سند مفهومی تولیدات مستند مرکز سیمای استان‌های صداوسیما رونمایی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۸

سند مفهومی تولیدات مستند مرکز سیمای استان‌های صداوسیما رونمایی شد

آیین رونمایی ازکتاب «آغازی دوباره؛ برداشت آخر» به عنوان سند مفهومی تولیدات مستند مرکز سیمای استان‌ها برگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، آیین رونمایی از کتاب «آغازی دوباره؛ برداشت آخر» به عنوان سند مفهومی تولیدات مستند مرکز سیمای استان‌ها با حضور علی دارابی معاون امور استان‌های صداوسیما برگزار شد.

دارابی در این برنامه توجه به تولید مستند‌های فاخر و مفهومی را به عنوان یکی از دستور کارهای مراکز استانی صداوسیما برشمرد و تاکید کرد: نهضت تولید مستند به عنوان گونه‌ای اثرگذار در تولیدات تلویزیونی که همواره مورد توجه مخاطبان ملی و استانی بوده است باید با مطالعه دقیق و انجام پژوهش‌های بنیادی ادامه یابد.

وی افزود: معاونت امور استان‌ها با توجه وشناخت جاذبه‌های عظیم جغرافیایی و فرهنگی و با تکیه برتوانمندی‌های فیلم‌سازان جوان بومی و محلی در سال‌های اخیر مستندهای جذابی را تولید و روانه آنتن کرده است.

معاون امور استان‌ها انتشار کتاب سند مفهومی تولیدات مستند را گامی مهم در تشویق و پشتیبانی از جوانان هنرمند و صاحب ذوق کشور برشمرد و اظهار امیدواری کرد تشریح اولویت‌های تولید در حوزه مستندسازی بتواند زمینه درخشش بیش از پیش مستند سازان سراسر کشور را در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی فراهم کند.

وی افزود: با توجه به گستره موضوعات و سوژه‌های مستند در مراکز ۳۳ گانه صدا و سیما، معاونت امور استان ها نهضت مستندسازی را در دستور کار خود قرار داد که این نهضت به مدت سه سال در مراکز استان‌ها اجرا که طی آن بیش از ۴۰۰ عنوان مستند در ۱۴ محور اجتماعی، اقتصادی، معرفی مفاخر، معارف اسلامی، تاریخی، دفاع مقدس، فرهنگی، سیاسی، نفوذ و دشمن‌شناسی، انقلاب اسلامی، محیط زیست، گردشگری، آداب و رسوم، علمی و مطالبه‌گری تولید خواهد شد.

دارابی تاکید کرد: از زمستان سال ۹۷ و بعد از جدا شدن ساختار مستند از پویانمایی، دو هزار اولویت مستندسازی شناسایی و بعد از ۱۸ ماه کار شبانه‌روزی، اولویت‌هایی که در کتاب «آغازی دوباره، برداشت آخر» مورد توجه قرار گرفته‌اند احصا شد.

این مدیر تلویزیون عنوان کرد: علاوه بر مساله‌محور بودن تولیدات مستند، توجه به حوزه تاریخ، تمدن، فرهنگ، مشاهیر، هنر، ورزش و علم در هر استان پاسداشت مردان و زنان در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بیان تصویری و ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری هر منطقه، آموزش مهارت‌های زندگی، توجه به خانواده و ترویج سبک زندگی دینی و نگاه ویژه به رونق بخش کشاورزی و توسعه روستایی، توجه به روش نوین تبلیغ دینی و ساخت مستندهای دینی با رویکردهای خلاقانه، از جمله مسائلی هستند که در این راستا مورد تاکید و توجه قرار دارند.

به گفته وی، در حال حاضر بیش از ۲۰ درصد از سوژه‌های ارائه شده در حال تولید هستند و بقیه آن‌ها در سال جاری و آینده به مرحله تولید می‌رسند.

انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۸/۰۷۵/۴۶۸/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • زودپز
    ۱۵۸/۴۰۱/۱۱۷/۰۰۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۵۲/۶۸۶/۲۸۹/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۳/۹۹۲/۷۷۷/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۴/۳۷۶/۴۱۳/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۳/۴۹۵/۱۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۱/۳۷۲/۹۰۸/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۳/۵۵۶/۱۷۳/۰۰۰
  • استاد
    ۸۸۸/۵۲۵/۰۰۰
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۲۸۶/۴۵۲/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۲۴۳/۱۴۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۱۴۲/۷۲۵/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۱۸/۹۳۵/۰۰۰