ساخت فیلم‌ مستقل بسیار سخت شده است/ ترسیم داستان امیدبخش علیرضا بیرانوند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۰
در نشست رسانه‌ای «بیرو» مطرح شد؛

ساخت فیلم‌ مستقل بسیار سخت شده است/ ترسیم داستان امیدبخش علیرضا بیرانوند

نشست خبری فیلم سینمایی «بیرو» در اولین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر در 11 بهمن ماه برگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی چهلمین جشنواره فیلم فجر، اولین نشست رسانه‌ای چهلمین جشنواره فیلم فجر با فیلم «بیرو» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی با اجرای پدرام کریمی عصر دوشنبه ۱۱ بهمن ماه در خانه جشنواره در برج میلاد آغاز شد.

مرتضی علی عباس میرزایی کارگردان، مجید برزگر تهیه‌کننده‌، صحرا اسدالهی بازیگر، حسین بیرانوند بازیگر، سعید داخ بازیگر، پیام آزادی آهنگساز، مجید یزدانی مدیر فیلمبرداری، روزبه پیروز طراح پروژه و فرید ناظر فصیحی مدیر جلوه‌های ویژه عوامل فیلم «بیرو» بودند که در این نشست حضور داشتند.

در ابتدای این نشست، مجید برزگر تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بیرو»، گفت: دوست داشتم همه عوامل در جلسه حاضر می‌شدند که به علت محدودیت جا این امکان فراهم نشد. باید بگویم که «بیرو» فیلمی مستقل است البته من دو فیلم داشتم که یکی از آن‌ها به جشنواره راه پیدا نکرد. شرایط ساختن فیلم‌های مستقل بسیار سخت شده است و امکان ساخت یک فیلم کاملا مستقل برای جشنواره تقریبا دستنیافتنی‌ست.

عباس میرزایی کارگردان فیلم سینمایی «بیرو» عنوان کرد: درباره سینمای مستقل باید بگویم که من فکر می‌کنم همه درگیر آن هستیم و امیدواریم که این سینما دیده شود. منظورم از مقوله مستقل این است که اثر ورای مسائل مالی است و این اتفاق برای فیلمسازان کوتاه زیاد می‌افتد. در این فیلم من آزادی عمل زیادی داشتم و فکر می‌کنم که شما با فیلمی مستقل طرف هستید. در ابتدا من می‌خواستم درباره یک قهرمان دیگر فیلم بسازم اما بعد از تحقیقات زیاد متوجه شدیم که زندگی علیرضا بیرانوند گزینه خوبی برای دراماتیزه شدن است و تصمیم گرفتیم درباره این موضوع فیلم بسازیم.

حسین بیرانوند بازیگر نقش علیرضا بیرانوند درباره حضور در این فیلم، توضیح داد: ما با آقای علیرضا بیرانوند از یک ایل هستیم اما نسبت فامیلی نداریم. من در تیم محلی‌مان بازی می‌کردم و اضافه شدنم به این پروژه به این شکل بود که یکی از عوامل فیلم عکس مرا دیده بودند و از من خواستند که نقش آقای بیرواند را بازی کنم. الگوی من علیرضا بیرانوند بود و خیلی دلم می‌خواست او را ببینم و خداروشکر توانستم با کمک عوامل این نقش را بازی کنم.

روزبه پیروز طراح پروژه فیلم سینمایی «بیرو»، بیان کرد: هدف ما به ترسیم کشیدن داستان امیدبخش علیرضا بیرانوند است که توانست با عبور از تمامی سدها و‌ موانع بر فراز قله موفقیت در حیطه فعالیت خود بایستد و در بزرگ‌ترین تورنمت‌های ورزشی شرکت کند. درواقع ما می‌خواستیم به جوانان بگوییم که با تلاش همه چیز امکان‌پذیر هستند.

