لذا از متقاضیان واجد شرایط دعوت میشود، از تاریخ ۶ تا ۱۷ دی ماه ۱۴۰۰ نسبت به اطلاع از نحوه ثبت نام و بارگذاری کتاب به سایت www.ketab.ir مراجعه کنند.
ناشران و آژانسهای ادبی ایرانی که حق نشر (کپی رایت) کتاب یا کتابهای خود به سایر زبانها را به ناشران دیگر واگذار کردهاند یا در صدد فروش حق نشر (کپی رایت) کتاب یا کتابهای خود به ناشران سایر کشورها هستند؛ ناشران ایرانی که کتابهای خود را برای ارائه به بازارهای جهانی، به زبانهای غیرفارسی منتشر کردهاند؛ نهادها، سازمانها، موسسات، انجمنها و تشکلهایی که فعالیت آنها در حوزه دیپلماسی فرهنگی تعریف شده باشد یا آثار فرهنگی در حوزه نشر برای عرصه بینالملل تولید کرده باشند؛ ناشران و آژانسهای ادبی ایرانی که علاقهمند به خرید حق نشر (کپی رایت) کتاب از ناشران و آژانسهای ادبی خارجی هستند میتوانند در بخش بینالملل «دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران» حضور پیدا کنند. همچنین ناشران و آژانسهای ادبی در صورت تمایل میتوانند در بخش رویدادها نسبت به معرفی نشر و آثار خود به زبان انگلیسی نیز اقدام کنند.
کتابهای ناشران داخلی باید دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و به شکل قانونی در ایران منتشر شده باشند. همچنین ناشرانی که به دنبال عرضه کتابهای خود در حوزه بینالملل هستند، صرفاً میتوانند به معرفی کتابهای تألیفی منتشرشده خود بپردازند. اولویت حضور نیز با کتابهایی با محتوای ایرانی اسلامی، دو یا چند زبانه و همچنین برگزیدگان جشنوارههای ملی یا بینالمللی است. از لحاظ زمان چاپ هم کتابهایی در اولویت شرکت قرار دارند که آخرین ویرایش یا تجدید چاپ آنها مربوط به پنج سال اخیر باشد.
در خصوص طرحهای حمایت از ترجمه و نشر آثار ایرانی به زبانهای خارجی نیز لازم است نمونهای از کتابهایی که در پنج سال اخیر از حمایتهای این طرحها استفاده کردهاند همراه با مشخصات ناشران خارجی آنها در سایت بارگذاری شود.
متقاضیان میتوانند حداکثر صد عنوان کتاب خود را با اطلاعات کامل در زمان مشخص شده در سایت بارگذاری کنند.
ثبتنام در بخش بین الملل، صرفاً از طریق پایگاه اینترنتی www.ketab.ir صورت میپذیرد.
بخش بینالملل نمایشگاه مجازی کتاب تهران از ساعت ۸ تا ۱۷ با شماره تلفن ۶۶۴۱۵۵۴۰ -۰۲۱ پاسخگوی سوالات متقاضیان برای ثبتنام در نمایشگاه خواهد بود و متقاضیان میتوانند به صورت غیر حضوری به نشانی ایمیل international@tibf.ir سوالات خود را مکاتبه کنند.
انتهای پیام/
There are no comments yet