کدام خواننده‌ها در سریال‌های رمضانی می‌خوانند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۵
صبا گزارش می‌دهد؛

کدام خواننده‌ها در سریال‌های رمضانی می‌خوانند

در ایام ماه رمضان چهار سریال درحال پخش از شبکه‌های تلویزیون است که به این بهانه به بررسی موسیقی تیتراژ و خوانندگان آن‌ها پرداختیم.

به گزارش خبرنگار موسیقی صبا، هر سال با شروع ماه رمضان شبکه‌های مختلف تلویزیونی سعی می‌کنند با تهیه و پخش سریال‌هایی در این ایام همره مخاطبان شوند. سریال‌های مناسبتی ماه رمضان معمولا سهم بزرگی در ایجاد خاطرات مخاطبان دارند و در این میان سریال‌های «او یک فرشته بود»، «میوه ممنوعه»، «خانه به دوش»، «اغما»، «مدینه»، «پنج کیلومتر تا بهشت»، «خداحافظ بچه» و «گمگشته» چمد نمونه از سریال‌های رمضانی در سال‌های گذشته هستند که با اقبال مخاطبان مواجه شدند.

ماه رمضان ۱۴۰۱ که بلافاصله پس از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ آغاز شده است، با چهار سریال تولیدی از شبکه‌های یک، دو، سه و پنج همراه است که این سریال‌ها شامل «خوشنام»، «از سرنوشت ۴»، «نجلا ۲» و «مسافران شهر» هستند.

در ادامه این گزارش شاهد جزییات موسیقی متن و خواننده‌گان تیتراژ سریال‌های ماه رمضان ۱۴۰۱ تلویزیون هستیم.

سریال «خوشنام»، شبکه یک سیما

سریال «خوشنام» به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و تهیه‌کنندگی احمد زالی و با طرح و فیلنامه محسن کیایی از ابتدای ماه رمضان ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود و ساعت ۸:۳۰ و ۱۵ روز بعد بازپخش می‌شود.

کارن همایونفر آهنگساز سریال‌های «سر دلبران»، «اغما»، «مسافر»، «تنهایی لیلا»، و «مدینه» آهنگسازی سریال طنز «خوشنام» را هم برعهده دارد. نوازندگانی چون علی جعفری پویان ویولن، ناصر رحیمی فلوت، فیروز ویسانلو گیتار، سهیل نصیری گیتار الکتریک، یگانه قدیانی پیانو، هلیا قانع فرد تار و سه تار، علی داوری کمانچه، مجید جوادی تمبک، گشتاسب نصیری آکاردئون در این سریال حضور دارند و سولماز وطنی هم اجرای آواهای موسیقی متن این سریال را برعهده داشته‌اند.

قطعه‌ای که به عنوان تیتراژ سریال «خوشنام» با آهنگسازی بابک زرین، صدای سعید شریعت، ترانه مریم فلاح، تنظیم بهتاش زرین و میکس و مسترینگ مهیار رحیمی ساخته شده است. هیراد نیکنام نوازنده گیتار و امیر مهدی مقدم نوازنده عود ازجمله نوازندگانی هستند که در این تیتراژ هنرنمایی کرده اند.

در این سریال بازیگرانی چون حمید لولایی، هومن حاجی‌عبداللهی، عباس جمشیدی‌فر، شهره لرستانی، فریده سپاه منصور، سحر ولدبیگی، امیر کربلایی زاده و امیر غفارمنش به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«از سرنوشت»، شبکه دو سیما

فصل چهارم مجموعه تلویزیونی «از سرنوشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان و تهیه‌کنندگی علی اکبر تحویلیان، از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ و ابتدای ماه رمضان هر شب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

آرش بادپا نوازنده پیانو و سازهای الکترونیک به همراه دستیار خود، حامد روزبهانی، آهنگسازی سریال «از سرنوشت» را برعهده دارد. نوازندگانی چون علی جعفری پویان ویولن، سهراب برهمندی ویولا، مهرداد عالمی ویولن سل، همایون پشتدار کمانچه و روشنک نوشی فلوت در این سریال حضور دارند. زهره نجفی، بیژن اسماعیلی و علی جعفری پویان اجرای آواهای موسیقی متن این سریال را بر عهده دارند.

قطعه «از سرنوشت» با صدای امین بانی ماننده سه فصل گذشته این سریال به عنوان موسیقی تیتراژ پخش می‌شود. آهنگسازی این قطعه توسط امیر توسلی انجام شده است و حسین غیاثی ترانه «از سرنوشت» را سروده است. میلاد نودست هم به عنوان نوازنده گیتار در قطعه «از سرنوشت» حضور دارد.

امین بانی قبل‌تر با اجرای سریال «شهرزاد» ساخته حسن فتحی شناخته شده بود.

