تماشاگر فراموش می‌‌کرد در سالن تئاتر است/ در تور زمان گیر نکنیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۱
سایه کبیری در گفتگو با صبا:

تماشاگر فراموش می‌‌کرد در سالن تئاتر است/ در تور زمان گیر نکنیم

سایه کبیری بازیگر نقش قمر در نمایش «ترقب» این اثر را بدون هیچ زرق و برق و شعاری در چهارچوب حقیقت زندگی معرفی کرد.

سایه کبیری بازیگر نمایش «ترقب» به کارگردانی مسعود شامی و میلاد خرم که اجرای آن به تازگی روی صحنه تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به پایان رسید در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا درباره این اثر گفت: «ترقب» یعنی به انتظار نشستن و متن این نمایش بسیار هوشمندانه با دیالوگ های روان، ساده و در عین حال بسیار پیچیده بود.

او افزود: «ترقب» قصه از سه دوره حیات و در شکل زنانگی برای زنان و حتی مردان خیلی قابل لمس بود. روایتی از سه دوره حیات آدمیزاد که عجین شده با انتظار.

انتظار شخصیت قمر را پخته می‌کند

بازیگر نمایش «آوای آب» درباره نقش قمر که در این نمایش به ایفای آن می پرداخت، اظهار کرد: قمر زنی است که دائم منتظر است و در حال فرار کردن و دویدن و یک جایی به خودش می‌گوید من باید گذر کنم از گریزان بودن و تمامش کنم. گویی رشد پیدا می‌کند همان انتظار او را پخته می‌کند و تصمیم می‌گیرد که برود تک تک شخصیت های این اثر خیلی ملموس هستند.

بازیگر نمایش «عبدل میمون لات پاکوتاه» با بیان اینکه بعد از دوسال و نیم دوری از تئاتر بازگشت به صحنه اتفاق خوشایندی است درباره دلیل بازی در این اثر مطرح کرد: قبل از نمایش «ترقب» پیشنهادی دیگر هم به من شده بود ولی زمانی که مسعود شامی برای این نمایش با من صحبت کرد بی‌تردید و حتی قبل از اینکه متن را بخوانم کار را پذیرفتم چون تجربه همکاری با او را داشتم و می دانستم که قرار است یک کارحرفه ای روی صحنه ببرد.

بازیگر نمایش «دیدومک» اعلام کرد: «ترقب» بسیار ریزبینانه و بدون حاشیه کارگردانی شد و گروه کارگردانی بدون هیچ گونه شعاری بازیگران را همراهی کردند.

بازیگر نقش دوره زنانگی نمایش «ترقب»اظهار کرد: تک تک عوامل نمایش «ترقب» برای روی صحنه رفتن این اثر زحمت کشیدیم و با این کار زندگی کردیم چون «ترقب» چیزی جدای از زندگی نبود و نیست.

او ادامه داد: خوشحالم از این که تماشاگران و دوستان تئاتری و غیر تئاتری همه به این نکته اشاره کردند که این اجرا عین زندگی است و باعث شده که تماشاگر با خود بگوید من دارم حقیقت زندگی را می‌بینم.

کارگردانی، متن، شیوه اجرایی در خدمت اثر است

کبیری تصریح کرد: تماشاگر هنگام تماشای تئاتر بی‌چیز ما فراموش می‌کزد، کجاست و این نشان می‌دهد که کارگردانی، متن، شیوه اجرایی، بازی با نور و همه این‌ها در خدمت اثر هستند و در چهارچوب زندگی و بدون هیچ زرق و برق و شعاری ارایه می‌شوند و نه چیزی فراتر از زندگی.

بازیگر نمایش «بحث داغ فرهنگی» عنوان کرد: سعی کردیم که به تماشاگر نمایشی را آنقدر شبیه زندگی ارایه بدهیم که هنگام تماشا فراموش کند در سالن نمایش است.

سایه کبیری در پایان گفت: پس از بازی در «ترقب» به این بینش رسیدم که در حال زندگی کنم و همانطور که در جایی از نمایش گفته می شود: «کش نیایم در زمان» و این نکته قابل تاملی است که بتوانیم در تور زمان گیر نکنیم.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۵/۱۷۵/۹۵۵/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۸/۸۷۸/۰۶۶/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۷۸۰/۵۰۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۶۰۴/۷۷۵/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۶۳۳/۸۸۲/۵۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۱/۲۱۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۰۳/۳۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۶۷/۸۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۹۵/۰۷۰/۰۰۰