به گزارش صبا به نقل از مرکز آمار ایران، طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار از طرحهای آماری جدید مرکز آمار ایران است که با هدف شناخت فعالیتها و رفتارهای فرهنگی خانوارها و استفاده از آن برای برنامهریزیهای فرهنگی کشور طراحی شده است.
این آمارگیری در سال ١٣٩٩، برای افراد ١۵ ساله و بیشتر گونهای طراحی شده است که نتایج به تفکیک تمام استانها قابل ارائه است. در این آمارگیری به ۴۳ هزار و ۷۰۰ خانوار شهری و ۱۸۸ هزار و ۶۰ خانوار روستایی و در کل به ۶۲ هزار و ۵۶۰ خانوار مراجعه شده و اطلاعات مرتبط با حوزه کتاب و نشریات، موسیقی، شبکههای اجتماعی، فعالیتهای ورزشی، تغذیه، سرمایه اجتماعی و … افراد ١۵ ساله و بیشتر اخذ شده است.
مهمترین یافتههای طرح در حوزه های سینما، تئاتر و کنسرت به شرح زیر است؛
سینما
در یک سال منتهی به زمان آمارگیری ۴/١٣درصد از افراد ١۵ساله و بیشتر اظهار نمودند که به سینما رفته اند. ٣٣درصد ازاین افراد، یک بار به سینما رفته اند که بالاترین درصد، و ۶/۴درصد، از این افراد پنج بار به سینما رفته اند که کمترین درصد را به خود اختصاص داده اند.
٩/۵۴ % این افراد با خانواده، ٨/۴١ % با دوستان، ۵/٢ % به تنهایی و ٨/٠ % با سایر افراد در سینما حضور یافته اند.
اولویت تماشای گونه(ژانر)های فیلم سینمایی، در تماشا سینما، برای افراد ١۵ ساله و بیشتر، به ترتیب اجتماعی با ۵/۵٨ %، کمدی با ٩/۵٧% ، دفاع مقدس با ۵/٧%، کودک و نوجوان با ٧/۶% و سایر با ۵/٢١% بوده است.
تئاتر
در یک سال منتهی به زمان آمارگیری ٣/٣درصد از افراد ١۵ساله و بیشتر به تماشای تئاتر رفته اند. ۵/۴۴درصد از این افراد ، یک بار به تماشای تئاتر رفته اند که بالاترین درصد و ٣درصد نیز پنج بار به تئاتر رفته اند که کمترین درصد را به خود اختصاص داده اند.
کنسرت
در یک سال منتهی به زمان آمارگیری ۴درصد از افراد ١۵ساله و بیشتر به کنسرت رفته اند. ۵/۵٣درصد از این افراد ، یک بار به کنسرت رفته اند که بالاترین درصد و ۶/١درصد نیز پنج بار به کنسرت رفته اند که کمترین درصد را به خود اختصاص داده اند.
نتایج تفصیلی این طرح به زودی در درگاه ملی آمار ایران به نشانی www.amar.org.ir قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/
There are no comments yet