تولید برنامه‌های «جهش» در دستور کار قرار گرفت/ پرهیز از شعارزدگی | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۰
در پی ابلاغ راهكارهای رسانه‌ای تحقق شعار «جهش توليد»؛

تولید برنامه‌های «جهش» در دستور کار قرار گرفت/ پرهیز از شعارزدگی

علی دارابی می‌گوید پرهیز از شعارزدگی و ادبیات تصنعی در برنامه‌ها یکی از اصول اساسی برای تحقق شعار «جهش تولید» در حوزه‌های مختلف مراکز استانی است.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، علی دارابی معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به نام «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب و راهکارهای رسانه‌ای برای تحقق این امر اظهار کرد: در این زمینه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی گوناگونی با تکیه بر مجموعه‌ای از سیاست‌های ابلاغی تولید خواهد شد و اهداف و سیاست‌های کلان، راهبردها، اقدامات اجرایی در این زمینه باید به درستی تعریف شوند و به منصه ظهور برسند.

وی افزود: جهش تولید، ادامه مسیر رونق تولید است و با توجه به شعار سال ۱۳۹۷ «حمایت از کالای ایرانی» و شعار سال ۱۳۹۸، «رونق تولید»، طبیعتا بسیاری از راهبردها و راهکارهای اتخاذ شده برای برنامه‌سازی در صدا و سیما همچنان مفید و کارآمد خواهند بود، اما با توجه به مفهوم «جهش» در شعار امسال ضروری است، اقدامات رسانه ای نیز بیشتر و تاثیرگذارتر شده و در گفتمان‌سازی و جریان‌سازی بر الزامات و راهکارهای ایجاد جهش در تولید تاکید شود.

معاون امور استان‌های صداوسیما با اشاره به اهداف و سیاست‌های کلان در این زمینه اظهار کرد: از جمله این موارد می‌توان به ارایه الگوهای مناسب و قابل پذیرش جامعه از سبک زندگی ایرانی و اسلامی با رویکرد حمایت از تولید داخلی و مصرف کالای ایرانی، رونق فضای کسب و کار و جریان‌سازی در راستای بهبود آن و مطالبه‌گری و حمایت رسانه‌ای موثر، جریان‌سازی مستمر و ترویج شعار و فرهنگ «ما می‌توانیم» در راستای جهش تولید و توسعه پایدار و بسیج افکار عمومی در تحریم استفاده از کالاهای خارجی به عنوان مقدمه‌ای برای جهش تولید ملی اشاره کرد.

دارابی با تاکید بر بیان تجربه‌های کشورهایی که با تکیه بر توان داخلی خود در تولید موفق بوده‌اند، گفت: البته در این بین باید برجسته‌سازی کیفیت کالاها و توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی با هدف کمک به افزایش تقاضا برای تولیدات داخلی هم پرداخت.

وی راهکارهای تولید و برنامه‌سازی در صداوسیمای مراکز در راستای تحقق شعار سال را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: تولید برنامه‌هایی با محتوای مناظره پیرامون بررسی و نقد مشکلات فضاهای کسب و کار، معرفی تولیدکنندگان و کارآفرینان برتر، معرفی برندهای باکیفیت ایرانی در برنامه‌های فرآیند محور (از ابتدا تا انتهای چرخه تولید محصولات ایرانی باکیفیت در مستندهای جذاب)، نقد منصفانه و امیدآفرین تولیدات ملی با هدف بهبود فرآیندهای تولید، مقابله رسانه‌ای در برابر واردات کالاهایی که تولیدات داخلی مشابه آنها در کشور وجود دارد، تبیین حقوق مصرف‌کنندگان، بخشی از سیاست‌های رسانه‌ای معاونت امور استان‌هاست که باید توسط شبکه‌های استانی مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور استان‌های رسانه ملی با اشاره به برخی از راهکارهای عملیاتی برای تحقق شعار «جهش تولید» در حوزه‌های رادیو، تلویزیون، فضای مجازی، خبر و پژوهش مراکز استانی عنوان کرد: پرهیز از شعارزدگی و ادبیات تصنعی در برنامه‌ها یکی از اصول اساسی به شمار می‌رود.

دارابی در پایان گفت: در حوزه‌های سیما و صدا، تولید برنامه‌های «جهش» (با لهجه و گویش‌های مختلف هر استان) در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۸/۰۷۵/۴۶۸/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • زودپز
    ۱۵۸/۴۰۱/۱۱۷/۰۰۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۵۲/۶۸۶/۲۸۹/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۳/۹۹۲/۷۷۷/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۴/۳۷۶/۴۱۳/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۳/۴۹۵/۱۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۱/۳۷۲/۹۰۸/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۳/۵۵۶/۱۷۳/۰۰۰
  • استاد
    ۸۸۸/۵۲۵/۰۰۰
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۲۸۶/۴۵۲/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۲۴۳/۱۴۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۱۴۲/۷۲۵/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۱۸/۹۳۵/۰۰۰