پوشش رسانه‌ای اربعین به رسانه ملی واگذار شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۵۴

پوشش رسانه‌ای اربعین به رسانه ملی واگذار شد

جلسه شورای معارف سیما همزمان با دهه آخر ماه محرم و در آستانه اربعین حسینی برگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سیما، هم‌زمان با دهه آخر ماه محرم و در آستانه اربعین حسینی جلسه شورای معارف سیما یکشنبه هفتم شهریور با حضور حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حمید احمدی رییس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد معاون تبلیغات آستان قدس رضوی، جواد شیخ اکبری دبیر شورای معارف سیما و نمایندگان شورای معارف در شبکه های سیما به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

جواد شیخ اکبری دبیر شورای معارف سیما در این جلسه ضمن تشکر از تلاش های مجاهدانه مدیران و برنامه سازان معارفی سیما در دهه اول محرم گفت: بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما ویژه برنامه های محرمی سیما حدود ۵۳ درصد مخاطب داشته اند.

شیخ اکبری همچنین با اشاره به دو مناسبت مهم پیش رو یعنی اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر و ادامه شرایط کرونا بیان کرد: لازم است سیما شرایطی را فراهم کند که مردم ضمن استفاده از برنامه های معرفت افزا در حال و هوای مسیر راهپیمایی اربعین و همچنین حرم های مطهر ائمه علیهم السلام در این ایام قرار گیرند.

حجت‌الاسلام حمید احمدی رییس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین نیز در این جلسه با تاکید بر این که جریان سازی اربعین را رسانه ملی انجام داده است، عنوان کرد: اگر قرار است اربعین جهانی شود باید زبان و ادبیات اربعین را به کار بگیریم و روایت همسان از اربعین داشته باشیم. بحث رسانه ای اربعین را باید به رسانه ملی واگذار کنیم. همچنین معرفت افزایی را در فضای اربعین به کمک رسانه می توان نهادینه کرد.

او افزود: امسال ۵۰۰ موکب ایرانی در اربعین حضور خواهند داشت و شعار اربعین امسال «الحسین سفینه النجاه» است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد، معاون تبلیغات آستان قدس رضوی نیز در این جلسه به تشریح برنامه های آستان مقدس علی بن موسی الرضا (علیه السلام) برای دهه آخر ماه صفر و اربعین حسینی پرداخت.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام روح‌الله حریزاوی قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باید از محدودیت های ایجاد شده به عنوان فرصت استفاده کنیم و فضا را به سوی معارف اربعین ببریم تا معارف اربعین به عنوان امتداد عاشورا با ابزار رسانه در جامعه نهادینه شود.

همچنین در این جلسه نمایندگان شورای معارف شبکه های سیما نظرات خود را درباره ویژه برنامه های اربعین و دهه آخر ماه صفر مطرح کردند.

 انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