بودجه ۲٫۵ میلیاردی جشنواره فیلم کوتاه/ فیلم‌های ایرانی اکران آنلاین نمی‌شوند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۶
نشست خبری دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران با ادای احترام به مدافعان سلامت؛

بودجه ۲٫۵ میلیاردی جشنواره فیلم کوتاه/ فیلم‌های ایرانی اکران آنلاین نمی‌شوند

دبیر سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در نشست رسانه‌ای ویدیویی این جشنواره گفت: امیدوارم جشنواره سی و هفتم با شرایطی که کرونا به ایران و جهان تحمیل کرده است، دستاوردهایی هم از حیث تکثر انتشار و دسترسی بهتر علاقه‌مندان به محتوای تصویری سینمایی را فراهم کرده باشد.

به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، نشست رسانه‌ای سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در قالب ویدیویی از صحبت‌های دبیر جشنواره در پاسخ به خبرنگاران برگزار شد.

سیدصادق موسوی در ابتدای این نشست ضمن آرزوی عافیت برای اهالی رسانه و ادای احترام به مدافعان و شهدای سلامت گفت: امیدوارم شرایط کشور و جهان به شکلی پیش برود که بتوانیم از روزهای پس از کرونا به زودی یاد کنیم. سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران مقرر بود و هست که در آبان ماه طبق تقویم بین‌المللی جشنواره‌ها برگزار شود اما به دلایل مختلف که مهم‌ترین آن شرایطی است که کرونا تحمیل کرده است، از فردا (۷ آبان) فعالیت‌های آنلاین خود را در قالب نشست های تخصصی «۳۷-۲۰» آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته میزبان مدرسان ایرانی و خارجی بودیم و این جلسات در کاخ جشنواره با جمعیت حداکثر ۲۵۰ نفر از علاقه‌مندان برگزار می‌شد امسال استفاده از ظرفیت اینستاگرام این امکان را فراهم کرده تا بتوانیم محتوای آموزشی و فرهنگی خود را به صورت آنلاین و رایگان در این بستر منتشر کنیم. امیدوارم از ۷ تا ۱۷ آبان از این بخش به شکل قابل قبولی استقبال شود و مباحث علمی و آموزشی که در این ۱۰ روز و در قالب هر شب دو نشست عرضه خواهد شد مورد استفاده مخاطبان قرار بگیرد.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در ادامه به ارائه اطلاعاتی درباره تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه این رویداد سینمایی، پرداخت و توضیح داد: سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران فعالیت خود را از اسفند ۹۸ آغاز کرد و مجموعا چهار هزار و ۹۸۶ فیلم کوتاه خارجی به دبیرخانه ارسال که بیشترین فیلم‌ها از کشورهای فرانسه (۶۰۴ اثر)، آمریکا (۲۷۸ اثر)، هند (۲۷۰ اثر)، اسپانیا (۲۵۷ اثر) و آلمان (۲۱۵ اثر) به دبیرخانه ارسال شده است که از این میان حدود یک درصد آثار انتخاب شدند، به این معنا که ۵۶ فیلم کوتاه خارجی به جشنواره امسال راه پیدا کرد. در بخش ملی هم نزدیک به هزار و ۷۰۰ فیلم کوتاه مستند، داستانی، تجربی و پویانمایی به دبیرخانه ارسال شد و این ایام به انتخاب آثار در بخش ملی و بین‌الملل گذشت که البته نتایج آن نیز منتشر شده است.

موسوی تاکید کرد: امیدوارم جشنواره امسال با همه شرایطی که به واسطه کرونا به ایران و جهان تحمیل شده است دستاوردهایی هم از حیث تکثر انتشار و دسترسی بهتر علاقه‌مندان به محتوای تصویری ما فراهم کرده باشد؛ ما توانستیم از تمام صاحبان آثار بخش بین‌الملل این اجازه را بگیریم تا فیلم‌های خارجی راه یافته به جشنواره راه را به شکل آنلاین پخش کنیم، امیدوارم که امانت‌دار خوبی باشیم و این فیلم‌ها در بستر اینترنت پخش و قاچاق نشود و همزمان با پخش فیلم های ایرانی، این آثار به شکل آنلاین به نمایش گذاشته شود و مخاطبان و علاقه‌مندان فیلم کوتاه بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

