استقبال از عکس کاوه گلستان/ «عکاسی ۹۹» را در قطعات کوچک ببینید | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۵۶
فریدون فربد در گفتگو با صبا:

استقبال از عکس کاوه گلستان/ «عکاسی ۹۹» را در قطعات کوچک ببینید

فریدون فربود که به تازگی نمایشگاه گروهی «عکاسی 99» را برپا کرده است استقبال از آن را رضایت بخش دانست.

فریدون فربود عکاس و نمایشگاه گذار درباره جدیدترین فعالیت خود در زمینه برگزاری نمایشگاه گفت: خوشبختانه بالاخره موفق شدیم نمایشگاه گروهی «عکاسی ۹۹» را که قرار بود قبل از شیوع کرونا راه اندازی شود برای مخاطبان برپا کنیم و آثار هنرمندان عکاس زیادی از نسل پیشکسوتان و جوانان ایرانی را به نمایش بگذاریم. البته قابل ذکر است که ما نمایشگاه «عکاسی ۹۹» برگزار می کنیم و با نمایشگاه «۹۹» که اغلب آثار نقاشی در آن به نمایش گذاشته شده فرق دارد. در نمایشگاه ما آثار افرادی چون عباس عطار، عباس کیارستمی، محمود کلاری، کامران شیردل، حمید جبلی، منوچهر دقتی، نیوشا توکلیان، سیف الله صمدیان، محمد فرنود، صمد قربان زاده و… و بیش از ۹۰ اثر از عکاسان به چشم می خورد.

وی با اشاره به کیفیت آثار این نمایشگاه بیان کرد: سعی کردیم کارهای جذاب را جمع کنیم و یک وجه مشترکی که بین همه آن ها وجود دارد اینکه قطع همه آثار یک اندازه است یعنی از اول اعلام کردیم که قطع شان کوچک خواهد بود چون هم آن هایی که علاقه مند هستند از پیشکسوت ها کار داشته باشند اثر ارزان تری تهیه کنند و هم بتوانیم کارهای بزرگتر را به شکل دیگری به نمایش دربیاوریم. یکی دیگر از اهداف این بود که می خواستیم طیف وسیعی از تابلوهای عکاسی را برای مخاطب عرضه کنیم و بدین علت اندازه را کوچکتر گرفتیم تا بتوانیم آثار بیشتری داشته باشیم.

این عکاس در پاسخ به این که با توجه به روز تولد عباس کیارستمی و بودن اثر او در این نمایشگاه برنامه خاصی انجام دادید، گفت: همه کارها تحت الشعاع دوران قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی قرار دارد تا جایی که افتتاحیه نمایشگاه هم برعکس زمان هایی که همه را دعوت می کنیم دعوت به نیامدن کردیم چون سلامت مخاطبان بیشتر ارزش دارد و متاسفانه روز تولد عباس کیارستمی هم با این شرایط یکی شده است و نمی توانستیم برنامه خاصی داشته باشیم اما باید ببینیم در فرصت های بعدی و در شرایط بهتر چه کاری می توانیم انجام دهیم.

این نمایشگاه گذار درباره میزان استقبال از نمایشگاه «عکاسی ۹۹» عنوان کرد: استقبال بسیار خوب بود و در همین یکی دو روز پنجاه نسخه از آثار فروش رفته است و امیدواریم تا انتهای نمایشگاه که یک ماه است رقم فروش خیلی بیشتر از این ها شود و اگر قسمت شود فعالیت های خیریه ای هم انجام دهیم که متوجه کودکان بی سرپرست و بی سرپرست خواهد شد.

دبیر جشنواره «هنر برای صلح» با اشاره به شاخص ترین آثار این نمایشگاه و بیشترین فروش آن، توضیح داد: قاعدتا نمی توانم بگویم کدام اثر شاخص تر است چون همه آن ها را دوست داشتم که انتخاب کردم ولی به لحاظ استقبال، چون پس از مدت ها یک اثر از کاوه گلستان روی دیوار وجود دارد و قابل خرید است مورد توجه ویژه ای قرار گرفته و آثار هنگامه گلستان و کامران شیردل نیز با استقبال بهتری روبرو شدند.

فربود در پایان درباره برگزار کردن نمایشگاه بین المللی و خارج از تهران «عکاسی ۹۹» عنوان کرد: با مجید سعیدی سرپرست گالری «هنر طهران» که از عکاسان معروف و دارای جوایز بین المللی است صحبت هایی انجام دادیم، هم اکنون از دو شهرستان پیشنهاد داریم که اگر به توافق برسیم و قطعی شود خبرش را رسانه ای می کنیم. در بخش بین المللی هم تاکنون برنامه ریزی نکرده ایم. در پایان هم از تمام دوستان مطبوعاتی، هنرمندان و عزیزانی که در برگزاری این نمایشگاه ما را همراهی کردند تشکر می کنم و امیدوارم مخاطبان از این نمایشگاه استقبال کنند چون تقریبا ۹۰ مورد روایت شخصی عکاسان ایرانی نمایش داده شده است که برای سلایق مختلف جذاب خواهد بود.

نمایشگاه گروهی «عکاسی ۹۹»، جمعه ۳۰ خرداد از ساعت ۱۶ الی ۲۱ در گالری هنر طهران به کیوریتوری فریدون فربود افتتاح شد و تا ۳۰ تیر ادامه خواهد یافت.

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی همچون کاوه گلستان، مهدی پاکدل، سیف‌الله صمدیان، آکو سالمی، نیوشا توکلیان، امیر آقایی، آرمان استپانیان، مسعود زنده روح کرمانی و … به نمایش گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است