میرزایی درباره حضور کوتاه علیرضا بیرواند در فیلم تصریج کرد: ظرفیت حضور او در این فیلم همینقدر بود و من این سکانس از حضور او را طراحی کردم که برایش یک خاطره باشد. حضور او می‌توانست به عوامل روحیه دهد.

او اظهار کرد: نسل من با کارتون فوتبالیست‌ها خاطره دارد و باید بگویم که دوربین در مسابقات فوتبال همیشه بیرون زمین است اما هدف من این بود که دوربین را داخل زمین ببرم و با جزئیات بیشتری کار کنم.

صحرا اسداللهی بازیگر این فیلم تشریج کرد: من عاشق ایفای نقش مادر هستم و تلاش کردم در تک تک‌پلان‌ها مادر بودن خود را باور کنم. باید بگویم سن من فاصله چندانی با مادر آقای بیرانوند ندارد چون او در جوانی ازدواج کرده‌ است.

عباس میرزایی، کارگردان فیلم سینمایی «بیرو» گفت: ما قهرمانان ورزشی بسیاری به‌خصوص در نسل خود در حوزه‌های مختلف ورزشی داریم و اتفاقا می‌توان از ظرفیت چهره‌های کمتر شناخته شده نیز استفاده کرد چون ساختن فیلم ورزشی به معنای پروراندن قهرمان است.

او ادامه داد: من در ابتدای تیتراژ گفته‌ام که فیلم به روایت مرتضی علی عباس میرزایی است و خود بیراوند هم فیلم را دوست داشت و راضی بود که فیلم را به جشنواره بدهیم.

مجید یزدانی فیلمبردار این فیلم تصریج کرد: از اعتماد مجید برزگر و مرتضی علی عباس میرزایی ممنونم و این فیلم یکی از چالش‌های سخت برای من بود چون دوربین داخل زمین با توپ همراه است و پلان‌های پیچیده‌ای در آن دیده می‌شود که این ماجرا روند فیلمبرداری را سخت می‌کرد. ضمن این که حفظ راکورد در این کار سخت بود.

فرید ناصر فصیحی طراح جلوه‌های بصری فیلم سینمایی «بیرو»، توضیح داد: از زمان فیلمبرداری «بیرو» من با تیم فیلم همراه شدم و دوست داشتم در این اثر که مفهوم قصه آن هم تلاش و پشتکار است و هم به لحاظ جلوه‌های بصری چالش برانگیز بود، نقشی داشته باشم.

لیلا نقدی‌پری طراح صحنه و لباس فیلم بیان کرد: این فیلم چالش بزرگی برای ما بود و امیدوارم اتفاقات خوبی برای این اثر سینمایی رقم بخورد. با زمانی که عباس‌میرزایی در اختیار داشت به نظرم نتیجه فیلمی قابل قبول شده است.

پیام آزادی آهنگساز فیلم در ادامه نشست گفت: این پروژه برای ما چالش برانگیز بود و از ۲۵ نوازنده برای ساخت قطعه موسیقی این فیلم استفاده کردیم. با موسیقی تیتراژ حدود ۴۶ قطعه موسیقی کوتاه و بلند در فیلم به چشم می‌خورد و تلاش ما این بود که موسیقی آزاردهنده نباشد.

عباس‌میرزایی خاطرنشان کرد: باید بگویم که این سالن استانداردهای سالن سینما را ندارد و صدایی که شما در این سالن می‌شنوید تمام چیزی نیست که رخ می‌دهد و صدا در گوشه‌های مختلف سالن متفاوت است.

سعید داخ، بازیگر این فیلم در پایان اظهار کرد: ساختن هرچیزی برای اولین بار سخت است و ما در ایران فیلم ورزشی زیادی نداشتیم و ناخوداگاه متر و معیارمان فیلم‌های خارجی می‌شود که در قامت سینمای ما اصلا نیست، برای همین ممکن است با بی‌مهری مواجه شود.

انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