آمادگی ۲۰۶ شهر برای پیوستن به شبکه شهرهای خلاق/ فراخوان تمدید شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۱

آمادگی ۲۰۶ شهر برای پیوستن به شبکه شهرهای خلاق/ فراخوان تمدید شد

206 شهر برنامه های خود را برای پیوستن به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ارسال کرده اند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۲۰۶ شهر برای پیوستن به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر برنامه های خود را ارسال کرده اند.

ابراهیم حیدری دبیر اجرایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر گفت: بیشترین درخواست ها در حوزه های موضوعی هنرهای تجسمی، هنرهای صناعی و سنتی، ادبیات، هنرهای نمایشی، موسیقی و مد و لباس و کمترین درخواست ها نیز در حوزه های سینما، چاپ و بسته بندی، رسانه و مطبوعات و بازی های رایانه ای بوده است.

دبیر اجرایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر همچنین تصریح کرد: با توجه به استقبال شهرهای مختلف کشور و درخواست مدیران شهرها، تمدید مهلت ارسال فرم درخواست به دبیرخانه بنا به مصوبه شورای برنامه ریزی تا ۲۵ شهریور ماه تمدید شده است و انتظار می رود مشارکت شهرها افزایش داشته باشد.

حیدری هدف از اجرای شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر را، کمک به برنامه‌ ریزی برای توسعه پایدار مشارکتی و مبتنی بر رویکرد آزمایشی در شهرها و مناطق فرهنگی ایران خواند و افزود: کشف، جذب و پرورش فعالیت‌ ها و حمایت از پیشنهادهای نو، خلاقانه، اثربخش و پایدار بومی، ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌ های فرهنگی و هنری در سطح محلی و بومی مبتنی بر فرهنگ ایرانی ـ اسلامی، تمرکز زدایی در امور فرهنگی و هنری و تقویت ظرفیت‌ های مردمی در فرهنگ، تبادل تجربه‌ ها و دانش بومی در میان شهرهای مختلف ایران، توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر و کمک به بهبود کسب‌ وکارهای فرهنگی هنری و صنایع خلاق از دیگر اهداف این شبکه است.

وی یادآور شد: در مرحله دوم، پس از ثبت درخواست اولیه، از کارشناسان، فعالان، مدیران به نمایندگی از هر شهر دعوت خواهد شد تا برای شرکت در دوره‌ های کارگاهی تخصصی و تبادل نظر درباره اصول و شیوه‌ های توسعه رشته‌ های مختلف فرهنگی و هنری شرکت کنند و در مرحله سوم، پس از بازگشت نیروهای آموزش دیده، هر شهر، برنامه‌ ها و فعالیت‌ های خود را برای توسعه رشته اعلام شده، تدوین و به دبیرخانه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ارسال می‌ کنند و هیات داوران شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ایران، بر اساس شاخص‌ های معین شده، از میان پرونده‌ های رسیده، شبکه‌ های شهرهای خلاق هر حوزه موضوعی را شناسایی و طی مراسمی معرفی می‌کند.

حیدری ادامه داد: شهری که به عنوان شهر خلاق در یک حوزه موضوعی معرفی شود، علاوه بر عنوانی که دریافت می‌کند، محور فعالیت‌ های فرهنگی و هنری عمده ملی قرار خواهد گرفت و برای تصدی دوباره این عنوان باید برنامه‌ های تازه‌ ای را برای شرکت در رقابت‌ های جدید ارایه دهد.

متن فراخوان بر روی سایت شبکه شهرهای خلاق به نشانی www.creative-cities.ir قرار دارد.

انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