جنگ‌ها همان‌طور که سربازان و رهبران خود را پیدا می‌کنند «نویسندگان» خود را نیز پیدا می‌کنند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۲۲
مرتضی سرهنگی عنوان کرد: 

جنگ‌ها همان‌طور که سربازان و رهبران خود را پیدا می‌کنند «نویسندگان» خود را نیز پیدا می‌کنند

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت طی نشستی درباره اهمیت ادبیات مقاونت و ثبت داستان جنگ‌های دفاعی توضیح داد. 

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت امروز شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه همزمان با چهارمین روز سی‌سومین نمایشگاه کتاب تهران نشستی رودررو با مخاطبان و اهالی رسانه داشت. او در این نشست عنوان کرد: نمایشگاه محل تعالی است و طبیعی‌ست که دو سال وقفه در برگزاری آن، شوکی به بازار کتاب وارد کرده است اما می‌بینیم که هچنان سرپاست. البته مشکلات اقتصادی هم باعث شده است که امروزه کتاب و نمایشگاه دغدغه اصلی مردم نباشد.

این نویسنده ادامه داد: ما پس از ۴۰ سال کار در حوزه ابیات دفاع مقدس هنوز جای بسیار داریم و این حوزه ظرفیت زیاد و بی‌پایانی برای خلق اثر دارد زیرا ذات جنگ‌های دفاعی اینگونه است که داستان‌های روایی جذابی از دل مردم معمولی دارد. اکنون هم برخی نویسندگان به روستاها می‌روند و درباره زنان و مردانی که کسی آن‌ها را نمی‌شناسند، می نویسند.

او درباره ارزش ثبت ادبیات مقاومت توضیح داد: این نوع ادبیان برای ما قیمت تمام شده جنگ را نمایان‌می‌کند که جنگ چه بلایی سر کشور ما آورد و این قیمت را نظامی‌ها نمی توانند برای ما مشخص کنند بلکه کار ادبیات است. ما بهترین بچه‌ها را در جنگ از دست دادیم و باید بهترین آثار را برای آن‌ها تولید کنیم و این روند در آینده نیز ادامه داشته باشد.

این نویسنده دفاع مقدس تاکید کرد: جنگ‌ها همان‌طور که سربازان و رهبران خود را پیدا می‌کنند، نویسندگان خود را نیز پیدا می‌کنند.

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت تصریح کرد: ما باید اثر خوب دست مردم بدهیم‌ که تاریخ مصرف ندارد. رمان نزدیک ترین گونه ادبی به زندگی است و باید در حوزه ادبیات دفاع مقدس بیشتر به سمت رمان حرکت کنیم.

سرهنگی درباره دستور زبان جنگ تشریح کرد: جنگ‌ دو دستور زبان دارد؛ یک دستور زبان اصلی جنگ یعنی زبان حماسی، شورانگیز و تبلیغی است که در دوران جنگ رواج دارد اما دستور زبان پس از جنگ تعقلی است و متاسفانه هنوز نظام رسانه‌ای ما دستور زبان تبلیغی دارد نه تعقلی.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلی امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