جشنواره تجسمی فجر برای حوزه تصویرگری اهمیت دارد/ تاثیر کرونا در رکود هنر | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۶
یکی از داوران سیزدهمین ‌جشنواره هنرهای تجسمی فجر:

جشنواره تجسمی فجر برای حوزه تصویرگری اهمیت دارد/ تاثیر کرونا در رکود هنر

علی خدایی یکی از داوران سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر درباره کیفیت آثار دریافتی در این دوره می‌گوید.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، علی خدایی تصویرساز و یکی از داوران سیزدهمین ‌‏جشنواره هنرهای تجسمی فجر درباره کیفیت آثار این دوره از جشنواره گفت: من سال گذشته هم در این جشنواره داور بودم و به ‌‏نظرم کیفیت کارها امسال خیلی خوب بود و ما بسیار سخت گیرانه آثار نهایی را برای جشنواره انتخاب کردیم‎.‎

این داور بخش تصویرسازی بیان کرد: در انتخاب کارها چند موضوع را مدنظر قرار دادیم که یکی از آن‌ها این بود که اساس کارها ‌‏مثل طراحی و تکنیک و خلاقیت مطلوب باشد. حالا ممکن است در بخشی از این جنبه‌ها فرد قوی‌تر باشد. مثلا در طراحی ‌‏قدرت بیشتری داشته باشد یا تکنیک حرف اول را بزند. یا ممکن است نگاهی بسیار خلاقانه در کار باشد. سعی کردیم نگاه ‏جامعی ‏داشته باشیم تا آثار راه‌یافته به نمایشگاه متنوع شود و کارها شبیه هم نباشد.‏

خدایی درباره کارکرد جشنواره‌ها نیز اظهار کرد: یکی از کارهای مسئولان فرهنگی برگزاری جشنواره‌ها و دوسالانه‌هاست. در ‌‏سال‌های ابتدایی دهه ۷۰ این جشنواره‌ها و دوسالانه‌ها رونق داشت و ما تاثیرش را به وضوح دیدیم. در بخش دانشگاه و ‏در ‏نگاه ناشران یک تحول و حرکت رو به جلو مشاهده می‌شد. در جامعه تصویرگری شاهد جهش بودیم. الان هم اگر فعالیت‌های ‏موثری را شاهد هستیم به پشتوانه همان سال‌هاست.‏

این داور جشنواره تجسمی فجر اضافه کرد: به نظرم اینکه جشنواره تجسمی فجر تداوم دارد و برای اجرای آن اهتمام هست جای ‏تجلیل ‏دارد چون برای حوزه تصویرگری این جشنواره اهمیت دارد و فعالیت‌ها را گسترش می‌دهد. ‏

وی در ادامه با اشاره به تاثیر کرونا بر فعالیت تصویرگران گفت: کرونا روی روحیه و فعالیت تصویرگران تاثیرگذار بوده و این ‌‏هنر در رکود است و جشنواره‌ها هم اکثرا به تعویق افتاده برای همین چنین نمایشگاه‌ها و جشنواره‌هایی مثل فجر می‌تواند موثر ‏باشد و تصویرگران را از رکود دربیاورد. ‏

خدایی درباره چالش‌های جشنواره تجسمی فجر عنوان کرد: به نظرم لازم است که در اهدای جوایز تجدید نظر شود و به ‌‏تعداد بیشتری برگزیده جایزه اهدا شود. ‏

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کلیت این موضوع که جشنواره به صورت آزاد با موضوعات برخورد می‌کند مثبت است و دست هنرمندان باز ‌‏است. ‏ما در داوری سعی کردیم نگاه‌مان سلیقه‌ای و تک بعدی نباشد و ملاک‌های مهم دیداری و تجسمی را ‏در نظر گرفتیم. اینکه ‏ما انگشت می‌گذاریم روی یک مجموعه کار و آن را برگزیده می‌کنیم خود به خود و به صورت ناخوداگاه ‏یک پیش فرض‌هایی ‏را به بخشی از جامعه تصویرگری انتقال می‌دهد و برای همین سعی کردیم بسیار آگاهانه و مسئولانه با آن ‏برخورد کنیم.‏

سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ۱۸ بهمن‌ماه ۹۹ در مرکز فرهنگی و هنری صبا کار خود را آغاز می کند‎.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۵/۱۷۵/۹۵۵/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۸/۸۷۸/۰۶۶/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۷۸۰/۵۰۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۶۰۴/۷۷۵/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۶۳۳/۸۸۲/۵۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۱/۲۱۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۰۳/۳۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۶۷/۸۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۹۵/۰۷۰/۰۰۰