سعید محجوبی هنرمندی که نمایشگاه انفرادی او به نام «توازن ناموزون» از ۲۴ تا ۱ بهمن ماه در خانه کتاب پیدایش برپا بود در گفتگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا عنوان کرد: این مجموعه حاصل کار ۲ سال اخیر من است و در آن رویکردی اجتماعی داشتم.
او ادامه داد: در خلق این مجموعه نگاهم به اتفاقات اطراف و حس رخوتی بود که همه ما به این اتفاقات داریم و بسیار عادی و بدون واکنش نشان دادن از کنارشان عبور میکنیم، گویا در یک دنیای دیگر زندگی میکنیم.
این هنرمند نقاش درباره انتخاب عنوان «توازن ناموزون» برای این مجموعه توضیح داد: تکنیک آثار این مجموعه اکثرا میکس مدیاست و از آنجایی که اصولا هنرمندان هستند که باید جلوتر از اقشار دیگر اجتماع، مسایل را نهیب بزنند و نقد کنند به همین دلیل به ذهنم آمد با یک اسم سراسر پارادوکس این آثار را خلق کنم.
محجوبی در پایان درباره تاثیر استاد حسین محجوبی پدر خود در زندیگی هنریاش خاطرنشان کرد: مطمئنا کنار یک هنرمند مستر زندگی کردن، آن هم نقاش بهشت (لقب استاد حسین محجوبی)، تاثیر خودش را در زندگی هنری من داشته است همانطور که استاد حسین محجوبی سالهای طولانیست بهشت پشت درختان سر به فلک کشیده جلوی تابلوهایش را به انسان ماشین زده نوید میدهد.
همچنین امیر سقراطی هنرمند نقاش و پژوهشگر در یادداشتی برای این نمایشگاه نوشته است: «آیینه هایی برای دیدن دوباره هنرمند
سعید محجوبی باآنکه در خانواده ای هنری پرورش یافته اما نقاش خودآموخته ای است که متأثر از هیجانات و احساسات درونی خود و متصل به ضمیر ناخودآگاهش به نقاشی می پردازد. نقاشی ها و طراحی های او، از آنجاییکه بی واسطه از ضمیر ناخودآگاه و مرجع عواطف او بر می خیزد، آثاری صیقل نخورده، بی پروا و تازه هستند. کارهایی بی روتوش، بدون دستکاری و دست اندازی هنرمند که بدون پیش طرح و اتود، با شور و شوق و عطش، بر بوم و کاغذ کشیده شده اند.
از این نظر، آثارش گاهی لطیف و مواج و احساسی است و گاهی مهاجم، خیره سرانه و بیانگرا است. هر چه هست کارهای سعید محجوبی، آئینه های کوچکی از طبایع متفاوت هنرمند و حدیث بی قراری وی در این سال ها شده اند که جمع این آئینه های کوچک، تصویری واحد از هنرمندی بی قرار را بازتاب می دهد که با تقلید و شبیه شدن به دیگران سر سازگاری ندارد و تلاش می کند با تجربه ورزی مدام در هنر انتزاع، کلماتی ناشنیدنی و محو از ناخودآگاهش را پیش چشم مخاطب به جملاتی سلیس، بلند و خوش آوا بدل کند. تماشای این آثار، دیدن دوباره هنرمند است؛ اما این دفعه روی دیوار!»
انتهای پیام/
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است