عبدالحسین لاله سرپرست پژوهشکده هنر شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۷
با حکم علیرضا اسماعیلی

عبدالحسین لاله سرپرست پژوهشکده هنر شد

عبدالحسین لاله عضو هیات‌علمی و رییس گروه چندرسانه‌ای فرهنگستان هنر، طی حکمی از سوی علیرضا اسماعیلی به سمت سرپرست پژوهشکده هنر منصوب شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط‌ عمومی فرهنگستان هنر، مراسم تودیع هادی ربیعی رییس پیشین و معارفه عبدالحسین لاله سرپرست جدید پژوهشکده هنر، عصر دیروز یکشنبه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۸ با حضور علیرضا اسماعیلی، سرپرست فرهنگستان هنر، مدیران این فرهنگستان و اعضای هیات‌ علمی و کارکنان پژوهشکده هنر برگزار شد.

در این مراسم علیرضا اسماعیلی از هادی ربیعی، عضو هیات‌ علمی دانشگاه هنر و رئیس سابق پژوهشکده هنر، برای انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی‌ که در مدت مدیریت وی به انجام رسید، قدردانی کرد.

وی همچنین با اشاره به سوابق مدیریتی، علمی و اجرایی عبدالحسین لاله برای او آرزوی توفیق روزافزون کرد.

عبدالحسین لاله، متولد ۱۳۴۱ در تبریز است و مدرک دکتری تخصصی رادیو، تلویزیون و سینما و دکتری تخصصی دراماتورژی از دانشگاه آنکارا ترکیه دارد. او تدریس در دانشکده سینما و تئاتر‌ دانشگاه هنر، دانشگاه ‌آزاد اسلامی (تهران‌مرکز‌)، دانشکده ‌صداوسیما‌، دانشکده ‌خبر‌، دانشگاه هنر تبریز و دانشکده نبی‌اکرم تبریز را در کارنامه خود دارد.

وی همچنین دارای تألیفات، ترجمه‌ها و مقالات علمی بسیاری است که از این میان می‌توان به کتاب‌های تبیین جایگاه داستان در ادبیات نمایشی، دلایل موفقیت سینمای ایران در جهان، تخیل در عصر سینمای دیجیتال، ترجمه یادداشت‌هایی درباره سینمای ترکیه نوشته نیلگون آبیسل و مقالاتی چون «ب‍ام‍داد خ‍م‍ار، م‍ح‍ک‍م‍ه‌ اش‍راف‍ی‍ت»، «نقد بومی و بایسته‌های فرهنگی»، «سینمای ملی، مؤلفه‌های متناقض» و… اشاره کرد.

از فعالیت‌های هنری لاله، نویسندگی و کارگردانی آثار تلویزیونی و نمایشی است که از آن جمله می‌توان به «اپرت حیدربابا سلام»، اشاره کرد.

مدیریت گروه ادب‌وهنر شبکه دو سیما از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۲، ریاست دبیرخانه شورای هنر از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۱، ریاست دفتر رئیس فرهنگستان هنر از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۰، ریاست مرکز تحقیقات مردم‌شناسی (انجوی) صداوسیما از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ از جمله سوابق اجرایی عبدالحسین لاله است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است