پرسش و پاسخ با خبرنگاران

در ادامه این نشست، دبیر سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به سوالات اهالی رسانه پاسخ داد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

امیرحسین اشرفی از خبرگزاری پانا از دبیر جشنواره پرسید: با توجه به تفاهم‌نامه جشنواره با وزارت آموزش و پرورش که امکان استفاده از خدمات انجمن را برای دانش‌آموزان مهیا می‌کرد، حضور نوجوانان در جشنواره به چه صورت و با چه تعدادی خواهد بود؟ چه تعداد از فیلم‌ها به بیان موضوعات اجتماعی می‌پردازند و درباره ویروس کرونا هستند؟

صادق موسوی در پاسخ به این پرسش گفت: در خصوص استفاده از برنامه‌های جشنواره به دلیل شرایط کنونی که داریم در بخش بین‌الملل همه دوستان باید از پلتفرم‌ها استفاده کنند. در بخش ملی هم اگر سینماها بازگشایی شوند، تمرکز بر این است که فقط صاحبان آثار بتوانند به تماشای فیلم‌ها بنشینند تا تراکم جمعیت نداشته باشیم و شرایط را ایمن نگه داریم.

وی ادامه داد: عمده تولیدات فیلم کوتاه کشور را که ملاحظه می‌کنید در حال‌وهوای اجتماعی به سر می‌برد و کرونا هم مانند هر پدیده اجتماعی بزرگ مانند جنگ، بیماری های واگیردار جهانی و… آثاری را بر تولیدات سینمایی دارد و من اثر کرونا در زندگی افراد را در برخی از فیلم‌ها دیدم که تاثیرگذار هم هستند و می‌فهمیم که حال‌وهوای هنرمندان و فیلمسازان برخاسته از شرایط عمومی ایران و جهان است. البته تعداد فیلم‌هایی که با موضوع کرونا به جشنواره راه پیدا کردند، محدود است.

حذف نمایش آنلاین فیلم‌های ایرانی

دبیر جشنواره در پاسخ به پرسش‌های رضا پورزارعی از روزنامه هنرمند که درباره قاچاق احتمالی فیلم‌های نمایش آنلاین پرسیده بود، بیان کرد: به همین دلیل نگرانی از انتشار آثار و قاچاق شدن فیلم‌ها بنا نداریم آثار را در بستر اینترنت یا پلتفرم‌های داخلی پخش کنیم. حفظ امنیت‌ فیلم‌های ایرانی بسیار برای ما مهم است و با فعالان این حوزه صحبت کردیم و فهمیدیم که هیچ مکانیزمی برای حفظ امنیت وجود ندارد. به همین دلیل جشنواره را به تاخیر انداختیم و پخش فیلم‌های ایرانی منوط به بازگشایی سینماست و هر زمان ستاد ملی کرونا اعلام کرد سالن های سینما باز هستند و مردم می توانند با ظرفیت ۵۰ درصد به سینماها مراجعه کنند، آن زمان جشنواره را در بخش ایرانی و خارجی برگزار خواهیم کرد. نمی‌دانم چه زمانی است اما امیدوارم هرچه زودتر باشد.

در ادامه فرزاد جمشید دانایی از پایگاه خبری- تحلیلی گیتی آنلاین از موسوی پرسید: سال پیش به دلیل مسائل و شرایط اقتصادی ۵۰ درصد بودجه جشنواره کاهش پیدا کرد، با توجه به شرایط بیماری کرونا، امسال هم شاهد کاهش بودجه خواهیم بود؟

دبیر جشنواره فیلم کوتاه به این پرسش، این‌گونه پاسخ داد: سازمان سینمایی و انجمن سینمای جوانان ایران هر سال تفاهم نامه‌ای با هم عقد می‌کنند و ماموریت‌هایی که به انجمن سینمای جوانان ایران تفویض می‌شود، برای هرکدام اعتباری اختصاص پیدا می‌کند. این تفاهم نامه‌ها را هم منتشر می‌کنیم و سازمان سینمایی پیشرو در شفاف‌سازی است. برای امسال سازمان سینمایی دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از ابتدای سال برای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در نظر گرفته است. امسال اگر جشنواره را پیش ببریم و برگزار کنیم و نتایج و هزینه های آن روشن شود حتما مانند سال گذشته اسناد و صورت هزینه‌ها را منتشر خواهیم کرد.

