مدیر شبکه دو ضرورت‌های برنامه‌سازی سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد/ راهکارهای انتخاباتی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۴۷

مدیر شبکه دو ضرورت‌های برنامه‌سازی سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد/ راهکارهای انتخاباتی

مدیر شبکه دو و جمعی از مدیران شبکه در مراسم 24 اسفند از تلاش‌های تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان برنامه‌های شاخص شبکه دو سیما در سال 99 قدردانی و بر ایجاد حال خوب، رونق اقتصاد مقاومتی و توجه به انتخابات پیش‌رو به عنوان سه ضرورت برنامه‌سازی در جامعه امروز تاکید شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی شبکه دو، طی مراسمی که دیروز ۲۴ اسفند ماه با حضور محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو و جمعی از مدیران شبکه و مدیران گروه‌های اجتماعی، اقتصاد و دانش، معارف اسلامی، کودک و نوجوان، خانواده، سیاسی و تهیه‌کنندگان، عوامل اصلی و مجریان برنامه‌هایی چون «بچه محل»، «غیر محرمانه»، «در انتهای الوند»، «زنده‌باد زندگی»، «طبیعت ۳۶۰ درجه»، «از آسمان»، «مسابقه تلفنی دو در دو»، «مسابقه محاکات»، «دوقلوها»، «کاغذبازی»، «دهکده بچه‌ها»، «عصر خانواده»، «مثبت خانواده»، «کام شیرین»، «دست کی بالا»، «میخچه» و … در محل آمفی‌تئاتر این شبکه برگزار شد.

مدیر شبکه دو سیما با اشاره به اینکه امسال یک نوروز مهدوی را پیش رو داریم، بیان کرد: آغاز سال آتی عید در عید است. فروردین دل‌افروز در گردش شمسی و شعبانِ پرسرور در گردش قمری با هم انطباق پیدا می‌کنند. در چنین تقارنی و با توجه به شرایطی که بر کشور، منطقه و جهان می‌رود، ایحاد حال خوب و خوش‌وقتی به نوعی منتهی به افزایش سرمایه‌ای اجتماعی است و ضرورت اول جامعه ایرانی خواهد بود.

وی با تاکید بر نقش رسانه در ایجاد احوال نیک و لحظات خوش در زندگی امروزِ مردم تصریح کرد: باید بکوشیم درافزایش سرمایه اجتماعی پیروز میدان باشیم و این نمی‌شود مگر آنکه مردم حال‌شان خوب باشد و احساس خوش‌وقتی کنند.
جعفری جلوه اشاره کرد: تفاوت است بین خوشبختی و خوش‌وقتی و من به عمد از واژه خوش‌وقتی استفاده می‌کنم و این شعار و حرف گزافی نیست و در این راستا رسانه وظیفه مهمی بر عهده دارد. کاری که تا کنون هم به میزان قابل اعتنایی انجام داده است و البته بیش از آنچه تا امروز رخ داده همچنان بر عهده و ذمه ما است.
مدیر شبکه دو بیان کرد: امسال شرایط ویژه‌ای وجود دارد، اینکه در آغاز گام دوم انقلاب و در سال ۱۴۰۰ در یک پیچ مهم تاریخی در سطح منطقه‌ای و جهانی قرار داریم، آن هم در این جهانِ کرونازده که بر دغدغه‌ها افزوده و امیدها را کاسته است، اینها همه وظیفه خوب کردن حال مردمان را هر چه بیشتر بر فعالان رسانه واجب می‌کند.
مدیر شبکه دو به رونق اقتصاد مقاومتی به عنوان ضرورت دوم اشاره کرد و افزود: طرح و ایده اقتصاد مقاومتی به عنوان یک امر کلیدی سال‌هاست در دستور کار است اما همچنان نیازمند جان گرفتن و رونق گرفتن بیشتر است. جامعه ما نیازمند قوتی فراتر در حوزه اقتصادی است. اگر به لحاظ اقتصادی وضعیت بهتری داشتیم امروز مواجهه‌مان با نظامات سلطه در سراسر جهان با شرایط بهتری رخ می‌داد. البته ایرانیان مردمی عزتمند هستند و اغلب در شرایط سخت اقتصادی هم از مبارزه دست نکشیده‌اند، لکن اگر شرایط اقتصادی بهتر بود به سهولت بیشتری می‌توانستیم در چالش‌ها به جهان پاسخ دهیم.
جعفری جلوه در ادامه به انتخابات پیش‌رو به عنوان مقطعی حساس اشاره کرد و گفت: ضرورت سوم هم برآمدن یک دولت کارآمد و کاربلد از متن یک انتخابات پرشور است، انتخاباتی که در پیش است و جایگاهی حیاتی در سرنوشت و زندگی جمعی و فردی ما دارد.
وی افزود: این سه ضرورت اقتضا می‌کرد که در نشست پایان سال خدمت دوستان برنامه‌ساز، اهمیت‌شان را یادآوری کرده و خود و عزیزان را به تلاش موثرتر در عرصه‌های یاد شده فرا بخوانم.
مدیر شبکه دو همچنین یادآور شد: ان شاالله بتوانید در برنامه‌هایی که در پیش دارید در فروردین و نوروز ۱۴۰۰، رمضانی که در پیش است و نهایتا در پایان فصل بهار و خردادماه که انتخاباتی تعیین کننده در این سرزمین در پیش خواهد بود، به نحوی موثر ظاهر شوید. البته کار ما  صرفا در این مقطع یاد شده نیست، این یک مرحله عبور و البته تعیین کننده است. ما برای کلیت سال ۱۴۰۰ و سالیان پیش‌رو باید برنامه‌ریزی و اندیشه بلندی داشته باشیم.
جعفری جلوه با اشاره به تولید برنامه‌های مختلف با هدفی مشترک اظهار کرد: رسانه رنگین‌کمانیست از برنامه‌های مختلف، ظاهرا با رنگ‌های متفاوت اما با اهداف واحد و مشترک. مقصد همه‌ برنامه‌های طنز و جدی ما باور خویشتن، احساس هویت و افزایش تعلق جمعی به دین، آیین سرزمین دیرپای ما ایران است و در این عرصه تفاوتی بین ساختارها و طعم‌های مختلف برنامه‌سازی نیست. از این رو همه تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان زحمات ارزشمندی را در این راه می‌کشند و شایسته قدردانی هستند.
وی در پایان یادآور شد: خود و شما را در سال ۱۴۰۰ به یک تلاش گرم، صمیمانه، هم‌افزا، بیشتر و بهتر در شبکه دو سیما که شعارش زندگی‌ست و تحت عنوان «شبکه زندگی» شناخته می‌شود، دعوت می‌کنم. در سال آینده باید در برنامه‌ریزی‌ها و برنامه‌سازی های‌مان با توجه به نکات و ضرورت‌های اشاره شده جدول پخشی سهل‌تر، دلنشین‌تر و موثرتر از گذشته را سامان دهیم.
در پایان این جلسه ضمن شنیدن صحبت‌های تهیه‌کنندگان حاضر در مراسم، از این برنامه‌سازان قدردانی صورت گرفت.
انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