به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، حمید شاهآبادی معاون سیما در جلسه ستاد انتخابات سیما گفت: معاونت سیما در دوره جدید، توجه و تمرکز خود را بر سه مناسبت مهم نوروز، ماه رمضان و انتخابات گذاشته است تا با برنامهریزی و تصمیمگیریهای درست و بهموقع بتواند در عرصه برنامهسازی به شایستگی عمل کند.
وی افزود: با توفیق الهی تجربه موفق نوروز را پشت سر گذاشتیم. در این مناسبت کارهای ارزشمندی روی آنتن رفت که حاصل تلاش همه همکاران در معاونت سیما بود و به همه همکاران خدا قوت عرض میکنم.
شاهآبادی تصریح کرد: جنس انتخابات ریاست جمهوری از بقیه مناسبتها متمایز است و حساسیت زیادی دارد درواقع، از هماکنون در حال و هوای انتخابات هستیم و کمیتهها باید برنامههای خود را با دقت بیشتری پیش ببرند.
وی با اشاره به پیشبینی حدود ۹۰۰ ساعت برنامه ویژه انتخابات خرداد ماه گفت: این میزان برنامهسازی میتواند زمینه لازم برای مشارکت حداکثری و پرشور مردم را فراهم کند.
معاون سیما افزود: البته مهمتر از میزان تولیدات انتخاباتی، کیفیت آثار است بطوریکه برنامههای سیما باید با رعایت کامل اصل بیطرفی، هنرمندانه و هوشمندانه موجب ارتقاء بینش و آگاهی عموم مردم شود و فضا را برای انتخاب دقیق آماده کند.
وی تأکید کرد: بحث تبیینی و تحلیلی شرایط روز کشور با استفاده از ساختار اثرگذار مستند باید در این برنامهها بیشتر گنجانده شود و تمام سعی سیما بر تحقق مشارکت حداکثری متمرکز شود.
معاون سیما با اشاره به هجمه تمامعیار رسانههای معاند در ایام منتهى به انتخابات عنوان کرد: دشمن فعالتر از هر زمان دیگر خط تخریب را در پیشگرفته و با سیاهنمایى و سانسور موفقیتها و نقاط قوت کشور به دنبال ناامید کردن مردم از نظام است.
شاهآبادی ادامه داد: در این نبرد بیامان ما در رسانه ملى باید هنرمندانه و عالمانه ضمن تبیین دستاوردها و توانمندیهای نظام جمهورى اسلامى، این توطئه را خنثى کنیم تا برخى از ناکارآمدیها و بیتدبیریهای، افتخارآفرینیها و حرکت روبهجلوی کشور را مخدوش نکند.
معاون سیما با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت «تلوبیون» که مرجع پخش زنده و آرشیو برنامههای صداوسیماست میتوانیم، بحثهای انتخاباتی را در این فضا امتداد دهیم افزود: «تلوبیون» میتواند در امتداد تلویزیون، به تأثیرگذاری بیشتر برنامههای انتخاباتی سیما کمک کند.
وی ابا اشاره به نقش فضای مجازی در موج مشارکت پرشور مردم در انتخابات بیان کرد: تولید قطعات اختصاصی ویژه فضای مجازی و پادکست هم از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود تا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، حال و هوای انتخاباتی و موج مشارکت پرشور مردم را به زیبایی نمایش دهیم.
معاون سیما درباره استفاده از ظرفیت اندیشکدهها گفت: استفاده از ظرفیت اندیشکدهها و محققان فعال و انقلابى آنها خیلی مهم است و سیما از آثار علمی و کاربردی این اندیشکدهها که به دغدغههای کشور و مردم میپردازد، بهره بیشتری خواهد برد.
شاهآبادی در پایان این نشست بر ارزیابی کیفی برنامههای ویژه انتخاباتی تاکید کرد و خواستار ارزیابی مداوم برنامهها و عملکرد شبکهها از سوی ستاد انتخابات معاونت سیما شد.
در این جلسه حسن ملکى دبیر ستاد انتخابات سیما و همچنین روسای کمیتههای ستاد انتخابات این معاونت گزارش عملکرد و اقدامات چند ماهه گذشته خود را ارایه کردند.
انتهای پیام/
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است