سیدصادق موسوی در پاسخ به پرسش محمد سلیمانی از مجله جهان سینما درباره نمایش آنلاین فیلم‌ها توضیح داد: در خصوص پخش فیلم‌ها اصلا این امکان وجود ندارد که در پلتفرم‌هایی که وجود دارد، فیلم‌های ایرانی را پخش کنیم، چون امکان حفظ امنیت وجود ندارد اما از صاحبان آثار خارجی اجازه گرفتیم تا در بسترهایی داخلی که تعریف می‌کنیم، فیلم‌ها را نمایش دهیم.

نامتمرکزسازی فعالیت‌های انجمن سینمای جوانان

وی در ادامه در پاسخ به سوال مهدی سلیمانی از سایت خبری سلام سینما درباره اسپانسر جشنواره و میزان بودجه این رویداد توضیح داد: فقط بخش آموزشی جشنواره برگزاری آنلاین خواهد داشت و اگر شرایط به نحوی پیش رفت که سینماها بازگشایی شد و توانستیم در حداقل سه نقطه از تهران که باعث کاهش تراکم جمعیت شود، جشنواره را برگزار کنیم، اخبار حمایت‌های جشنواره را نیز منتشر خواهیم کرد. در حال مذاکره با بخش‌های مختلف هستیم اما موکول به برگزاری جشنواره است و حامیان مالی جشنواره امیدوار هستند جشنواره در شرایطی برگزار شود که بتوانیم در سینماها حضور داشته باشیم و صاحبان آثار بتوانند به تماشای فیلم‌ها در سالن‌های سینما بنشینند.

وی افزود: بعدها حتما اخبار و اطلاعات آن منتشر خواهد شد، اما مانند همیشه فیلم کوتاه نیاز به حمایت گسترده‌تر حوزه فرهنگ و هنر دارد، آنچه تا به امروز محقق شده است حمایت شهرداری تهران نظیر سال گذشته است. خوشبختانه تا امروز هم این حمایت تداوم داشته و شهرداری همچنان از فعالیت های انجمن سینمای جوانان ایران و جشنواره حمایت می‌کند.

در ادامه مرضیه فرز‌علیان از پایگاه خبری-تحلیلی سوره سینما پرسید: با توجه به این که در شرایط کرونا بسیاری از فیلمسازان به ساخت فیلم‌های کوتاه روی آوردند، آیا بانیان جشنواره فیلم کوتاه تهران فرصت‌ها و سیاست‌های جدید را در جهت توجه به فیلم‌های کوتاه در نظر گرفته‌‌اند؟ و امسال چه وجه تمایزی نسبت به سال گذشته دارد؟

دبیر سی‌وهفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اظهار کرد: در حوزه تولید انجمن سینمای جوانان ایران از سال گذشته فعالیت خود را نامتمرکز کرده است و به واحدهای استانی بیشتر توجه می کند، ۸ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه تولید در نظر گرفته است و همچنان تولیدات هنرجویی، نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای را در سراسر کشور در قالب فعالیت‌های دفاتر استانی تعقیب می کند. شرایط فیلم کوتاه هر سال بهتر از سال گذشته است، هر چند هزینه های تولید هم هر سال افزایش پیدا می کند.

احتمال داوری فیلم‌ها بدون نمایش برای مردم

مصطفی قاسمیان از خبرگزاری صبا از سیدصادق موسوی دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران این ۳ پرسش را پرسید: آیا امسال در جشنواره فیلم کوتاه تهران نمایش آنلاین فیلم خواهید داشت؟ در این صورت، با توجه به گستره زیاد نمایش آنلاین آیا تدبیری اندیشیده اید که برای فیلم ها حواشی پیش نیاید؟ با توجه به وضعیت شیوع ویروس «کرونا» در شهر تهران، برگزاری نیمه حضوری جشنواره کار درستی خواهد بود؟ اگر شهر «تهران» قرنطینه شود، چه تدابیری اندیشیده‌اید که جشنواره نیمه کاره رها نشود؟

سیدصادق موسوی در پاسخ به صبا تاکید کرد: جشنواره در بخش نمایش برگزار نمی‌شود و به زمان دیگری موکول شده است که من هم نمی‌دانم چه زمانی است، اما امیدوارم به زودی محقق شود. نمایش فیلم‌ها در حوزه بین‌الملل حتما آنلاین خواهد بود، چون اجازه این اقدام را از صاحبان آثار گرفته‌ایم. در بخش ملی برای حفظ امنیت آثار صرفا فیلم‌ها در سینما نمایش داده خواهد شد.

