با آگاهی از قوانین سرمایه‌گذاری کنید/ دلیل صنعتی نشدن سینمای ایران فقدان کمپانی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۳
رییس سازمان سینمایی در جمع سرمایه‌گذاران سینما مطرح کرد؛

با آگاهی از قوانین سرمایه‌گذاری کنید/ دلیل صنعتی نشدن سینمای ایران فقدان کمپانی است

رییس سازمان سینمایی عصر دیروز با تنی چند از سرمایه‌گذاران سینما دیدار کرد.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی عصر دیروز ۲ خرداد ماه با تنی چند از سرمایه‌گذاران سینما دیدار کرد.

خزاعی در ابتدای این جلسه گفت: این جلسه از آن رو مهم است که حضور بخش خصوصی در کنار بخش‌های دولتی برای رونق و توسعه سینما در زمینه‌های مختلف، هم در تولید آثار و هم در توسعه زیرساخت‌های سینمایی و سالن‌سازی ضروری است.

وی ادامه داد: فقدان شناخت و آگاهی‌هایی لازم و ناآشنا بودن سرمایه‌گذاران با مفاد قوانین و آیین‌نامه‌ها باعث می‌شود تا آثار سینمایی با مشکلات و اشکالاتی روبرو شوند و فرایند سرمایه و سرمایه‌گذاری در سینما دستخوش مشکلات و ناامنی گردد.

رییس سازمان سینمایی گفت: این‌گونه نشست‌های مشترک با مدیران دولتی کمک می‌کند تا در مسیر مشترکی که پیش رو دارید با آگاهی و انسجام و هماهنگی بهتری کارها را به جلو ببرید و هم‌افزایی هم داشته باشید.

خزاعی گفت: در گذشته تصور از سرمایه‌گذار در سینما یا فیلم به کسی اطلاق می‌شده است که صرفا منابع و سرمایه‌اش را در روند تولید دخیل می‌کرده است. ولی امروز بسیاری از سرمایه‌گذاران ضمن داشتن فعالیت‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی، اتفاقا دغدغه فرهنگی هم دارند و اغلب آثاری که تولید شده نشان می‌دهد که خیلی از شما عزیزان با علایق فردی، رویکرد فرهنگی و دغدغه‌های اجتماعی وارد این عرصه شده‌اید و این شاخصه‌ نشان می‌دهد که با ما جامعه‌ای طرف هستیم که اهل تعامل و گفتگو هستند.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به مشکلاتی که گاه برای برخی از فیلم‌ها در سینِما پیش می‌آید خاطرنشان کرد: شناخت از قوانین و آیین‌نامه‌ها کمک می‌کند تا این‌گونه گره‌ها و مشکلات پیش نیاید. عمده مشکلات فیلم‌ها ناشی از فقدان شناخت نسبت به آیین‌نامه‌هاست.

خزاعی گفت: معتقدم اگرچه بار اصلی مسئولیت فیلم‌ها طبق قوانین بر دوش تهیه‌کنندگان سینماست، ولی سرمایه‌گذاران هم باید در کنار اضلاع اصلی فیلم‌ها یعنی تهیه‌کنندگان و کارگردانان در این زمینه و در روند بهبود کیفی فیلم‌ها نقش اساسی داشته باشند. بدیهی است امنیت سرمایه‌گذاری با آگاهی از قوانین و شیوه‌نامه‌ها بهتر تضمین می‌شود.

وی اظهار کرد: متاسفانه سینمای ایران برای مارکتینگ و پخش بین‌المللی نتوانسته ظرفیت‌های مطلوب ایجاد کند. گستره بین‌الملل صرفا حضور جشنواره‌ای نیست و قطعا، امینت سرمایه‌گذاری و منافع فزاینده آن در بازشناخت ظرفیت‌ها و پلتفرم‌های داخلی و بین‌المللی است.

