فضاهای هنری با برپایی نمایشگاه‌های آنلاین به پویاتر شدن حوزه تجسمی کمک کنند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۳
مدیرکل هنرهای تجسمی:

فضاهای هنری با برپایی نمایشگاه‌های آنلاین به پویاتر شدن حوزه تجسمی کمک کنند

مدیرکل هنرهای تجسمی به همراه معاون این اداره کل از نمایشگاه آثار قهوه‌خانه‌ای در گالری آرتیبیشن دیدار کرد.

به گزارش صبا به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی به همراه معاون این اداره کل از نمایشگاه آثار قهوه‌خانه‌ای در گالری آرتیبیشن دیدار کرد.

هادی مظفری در حاشیه این بازدید گفت: در این دوره سخت پاندومی بیماری کرونا و قرنطینه‌های گسترده خانگی، بسیاری از گالری‌ها به خوبی توانستند محیطی وابسته به شرایط را برای مخاطبان خود فراهم کنند. ما از تمامی گالری‌ها و هنرمندان عزیز حوزه تجسمی که در این دوره با رعایت تمامی پروتکل‌ها سعی در چرخاندن چرخ اقتصاد هنر و رونق کسب کار هنری را دارند و به هنر و مخاطبان خود ارزش می‌نهند، تشکر می‌کنیم.

وی افزود: نگارخانه آرتیبیشن نیز از ابتدا با هدف نمایش آنلاین شکل گرفته بود. این گالری در این دوره تاکنون ۱۷ نمایشگاه آنلاین برگزار کرده است. آرتیبیشن در کنار نمایشگاه‌های دوره‌ای مجازی، شش دوره مزایده آثار هنری در رشته‌های آثار کلاسیک هنر ایران، آثار قهوه‌خانه‌ای، خوشنویسی، نقاشی‌خط  و…در کنار تابلوهایی از هنرمندان صاحب نام مدرنیست ایران نظیر سهراب سپهری، رضا مافی، بهمن محصص، محمد احصایی، نصرالله افجه‌ای و… به صورت آنلاین نیز برپا کرده است. هماهنگ شدن محیط‌های هنری و هنرمندان عزیز حوزه تجسمی با شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا در جامعه از مهم‌ترین دستاوردهای این دوران است.

مدیرکل هنرهای تجسمی با بیان اینکه محیط‌های هنری در ابتدا تصور می‌کردند نمایش آثار هنری تنها به صورت حضوری امکان پذیر است، مطرح کرد: بسیاری از نگارخانه‌ها و فضاهای هنری در ابتدای شیوع ویروس کرونا و طرح قرنطینه تصور می‌کردند، نمایش و فروش آثار هنری تنها با حضور مخاطب در فضای گالری امکانپذیر است اما تجربه‌های این دوره به خوبی نشان داد در صورت اعتماد متقابل مخاطب به گالری و بالعکس با برگزاری مجازی نمایشگاه‌ها و فروش‌های آنلاین نتایج بسیار خوبی به دست خواهد آمد.

مظفری در پایان خاطرنشان کرد: من به فضاهای هنری که تاکنون تجربه برگزاری نمایشگاه‌های آنلاین را نداشته‌اند، توصیه می‌کنم با توجه به شرایط ویژه قرنطینه و پاندومی ویروس کرونا از این روش بهره بگیرند و باعث فعال‌تر و پویاتر شدن حوزه تجسمی شوند. آن‌ها باید با توجه به تجربه‌های تمامی موزه‌ها و گالری مطرح داخلی و خارجی از برگزاری نمایشگاه مجازی و فروش آنلاین آثار هنری راهی را برای برون رفت از این شرایط بیابند تا همه با هم بتوانیم از دوره سخت عبور کنیم.

انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