وی افزود: اما اگر شرایط به نحوی پیش برود که تهران برای مدت طولانی قرنطینه شود و ما سال ۹۹ را از دست دهیم حتما می‌توانیم آثار ایرانی و خارجی را صرفا به دست داوران برسانیم و داوران نتایج را اعلام کنند و اختتامیه‌ای مجازی برگزار کنیم، این بدترین سناریو برای جشنواره فیلم کوتاه تهران است ولی امیدواریم به این شرایط نرسیم. اگر چنین اتفاقی رخ داد باید موضوع در شورای سیاست‌گذاری جشنواره مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری شود.

کسی شیطنت نکند

دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران در پاسخ به پرسش رامین مارالی از سایت خبری صبح سینما درباره قاچاق احتمالی فیلم‌ها گفت: آثار بخش ملی جشنواره امسال یا در سینما پخش خواهد شد یا پخشی نخواهد داشت و نهایتا داوری خواهد شد اما در حوزه بین‌الملل از صاحبان آثار اجازه گرفتیم تا در شبکه‌های ملی خود آثار را پخش کنیم. همانطور که می‌دانید امکان استفاده از پلتفرم‌های داخلی از خارج از کشور وجود ندارد و این اتفاق باعث می‌شود آثار بخش بین‌الملل سرقت نشود. مگر اینکه کسی شیطنت کند، فیلم را از بسترهای ایرانی بردارد و در اینترنت جهانی منتشر کند، امیدوارم این اتفاق رخ ندهد و اعتماد فیلمسازان خارجی به ما خدشه‌دار نشود.

بودجه ۲٫۵ میلیاردی جشنواره امسال

سیدصادق موسوی در پاسخ به پرسش اشکان منصوری از باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بودجه امسال جشنواره و حمایت از فیلمسازان عنوان کرد: در خصوص بودجه جشنواره آنچه مصوب شده است در تفاهم‌نامه بین سازمان سینمایی و انجمن سینمای جوانان ایران، دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است. اینکه تا چه اندازه از این اعتبار صرف خواهد شد، منوط به برگزاری جشنواره خواهد بود. به محض برگزاری جشنواره اسناد آن و همچنین اگر حمایتی از اسپانسرها جذب کنیم مانند هر سال در قالب شفاف سازی فعالیت ها منتشر خواهد شد.

وی افزود: در خصوص حمایت از اثر برگزیده برای تولید فیلم بعدی، این مساله همواره محل مناقشه بوده است، در بسیاری از جشنواره‌ها این جایزه را برای حمایت از تولید فیلم بعدی اعلام می‌کردیم، اما در تولید فیلم بعدی، فیلمنامه و… صاحب اثر با شورای تولید گاهی به نتیجه نمی‌رسد. لذا به نظرم این وعده واقع‌بینانه نبوده و خیلی محقق نمی‌شده است. به نظرم باید این دو امر را مستقل از یکدیگر دید و حمایت از فیلمساز برای تولید اثر بعدی نمی‌تواند جایزه‌ای برای فعالیت امروز او باشد.

اولویت‌های مضمونی داریم

زهرا منصوری از خبرگزاری مهر از دبیر سی‌وهفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران پرسید: شیوع ویروس «کرونا» تا چه اندازه بر محتوا و کیفیت آثار تاثیرگذار بوده است؟ آیا برای رسیدن به کمیت مطلوب جشنواره، وسواس در کیفیت آثار را کمتر می‌کنید‌؟

