دوراهی انتخاب کاخ رسانه در فیلم فجر چهلم/ «برج میلاد» شکوه جشنواره را برمی‌گرداند؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۷
صبا گزارش می‌دهد؛

دوراهی انتخاب کاخ رسانه در فیلم فجر چهلم/ «برج میلاد» شکوه جشنواره را برمی‌گرداند؟

به نظر می رسد بهترین گزینه برای میزبانی از اهالی رسانه و منتقدان در چهلمین جشنواره فیلم فجر در صورتی که این رویداد بخواهد پررونق برگزار شود، برج میلاد است.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، محل تماشای فیلم توسط خبرنگاران و منتقدان سینما در جشنواره فیلم فجر که به سینمای رسانه‌ها یا کاخ رسانه مشهور است، در سال‌های اخیر همواره با مناقشه روبه‌رو بوده است و همچنان هم این چالش ادامه دارد.

از اواخر دهه هشتاد و دو سال بعد از افتتاح رسمی برج میلاد تهران به عنوان مرتفع‌ترین بنای کشور، سینمای رسانه‌ها در برج میلاد بوده است.

این رویه برای نخستین بار در سی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر که در سال ۹۶ برگزار شد، دستخوش تغییر شد و ابراهیم داروغه‌زاده که قرار بود جشنواره را جمع‌وجورتر برگزار کند، آن را به پردیس سینمایی ملت منتقل کرد.

در این دوره برای نخستین بار تفکیک اهالی رسانه و اهالی سینما اتفاق افتاد و سینمای رسانه تنها میزبان آن دسته از هنرمندانی شد که فیلم داشتند. باقی هنرمندان می‌توانستند در پردیس باغ کتاب فیلم‌ها را تماشا کنند.

این رویه در دوره‌های سی‌وهفتم و سی‌وهشتم جشنواره نیز ادامه داشت و با وجود اعتراض بسیاری از اهالی رسانه، برج میلاد به عنوان میزبان خبرنگاران، منتقدان و سینماگران انتخاب نشد.

در سی‌ونهمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر برای نخستین بار محل تماشای فیلم توسط خبرنگاران و منتقدان از یکدیگر جدا شد. خبرنگاران به برج میلاد بازگشتند، اما منتقدان در پردیس ملت ماندند، اگرچه کارت برخی خبرنگاران نیز برای پردیس ملت صادر شد.

حال پرسش اینجاست در چهلمین جشنواره فیلم فجر کدام محل برای سینمای رسانه‌ها انتخاب خواهد شد.

در شرایطی که محمد خزاعی وعده داده این دوره از جشنواره با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شود و رسیدن جشنواره فیلم فجر به دوره چهلم، خود نیازمند جشنی دوباره برای این رویداد سینمایی است، به نظر می‌رسد بهترین گزینه برای انتخاب کاخ رسانه در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر برج میلاد باشد؛ چراکه اجتماع دوباره خبرنگاران، منتقدان و هنرمندان در یک محل که از بزرگترین محل‌های نمایش فیلم در کشور است، بیش از هرچیز می‌تواند وجهه جشن‌گونه فجر را در دوره چهلم به آن بازگرداند.

همچنین پیشنهاد می شود به جای عنوان «کاخ جشنواره» که نسبتی با این رویداد در دهه فجر انقلاب اسلامی ندارد از «خانه رسانه» یا «خانه جشنواره» استفاده شود.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۵/۲۳۱/۳۴۳/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • مست عشق
    120/214/320/750
  • زودپز
    ۱۰۳/۶۷۲/۱۴۵/۰۰۰
  • پول و پارتی
    ۸۸/۷۵۹/۷۷۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۳۱/۲۱۰/۳۴۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۶/۲۷۷/۸۱۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۲/۳۰۵/۷۸۱/۱۰۰
  • قلب رقه
    ۱۲/۳۰۰/۹۶۸/۵۰۰
  • ملاقات با جادوگر
    11/345/347/500
  • شه‌سوار
    ۱۰/۲۲۹/۰۲۳/۵۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۰/۱۹۷/۸۹۳/۵۰۰
  • آغوش باز
    ۲/۴۷۲/۷۲۵/۰۰۰
  • صبحانه‌با‌زرافه‌ها
    ۱/۱۱۵/۶۲۵/۰۰۰
  • استاد
    ۵۹۰/۹۵۰/۰۰۰
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۲۲۴/۹۸۷/۰۰۰
  • باغ کیانوش
    ۱۵/۲۳۵/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۶۰/۰۰۰