حجت ارف زاده هم مانند سه فصل گذشته در سریال «از سرنوشت» حضور دارد. قطعه «باران ببارد می‌روی» با ترانه مرتضی ساعتچی و قطعه «تو زخم خوردی رفیق» با ترانه خود او قطعه‌های میانی این سریال تلویزیونی را شکل می‌دهند.

فصل چهارم سریال «از سرنوشت» در ۴۵ قسمت آماده پخش شده است که بعد از ایام ماه رمضان هم پخش آن ادامه خواهد داشت.

حسین پاکدل، دارا حیایی، کیسان دیباج، فاطمه بهارمست و مجید واشقانی  و… در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

«نجلا ۲»، شبکه سه

مجموعه ملودرام «نجلا ۲» از ابتدای فروردین ۱۴۰۱ به عنوان سریال نوروزی از شبکه سه سیما روی آنتن رفت و در ادامه خود تا پایان ماه رمضان به عنوان سریال رمضانی شبکه سه سیما ساعت ۲۰:۴۵ پخش می‌شود.

مسعود سخاوت‌ دوست برنده سیمرغ بهترین موسیقی فیلم در چهلمین جشنواره فیلم، آهنگسازی سریال «نجلا» را در هر دو فصل برعهده داشته است و در این فصل با گروه نوازندگان خود که شامل اشکان فخاری، سهیل بهنام، ویولا، محمدرضا اعتقادی فلوت، وحید فرجی پور هارمونیکا، رسام لردکانی گیتار، فرشاد شفیع زادگان دودوک، حامد قائم مقامی خان بانزاده محسن قهرمانی ویولن و سینا راستاد ویولن سل هستند، یک موسیقی با حال و هوای موسیقی نواحی جنوب کشور ساخته اند.

عرفان طهماسبی خواننده جوان موسیقی تلفیقی و محلی به عنوان خواننده و ترانه سرای تیتراژ در سریال «نجلا ۲» حضور دارد. آهنگسازی قطعه «نجلا» را حامد دهقانی برعهده دارد و مهدی نادی صفایی نیز تنظیم این اثر را انجام داده است.

به گفته عوامل این سریال احتمال انتشار یک قطعه دیگر به عنوان قطعه میانی در سریال «نجلا» وجود دارد.

تیتراژ فصل اول سریال «نجلا» با صدای مهدی یغمایی، آهنگسازی مسعود سخاوت دوست و ترانه مهران حسینی منتشر شده بود.

برخی از بازیگران فصل دوم سریال «نجلا» عبارتند از حسام منظور، محیا دهقانی، ملیکا شریفی‌نیا، مصطفی ساسانی، سوگل طهماسبی، ایوب آقاخانی، مرتضی شاه‌کرم، هدایت هاشمی، سیدمهرداد ضیایی و آزیتا حاجیان.

تصویربرداری فصل دوم سریال «نجلا» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و به تهیه‌کنندگی سعید سعدی از ابتدای تابستان ۱۴۰۰ آغاز شد و در لوکیشن‌های مختلفی مانند جنوب تهران، آبادان و خرمشهر، زندان و تعدادی از شهر‌های کشور عراق مانند کربلا تولید شده است.

«مسافران شهر»، شبکه ۵

سریال «مسافران شهر» به کارگردانی سیروس حسن‌پور و احمد معظمی از ابتدای ماه رمضان، هر شب ساعت ۲۰ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود و تکرار آن ساعت ۲۳ روی آنتن می‌رود.

بابک زرین نوازنده پیانو آهنگسازی سریال «مسافران شهر» را برعهده دارد و به همراه گروه نوازندگی خود که شامل میلاد عالمی، علی جعفری پویان و بردیا کیارس ویولن، مهرداد عالمی ویولن سل، عادل اصغر زاده کنترباس و هیراد نیکنام گیتار، قطعه‌ها و موسیقی متن این سریال را ساخته است.

تیتراژ اول این سریال با صدای پرواز همای و با شعری از خواجه حافظ شیرازی به همراه آهنگسازی و تنظیم بابک زرین تهیه و تولید شده است که میکس و مسترینگ این قطعه را جابر بهارمست انجام داده است.

تیراژ پایانی سریال «مسافران شهر» را هم امیر تسلیمی با ترانه یاحا کاشانی، آهنگسازی بابک زرین، تنظیم بهتاش زرین و میکس و مسترینگ مهیار رحیمی خوانده است.

این سریال با نام پیشین «ساعت ۱۱» دارای مضامین مذهبی، انقلابی و دفاع مقدس است و بازیگرانی همچون داریوش فرهنگ، حمیدرضا محمدی، شهرام قائدی، ویدا جوان، حبیب دهقان نسب، آشا محرابی، زهره نعیمی، شهرزاد کمال زاده، اسماعیل محرابی، نیلوفر شهیدی، نسرین بابایی، پوراندخت مهیمن، رسول نجفیان، خیام وقار، حسین عابدینی و حامد احمدجو در آن نقش آفرینی می کنند.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است