موسوی در پاسخ به این پرسش گفت: از سوال دوم شما شروع می‌کنم، ما کیفیت را فدای کمیت نکردیم. ضمن اینکه کرونا بر کمیت آثار تاثیری نداشته است و نزدیک به هزار و ۷۰۰ فیلم ایرانی در بخش‌های مختلف تولید شده است. اما اتفاق جدیدی که افتاد، تولید تعدادی فیلم‌هایی با موضوع کرونا، مصائب آن و تلخکامی‌های آن بود. حقیقتا فیلم کوتاه همواره همینطور بوده است و به سرعت به اتفاقاتی که در جامعه دیده می‌شود، واکنش نشان می دهد و کرونا هم که فکر می‌کنم یکی از غریب‌ترین اتفاقات جهان است و هنرمندان و فیلمسازان هم به آن واکنش نشان دادند. تعدادی از آثار با موضوع کرونا تولید شده بود که به دبیرخانه ما رسید و برخی هم به جشنواره راه پیدا کردند.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران در پاسخ به پرسش فاطمه ناظمی از پایگاه خبری سینماپرس درباره امیدبخشی و سیاه‌نمایی آثار جشنواره بیان کرد: من به حوزه تولید و فعالیت‌های انجمن سینمای جوانان ایران بازمی‌گردم. قطعا این نکته که گفتید بسیار تعیین‌کننده است. ما در اولویت‌های تولیدی خود به همه شوراهای پیچینگ در سراسر کشور ابلاغیه فرستادیم که آثار تولیدی باید در قالب اولویت‌های مفهومی مصوب ما باشد و آن هم چیزی نیست جز آثاری که بتواند به افزایش همبستگی اجتماعی، امید به آینده ایران عزیز، افزایش اعتماد و مشارکت، آثاری که مبارزه با فساد و تبعیض را تبلیغ می‌کنند، آثاری که به نهاد خانواده توجه می‌کنند، آثاری که مروج سبک زندگی ایرانی اسلامی هستند و…

وی افزود: این مفاهیمی است که اولویت ماست و می‌خواهیم در سراسر کشور به آن توجه کنیم و بودجه اندکی را که در تولید داریم، مصروف این دست از آثار می‌کنیم و به تمام شوراهای خود در سراسر کشور اطلاع دادیم آثاری که تصویب می‌کنید، باید موید این فضا باشد، ولو اینکه اثری در بستر دراماتیک خود روایت تلخی دارد، باید در نتیجه نهایی به افزایش این مفاهیم و همبستگی ملی کمک کند.

کمیت تولیدات تهران و استان‌ها در جشنواره

سیدصادق موسوی در ویدیوی نشست رسانه‌ای سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران توضیحاتی را درباره کمیت تولیدات تهران و استان‌ها ارایه کرد. دبیر جشنواره ضمن قدردانی از همراهی همیشگی اهالی رسانه‌ها که همیشه فیلم کوتاه، جشنواره و انجمن سینمای جوانان را همراهی کردند، گفت: وقتی نتایج فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره منتشر شد، با تاخیر هم بود و علت تاخیر هم طولانی بودن فرآینده انتخاب و ارسال ۱۷۰۰ فیلم به جشنواره بود، برخی از فیلم‌ها باید از شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی موفق به اخذ پروانه نمایش می‌شدند و به این دلیل فرآیند انتخاب و اعلام زمان برد.

وی افزود: وقتی کامنت‌ها را خواندم مقداری متاثر شدم، از این حیث که سوتفاهم‌هایی ایجاد شده است و برخی از فیلمسازان حاضر در شهرستان‌ها کامنت می‌گذاشتند که جشنواره برای کارگردانان تهرانی است، چون اثر تولیدشده از تهران به جشنواره راه پیدا کرده است و چون داوران تهرانی هستند یا اینکه این فیلم‌ها دعوت شده‌اند، اساسا جشنواره به اسم خود بازگشته چون نامش جشنواره تهران است و از این دست سوتفاهم‌هایی که معمولا وجود دارد.

