱: The Movie)

فروش آخر هفته: ۶.۲ میلیون دلار

فروش کلی: ۱۶۶ میلیون دلار

هفته پنجم اکران
این فیلم درامی هیجان‌انگیز از دنیای اتومبیل‌رانی فرمول یک است که با الهام از زندگی واقعی رانندگان مشهور ساخته شده است. «فرمول یک: فیلم» نگاهی عمیق به رقابت، تکنولوژی، فداکاری و فشارهای روانی این ورزش سرعت‌محور دارد. در این فیلم ستارگانی همچون برد پیت و خاویر باردم به کارگردانی جوزف کوشینسکی ایفای نقش می‌کنند.

اسمورف‌ها (Smurfs)

فروش آخر هفته: ۵.۴ میلیون دلار

فروش کلی: ۲۳ میلیون دلار

هفته دوم اکران

موجودات آبی دوست‌داشتنی، این بار در قالب ماجرایی جدید و رنگارنگ به پرده سینماها بازگشتند. نسخه جدید انیمیشن «اسمورف‌ها» با داستانی پرتحرک، طراحی بصری چشم‌نواز و طنزی کودکانه، در هفته نخست اکران توانست دل خانواده‌ها و کودکان را به دست آورد. ماجراجویی‌های تازه در دهکده اسمورف‌ها، همراه با چالش‌های جدید در برابر گارگامل بدجنس، تماشاگران کم‌سن‌وسال را سرگرم کرده است. این انیمیشن نیز با صداپیشگی هنرمندانی همچون ریحانا، مارشملو و جیمز کوردن بر روی پرده نقره ای خواهد رفت.

می‌دانم تابستان گذشته چه کردی (I Know What You Did Last Summer)

فروش آخر هفته: ۵.۱ میلیون دلار

فروش کلی: ۲۴ میلیون دلار
هفته دوم اکران
بازگشت یکی از ترسناک‌ترین داستان‌های نوجوانانه دهه ۹۰، با استقبال مناسب مخاطبان ژانر وحشت همراه شد. نسخه جدید این فیلم، با فضای رازآلود، سکانس‌های دلهره‌آور و طراحی متفاوت قاتل مرموز، مخاطبان تازه و نوستالژیک را همزمان جذب کرده است. صحنه‌های تعقیب و گریز نفس‌گیر و افشای رازهای تاریک تابستان گذشته، این فیلم را به یکی از آثار جذاب ترسناک تابستان بدل کرده است.

چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم (How to Train Your Dragon)

فروش آخر هفته: ۲.۸ میلیون دلار

فروش کلی: ۲۵۷ میلیون دلار

هفته هفتم اکران
این بازسازی مدرن از انیمیشن محبوب که ادامه‌ای بر سه‌گانه پرطرفدار و همچنان جایگاه خود را در جدول حفظ کرده است. این نسخه‌ جدید، داستانی نو از دنیای «هیکاپ» و اژدهای وفادارش «بی‌دندان» ارائه می‌دهد که با ترکیبی از هیجان، احساس و جلوه‌های بصری خیره‌کننده، خانواده‌ها و نوجوانان را به سینماها کشانده است. موفقیت این فیلم نشان می‌دهد دنیای موجودات افسانه ای همچنان برای مخاطبان جذابیت دارد و می‌تواند در برابر آثار اکشن و دایناسوری نیز رقابت کند. این فیلم با بازیگرانی همچون میسون توماتس، نیکو پارکر و جرارد باتلر در پرده نقره‌ای به نمایش در آمده است.

ادینگتون (Eddington)

فروش آخر هفته: ۱.۷ میلیون دلار

فروش کلی: ۸.۱ میلیون دلار

هفته دوم اکران

فیلم اثر آری آستر، با بازی پدرو پاسکال در نقش شهردار تِد گارسیا و واکین فینیکس در نقش کلانتر جو کراس، تصویری تاریک و سیاه از روزهای اولیه همه گیری کرونا در یک شهر کوچک به نام ادینگتون حوالی نیومکزیکو ارائه می‌دهد. این درام سیاه‌نمایی از بحران هویت فردی و جمعی در دوران بحران، با بهره‌گیری از گفتمان سیاسی، تئوری‌های توطئه و آشوب اجتماعی، هالیوود را به مواجهه با پرسش‌های جدی درباره نقش خلاقیت انسانی در برابر تولید ماشینی و بی‌رحم قرار داده است.

اوه، سلام! (Oh,Hi!)

فروش آخر هفته: ۱.۱ میلیون دلار

هفته اول اکران
فیلم «Oh, Hi!» یک کمدی عجیب و غریب، الهام‌گرفته از فضای فیلم کالت «The Room» ساخته تامی ویزو است، و نوعی ادای احترام طنزآمیز به سینمای بد، بداهه و سوررئال. داستان درباره گروهی از جوانان مستقل‌ساز است که تصمیم می‌گیرند فیلمی بنویسند و بسازند که «تا حد ممکن بد و بی‌منطق» باشد، تا از طریق آن به شهرت برسند.

با فیلم‌برداری دستی، صحنه‌های اغراق‌شده و دیالوگ‌های آگاهانه خنده‌دار، فیلم به سبک ساختارشکنانه‌ای، فرهنگ اینترنتی و پدیده «فیلم‌های بدِ محبوب» را به چالش می‌کشد.

خانه (The Home)

فروش آخر هفته: ۱ میلیون دلار

هفته اول اکران

درامی روان‌شناسانه و رازآلود با فضایی سنگین و شخصیت‌محور. این فیلم به کارگردانی جیمز دِموناکو با بازی پیت دیویدسون، جان گلاور و بروس آلتمن، داستان جوانی به‌ نام مکس را روایت می‌کند که به‌ جای زندان، مجبور به خدمت در خانه سالمندانی مرموز می‌شود. با ورود به طبقه ممنوعه این مرکز، او با رازهای تاریک و توهم‌های ترسناک روبه‌رو می‌شود. این فیلم که در ژانر وحشت اجتماعی قرار می‌گیرد، مفاهیمی چون تنهایی، گذشته سرکوب‌شده و زوال عقل را در بستر تعلیق‌آمیز بررسی می‌کند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار

پربازدیدها