به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، نشست ستاد رسانه ای رونق تولید سازمان صداوسیما و وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور بررسی وضعیت بازار اسفند ۹۸ با حضور حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، مرتضی میرباقری معاون سیمای سازمان صداوسیما و رییس ستاد رسانه ای رونق تولید سازمان صداوسیما و مدیران ارشد این وزارت خانه و سازمان صداوسیما برگزار شد.
مرتضی میرباقری رییس ستاد رسانه ای تولید رونق صداوسیما در نشست ستاد رسانه ای رونق تولید و وزارت صمت گفت: رسانه ملی امسال هم همانند سال های گذشته و با توجه به انتخاب سال «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و تاکید ایشان بر اولویت قرار دادن مسایل اقتصادی کشور، برنامه های مختلفی را برای اطلاع رسانی شفاف در این خصوص در دستور کار خود قرار داد.
وی افزود: خوشبختانه امسال تمام حوزه های صداوسیما، استان ها و حتی شبکه های برون مرزی به طور جد به این مهم پرداختند. همچنین صداوسیما جشنواره ها و همایش هایی هم که در طول سال به این منظور تدارک دیده شده بود، پوشش داد.
معاون سیما خاطرنشان کرد: با وجود تحریم هایی ظالمانه ای که در طی یک سال گذشته علیه ملت بزرگ شریف ایران از سوی آمریکا اعمال شد و هم اکنون نیز در شرایط حساس، برخی رسانه به دروغ اخباری مبنی بر کمبود وسایل بهداشتی مورد نیاز مردم انتشار دادند اما خبرهای نویدبخشی در حوزه اقتصاد شاهدیم.
میرباقری با اشاره به جوسازی رسانه های معاند درباره کمبود کالاهای اساسی در بازار تصریح کرد: در هفته های پایانی سال که مردم به اقلامی که در این ایام مرسوم است نیاز دارند، بازار مشکلی برای تامین کالاهای مورد نیاز مردم ندارد و همکاران ما در هفته های اخیر، اخبار مربوط به عرضه و تقاضا و وضعیت موجودی انبارها را دنبال کردند و تمام بخش های صداوسیما تلاش می کنند به تدریج این اخبار را به مردم برسانند و ما به طور روزانه و مستمر در این خصوص اطلاع رسانی می کنیم.
وی همچنین تقویت فروش مجازی را در شرایط خاص این روزها به دلیل محدودیت تردد هموطنان در اماکن عمومی به دلیل رعایت مسایل بهداشتی و مراقبت های پزشکی اقدامی مناسب دانست که به کسب و کار و رونق تولید کمک شایانی خواهد کرد و از آمادگی این ستاد از پشتیبانی این اقدام خبر داد.
معاون سیما همچنین با اشاره به وجود یک تعامل رسانه ای بین صداوسیما و وزارت صمت گفت: امیدواریم این وضعیت استمرار داشته باشد و بتوانیم همواره با اطلاع رسانی مردم را از شرایط باثبات بازار کالاها باخبر سازیم.
حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صمت نیز با تشکر از همکاری های صداوسیما با این وزارت خانه بیان کرد: در این روزهای اخیر که موضوع شیوع ویروس کرونا نگرانی هایی را برای مردم به وجود آورده بود و در این شرایط خاص و بحرانی، با آن که وزارت صمت تلاش خود را برای فراهم کردن مایحتاج مردم و کالاهای مورد نیاز انجام می دهد اما این حوزه به کمک رسانه فراگیر همچون صداوسیما نیاز دارد چرا که ابزار مدیریتی ما به تنهایی کافی نیست و به یک پیوست رسانه ای و یک پشتیبانی کننده به عنوان رسانه نیاز دارد تا عملکرد این وزارتخانه به درستی برای مردم بازگو شود.
وی ادامه داد: ما برای اجرای برنامه های خود به یک مثلث سه گانه نیاز داریم. دستگاه های دولتی، نهادهای غیردولتی و یک بخش هم همراهی مردم این مثلث را تشکیل میدهند. کارکرد آموزشی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بر عهده صداوسیماست و می تواند نقش موثری در این زمینه داشته باشد.
قائم مقام وزیر صمت تصریح کرد: صداوسیما کاری را امسال در قالب بسته رونق تولید شروع کرد که شبکه های ملی آن را پشتیبانی کردند و اخبار مربوط به تولید کالاها و رونقی که در صنایع مختلف از جمله پتروشیمی، فولاد، خودرو، نفت و گاز و … انجام شده است به نحو شایسته ای انعکاس یافته اما اکنون زمان آن رسیده است که علاوه بر بحث «رونق تولید» ما به بحث توسعه صادرات هم بپردازیم چرا که موثرترین مقوله رونق تولید در کشور ما توسعه صادرات است.
مدرس خیابانی با اشاره به افزایش چشمگیر صادرات گفت: امسال به تناسب تولید، صادرات داشتیم و این مساله با توجه به کاهش درآمدهای نفتی، اتفاق بسیار نویدبخشی است و عمده درآمد کشور از محل ارز حاصل از صادرات تامین می شود و انتظار ما این است که صداوسیما در بسته های تولید رونق ملی به مقوله صادرات هم بپردازد.
وی در پایان تصریح کرد: صادرات هویت کشور را هم به دنیا منتقل می کند و نام و برندهای ایرانی را می توانیم از طریق صادرات به جهان معرفی کنیم و تجارت به عنوان یک نیروی پیش رو در بحث تولید مطرح است باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و به عنوان نیروی محرکه بخش تولید باید به آن نگاه شود.
انتهای پیام/
There are no comments yet