موسوی تاکید کرد: فکر می‌کنم عمده داوران و تولیدکنندگانی که در جشنواره فعالیت داشته و دارند، پایگاهشان در شهرستان‌هاست و از شهرستان‌های مختلف فیلمسازی را شروع کردند، شاید الان در تهران ساکن هستند و به فیلمسازی می‌پردازند، اما این تعلق خاطر که خدایی نکرده نگاه شهرستانی‌ستیزی در تصمیمات ما باشد، درست نیست و مطلقا اینطور نبوده است. اینکه بخواهیم بگوییم جشنواره فیلم کوتاه تهران باید سهمیه‌ای برای شهرستان‌ها قائل باشد، دست‌کم تا به حال در شورای سیاست‌گذاری چنین چیزی مطرح نشده است. برخی هم این ایده را دارند که جشنواره به بخش الف و ب تقسیم شود تا فیلم‌هایی که از کلان شهرها که احتمالا شرایط اقتصادی و امکانات بهتری دارند در یک رقابت قرار بگیرند و فیلم‌هایی که مثلا در شهرهای کوچکتر و حتما با امکانات کمتر تولید شده‌اند در یک رقابت دیگر قرار بگیرند.

وی ادامه داد: جشنواره‌های منطقه‌ای فیلم کوتاه توسط انجمن سینمای جوانان نیز با همین هدف توجه به تولیدات سایر استان‌ها برگزار می‌شوند و سالانه سه جشنواره منطقه‌ای در انجمن برگزار شده است. مطمئنم هیچ نگاهی از شورای سیاست‌گذاری و ستاد برگزاری جشنواره وجود ندارد که نه تنها به آثار شهرستانی توجه نکنیم، بلکه خلاف آن است و همیشه در داوران، اعضای هیات داوران توجه دارند که اثر از کدام شهر آمده و با چه امکاناتی تولید شده است.

پاسخ به گلایه‌ها

سیدصادق موسوی در پاسخ به برخی گلایه‌ها در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تاکید کرد: در خصوص تولیدات انجمن سینمای جوانان هم که برخی از دوستان کامنت می‌گذاشتند جشنواره تنها آثار انجمن را می‌پذیرد و در جدول نمایش‌ها می‌گذارد، باید بگویم که سال گذشته مجموعا ۲۷ درصد آثار راه‌یافته به جشنواره متعلق به انجمن سینمای جوانان بود. امیدوارم ظرف دو روز آینده دوستان من در ستاد خبری این خبر را منتشر کنند که چه تعداد از آثار بخش ملی جشنواره متعلق به انجمن سینمای جوانان ایران است. هر چند طبیعی است که بیشتر آثار متعلق به انجمن باشد چون انجمن مهمترین مرکز تولید فیلم کوتاه تهران است ولی مطلقا چنین سیاستی نداریم که اگر اثری تولید انجمن یا تهران نباشد از اولویت کمتری برخوردار باشد.

وی افزود: می‌فهمم دوستان جوان من، هنرمندان فیلمساز خوب کشورم با چه سختی‌هایی کار می کنند و منابع مالی خود را تامین می‌کنند و با چه رویاها و آرزوهایی پا در مسیر ساخت فیلم کوتاه گذاشتند و دوست دارند در مهمترین ویترین فیلم کوتاه کشور که جشنواره فیلم کوتاه تهران است، دیده شوند اما قبول کنید از یک رقابت تنگاتنگ که نزدیک به ۱۷۰۰ فیلم ایرانی برای آن ثبت نام کردند و حداکثر ۱۰ درصد آثار به جشنواره راه پیدا می‌کنند ما باید منتظر این گله‌ها و نارضایتی‌ها باشیم. بیش از ۹۰ درصد متقاضیان به جشنواره راه پیدا نمی‌کنند، اما به این دلیل بخواهیم جشنواره را متهم به توجه ویژه به تهرانی‌ها و تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران کنیم از انصاف به دور است.

موسوی در پایان گفت: امیدوارم این همه فیلم خوبی که تولید می‌شود و ممکن است ما نتوانیم در جشنواره میزبانشان باشیم بتوانند به جشنواره‌های معتبر دیگر داخلی و خارجی راه پیدا کنند و اگر فیلم خوبی باشند و هیات انتخاب جشنواره فیلم کوتاه تهران با مهربانی کافی با آن‌ها برخورد نکرده باشد و قدرشان را به جا نیاورده باشد، حتما در جشنواره‌های دیگر قدرشان به جا آورده خواهد شد، دیده می‌شوند، شناخته می‌شوند و می‌توانند جایزه کسب کنند.

سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سیدصادق موسوی از چهارشنبه ۷ آبان آغاز به کار می‌کند.

انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