ماجرای پرفروش شدن کتاب «بیست زخم کاری» از کجا شروع شد؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ ساعت ۰۹:۵۸

ماجرای پرفروش شدن کتاب «بیست زخم کاری» از کجا شروع شد؟

حواشی مربوط به پرفروش شدن رمان محمود حسینی‌زاد در اثر اقتباس سریال «زخم کاری» ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، ماجرای اقتباس از رمان «بیست زخم کاری» برای سریال نمایش خانگی «زخم کاری» و تاثیر این سریال بر فروش کتاب در روزهای اخیر حواشی خاصی را به دنبال داشته و به اظهارنظرهای متفاوتی از سوی نشر چشمه و پلتفرم فیلیمو منجر شده است.

اما ماجرا از آنجا آغاز شد که زمستان سال گذشته و مدتی پس از انتشار نخستین خبرها درباره سریال محمدحسین مهدویان در نمایش خانگی، از این مجموعه به عنوان اولین سریال اقتباسی نمایش خانگی نام برده شد که فیلمنامه آن بر اساس رمانی نوشته محمود حسینی‌زاد نگاشته شده بود. با انتشار سریال «زخم کاری، در روزهای نخست ااز این اثر به عنوان یک اقتباس خوب از کتاب محمود حسینی‌زاد نام برده شد و مورد استقبال مخاطبان و اهالی سینما قرار گرفت. این موضوع توجه ها را به سمت کتاب نیز برد و همین امر باعث شد مهدی یزدانی خرم سر ویراستار بخش ادبیات نشر چشمه در گفتگویی به آن بپردازد. او به ایلنا گفت: پس از پخش قسمت نخست سریال «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، چاپ چهارم کتاب «بیست زخم کاری» نوشته محمود حسینی‌زاد در فروشگاه‌های کتاب نشر چشمه به پایان رسیده است.

سپس این اظهارنظر مبنای خبر روابط عمومی پلتفرم فیلیمو قرار گرفت و آنها نیز بر اساس اظهارنظر این مقام مسئول در نشر چشمه درباره فروش بالای کتاب «بیست زخم کاری» در اثر انتشار قسمت اول سریال «زخم کاری» اطلاع‌رسانی کردند.

با این حال بهرنگ کیاییان از مدیران انتشارات چشمه به تازگی با تکذیب افزایش فروش کتاب در اثر پخش سریال، گفت: من تعجب می‌کنم که این آمار‌ها از چه منبعی اعلام می‌شود، چراکه ما به عنوان ناشر این رمان نسخه‌ای از این کتاب را برای فروش نداریم و اساسا مدت طولانی است که این کتاب ممنوع‌الچاپ شده است.

و امروز ۶ تیر ماه نیز نشر چشمه در اطلاعیه‌ای نوشت: کم‌تر از دو سال پیش، به خواست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از تجدیدچاپ این کتاب جلوگیری شد. بنابراین، هنگام ساخت و پخش سریال قصه این رمان، کتاب در بازار ناموجود بوده و همه‌ی خبرهای فروش این کتاب ناآگاهانه و شاید مغرضانه بوده است.

بنابراین مشخص نیست مبنای ادعای مهدی یزدانی خرم -از مدیران این انتشارات- درباره پرفروش شدن رمان «بیست زخم کاری» بر اثر نمایش سریال، چه بوده است.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


آخرین اخبار

پربازدیدها