رییس سازمان سینمایی گفت: سینمای ایران در زمینه مخاطب‌یابی، پخش و عرضه، بازاریابی و تبلیغات و روابط عمومی و اجتماعی و اقتصادی باید از ساختار بسته و کوچک سنتی خودش خارج شود و در قواره بین‌المللی کار کند و با تفکر و شناخت شما در این زمینه این ممکن‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: اگر در دنیای امروز به سینما به نگاهی صنعت‌محور نداشته باشیم، در یک مدار بسته و کوچک تمام می‌شود و سرمایه که به تولد و رونق یک محصول فرهنگی کمک می‌کند به هدر می‌رود.

رییس سازمان سینمایی گفت: قطعا سینما محصول پردرآمدی است، منوط به اینکه الزامات تولید و عرضه آن را بشناسیم. وقتی به یک فیلم در کنار ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی‌اش به عنوان یک دستاورد و محصول صنعتی هم نگاه کنیم، قابلیت و توانمندی آن را در عرصه‌های مختلف سودآوری باید در نظر بگیریم. از لباس، عروسک، برندینگ، گیشه و پلتفرم، رسانه‌های مجازی و تبلیغات و همه صنایع جانبی آن.

خزاعی گفت: دلیل صنعتی نشدن سینمای ایران فقدان کمپانی است. کمپانی شدن راه نجات صنعت سینماست. وقتی از کمپانی حرف می‌زنیم در‌ واقع از بستر و امکانی حرف می‌زنیم که زنجیره‌ای از همه ظرفیت‌ها و نیازها را در خود دارد. از لجستیک قوی تولید، امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، روابط بین‌الملل، پخش‌کننده بین‌المللی، ارتباطات گسترده و حرفه‌ای داخلی و خارجی و همه این‌ها باعث می‌شود تا یک محصول در مقیاس بزرگ عرضه گردد.

وی اظهار کرد: شکل‌گیری کمپانی تنها راه حل برون‌رفت و نجات سینمای ایران از یک اقتصاد و دایره کوچک عرضه و تقاضای صرفا داخلی است. تلفیقی از نگاه و تجربه سرمایه‌گذاری و رویکرد تجاری با التزام به شاخصه‌های فرهنگی و فکری کمک می‌کند که سینمای ایران بالنده‌تر و موفق‌تر ظاهر شود.

رییس سازمان سینمایی گفت: شناخت شما از قوانین و مقررات باعث می‌شود تا امنیت سرمایه شما بهتر و بیشتر تضمین شود. اگرچه تهیه‌کننده و کارگردان این ملاحظات و دغدغه‌ها را به صورت جدی دارند، ولی هم‌افزایی شما هم باعث اطمینان خاطر بیشتر خودتان و امنیت سرمایه‌ها می‌شود.

خزاعی بیان کرد: بازار سینمای ایران به محصولات متنوع نیاز دارد. بر اساس تقاضای جمعیت مخاطبان نسبت به تولید و تنوع آن فکر کنید. در آن صورت قطعا محصول شما مورد استقبال جامعه هم قرار می‌گیرد. لازم است در حوزه‌های تولید آثار دینی، آثار دفاع مقدس و سینمای کمدی یا ژانرهای اکشن و وحشت و سینمای کودک و نوجوان سرمایه‌گذاری کنید و تمرکز سرمایه‌گذاری‌تان فقط روی آثار اجتماعی نباشد.

رییس سازمان سینمایی گفت: رونق تولید و ایجاد اشتغال به ویژه در دوران پساکرونا و امسال مهم است. این مهم با مشارکت شما و همراهی جدی بخش‌های خصوصی محقق خواهد شد. حیات سینما به مشارکت جدی و فعالانه بخش‌های خصوصی است.

خزاعی با بیان اینکه بازار حوزه فرهنگ و سینما در حال تغییر و تحول است تاکید کرد: با گسترش تعاملات با کشورهای منطقه، بازار سینمایی چین و جهان اسلام و ابعادی فراگیرتر و… قطعا ساختارهای موجود دچار تحول می‌شود.

رییس سازمان سینمایی در پایان گفت: پیشنهاد می‌دهم برای کاهش ریسک در سرمایه‌گذاری و ایجاد امنیت بالاتر برای سرمایه‌تان حتما با شناخت و آگاهی از قوانین و مقررات اقدام نمایید.

انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