رادیو ایران از پویش «من کتاب می‌خوانم» تا بازخوانی طنزهای قدیمی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۷

رادیو ایران از پویش «من کتاب می‌خوانم» تا بازخوانی طنزهای قدیمی

پویش «من کتاب می خوانم» و برنامه «نیشدارو» در رادیو ایران اجرا و پخش می‌شوند.
به گزارش صبا به نقل از شبکه رادیویی ایران، رادیو ایران همزمان با سی وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پویش «من کتاب می خوانم» را برگزار می کند.
پویش «من کتاب می‌خوانم» تا کنون بیش از ۱۰ دوره در رادیو ایران برگزار شده است و از قدیمی‌ترین پویش های صداوسیما و رادیو ایران است.
این پویش با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی و افزایش مطالعه برگزار می شود اما در هر دوره با فعالیت‌های متنوع و به شکل های مختلف برپا می شود. امسال رادیو ایران از شنوندگان این شبکه رادیویی درخواست کرده است که کتاب هایی را که در ماه اردیبهشت مطالعه و یا خریداری کرده اند به دیگر مخاطبان معرفی کنند و درباره کتاب مذکور توضیخ مختصری دهند.
همچنین علاقه‌مندان می توانند از کتاب های موردنظر عکس گرفته و آن را به صفحه ایستاگرام «کافه هنر» ارسال کنند.
همچنین برنامه «کافه هنر» طی روزهای نمایشگاه کتاب به مضوع «نذر کتاب» صورت ویژه می پردازد.
تینا میرکریمی و گیتی محمدی دو تن از گزارشگران حوزه فرهنگی رادیو ایران، گزارش های خود را از نمایشگاه برای برنامه های «کافه هنر»، «تالار آیینه»، «ایران امروز» و «راه شب » گروه فرهنگ ارسال می کنند.

مروری بر طنزهای قدیمی در «نیشدارو»

برنامه «نیشدارو» در رادیو ایران به نقل و بررسی حکایت‌های طنز، مثل‌ها و داستان‌های روایی ادبیات فارسی اختصاص دارد.
زینب برومند تهیه کننده این هفته برنامه «نیشدارو» گفت: بازخوانی متون طنز جدید و بررسی مجلات طنز قدیمی و مصاحبه با طنزپردازان از بخش‌های مهم برنامه «نیشدارو» است.
او افزود: «نیشدارو» برنامه‌ای دورهمی مانند است که مسائل مختلف اجتماعی را در جامعه با نگاه و ترکیب طنز به مخاطبانش ارائه می‌کند.
این تهیه‌کننده خاطرنشان کرد: در بخشی از برنامه به مرور مطبوعات و کتب طنز امروزی اختصاص دارد.
«نیشدارو» این هفته به تهیه کنندگی زینب برومند و با اجرای مهدی فرج اللهی طنزپرداز از شنبه تا سه‌شنبه ساعت ۲۱:۴۵ از رادیو ایران پخش می شود.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است