«فانوس دریایی» با رویکردی جدید روی آنتن می‌رود/ آشنایی با گردشگری دریایی | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۴
از شبکه نسیم؛

«فانوس دریایی» با رویکردی جدید روی آنتن می‌رود/ آشنایی با گردشگری دریایی

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان بنادر و دریانوردی از پخش برنامه «فانوس دریایی» از شبکه نسیم با هدف آشنایی مردم با ظرفیت‌های ایجاد‌ شده در حوزه گردشگری دریایی خبر داد.
به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، وحید رحمتی مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برنامه «فانوس دریایی» با رویکرد جدید و با هدف آشنایی مردم با ظرفیت‌های ایجاد‌ شده در حوزه گردشگری دریایی، فرصت‌های ویژه سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های بندری و دریایی به زودی از شبکه نسیم پخش می‌شود.
وی درباره ویژگی‌های برنامه «فانوس دریایی» اظهار کرد: پخش این مستند که از سال ۹۷ آغاز شده است توانسته تا حدودی، ویژگی‌ها و مزیت‌های حمل و نقل دریایی و صنعت تاثیرگذار و بی‌مانند دریانوردی را به تصویر بکشد، همچنین در این مدت فرصت‌های اقتصادی و مسولیت‌های اجتماعی که سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه خود ایفا می‌کند، عنوان شد.
مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: برای آنکه مردم بیش از گذشته با ویژگی‌های خاص و جذاب حوزه دریا، بندر، گردشگری دریایی آشنا شوند، قرار است برنامه «فانوس دریایی» با رویکرد جدید، پخش و مخاطبان، تجربه‌های عینی‌ سفرهای دریایی ‌را از زبان راویان، ببینند و بشنوند.
رحمتی تصریح کرد: برنامه «فانوس دریایی» تصویرگر ظرفیت‌های بندری و دریایی کشور خواهد بود. این برنامه مستندگونه و سفرنامه‌ای به زودی و هر شب از شبکه نسیم پخش خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: سفرنامه «فانوس دریایی» از بندر آستارا شروع می‌شود و پس از آن در امتداد نوار ساحلی دریای خزر به بنادر جنوبی چون خرمشهر، آبادان تا به سواحل مکران می‌رسد و تمامی نوار شمالی و جنوبی کشور را پوشش می دهد.
آشنایی با سبک زندگی دریانوردان 
رحمتی با بیان اینکه در رویکرد جدید «فانوس دریایی» موضوعاتی مطرح می‌شود که همواره مورد پرسش مردم و خواسته خانواده شریف دریانوردان بوده است، گفت: در سری جدید «فانوس دریایی» مخاطبان با سبک زندگی دریانوردان، فعالیت‌های که دریانوردان در یک سفر دریایی انجام می‌دهند، پتانسیل و ویژگی‌های بنادر تجاری، ظرفیت بنادر کشور و روند تخلیه و بارگیری کالا، آشنا می‌شوند.
دبیر کارگروه اشاعه فرهنگ دریایی و بندری سازمان بنادر تصریح کرد: با آغاز پخش برنامه «فانوس دریایی» مردم می‌توانند با زیرساخت‌ها و جذابیت‌های گردشگری دریایی کشورمان، انواع مشاغل دریایی و تجربیاتی که می‌توان در یک سفرنامه آن را تجربه کنند، آشنا شوند ‌و همچنین زیرساخت‌های حوزه بندری و دریایی کشور به نمایش گذاشته خواهد شد تا مخاطبان بدانند که ایران در حوزه حمل و نقل دریایی به چه پیشرفت‌های شگرفی دست یافته است.
برگزاری جشنواره ملی با اهدای جوایز نفیس
مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای اولین بار در دور جدید پخش برنامه «فانوس دریایی»، مسابقه‌ای به شیوه جشنواره‌‌ی ملی برگزار می‌شود و مخاطبان می‌توانند در آیتم‌های طراحی شده که جوایز نفیس و ارزنده برای آن در نظر گرفته شده است، شرکت کنند.
وی اظهار کرد: موضوع روایت‌گونه و بی‌واسطه از زبان جامعه بندری و دریایی؛ دغدغه به‌جای وزیر محترم راه و شهرسازی و البته از موارد مصوب مندرج در چینش عملیاتی برنامه‌های سال ‌۹۹ مدیریت ارتباطات در حوزه مخاطبان عام بود که مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز بر آن تاکید داشت.
مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طی ۲ سال گذشته با گفتگوهای صورت گرفته با جامعه بندری و دریایی، مطالعات انجام شده و همچنین حمایت مشفقانه‌ و ارزشمند جامعه بزرگ دریانوردان، این تصمیم گرفته شد تا برنامه «فانوس دریایی» با رویکردی جدید تولید و پخش شود.
تقدیر از همکاری مسئولان صداوسیما و مدیران شبکه نسیم
رحمتی افزود: برنامه «فانوس دریایی» با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی و به تهیه‌کنندگی حسین ربانی‌غریبی و کارگردانی و روایتگری میلاد مهدوی و تیم تولید حرفه‌ای، آماده پخش شده و همچنین تیتراژ این برنامه با صدای رضا صادقی، شعر عباس محمدی و آهنگسازی عماد توحیدی است.
دبیر کارگروه اشاعه فرهنگ دریایی و بندری سازمان بنادر ضمن تشکر از همکاری مسئولان صداوسیما و مدیران شبکه نسیم در راستای تولید و پخش برنامه «فانوس دریایی» گفت: این برنامه به دلیل راوی محور بودن، جذابیت زیادی برای مخاطبان خواهد داشت.
مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان بنادر و دریانوردی در پایان بیان کرد: برنامه فانوس دریایی همزمان با پخش از شبکه نسیم در صفحه اینستاگرام این برنامه و آپارات؛ قابل دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.
ایران با داشتن حدود ۶ هزار کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب کشور یکی از کشورهای فعال در حوزه دریانوردی است و از سوی ۹۰ درصد کالاهای مورد نیاز کشور از طریق حمل و نقل دریایی تامین می شود. از این‌رو برنامه «فانوس دریایی» درصدد است بخش از فعالیت‌های عظیمی را که در این حوزه صورت می‌گیرد، به نمایش بگذارد.
انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۸/۰۷۵/۴۶۸/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • زودپز
    ۱۵۹/۷۸۷/۰۹۳/۵۰۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۵۴/۰۵۰/۷۸۴/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۳/۹۹۲/۷۷۷/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۴/۳۷۶/۴۱۳/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۳/۴۹۵/۱۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۱/۳۷۲/۹۰۸/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۴/۱۷۵/۳۰۳/۰۰۰
  • استاد
    ۹۳۵/۶۸۵/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۰۲/۹۷۰/۰۰۰
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۲۸۷/۰۷۲/۰۰۰
  • نبودنت
    ۱۷۹/۵۶۵/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۴۱/۸۶۰/۰۰۰