آسیب‌ها و ضرورت‌های جشنواره قصه‌گویی بررسی شد/ لزوم توجه بیشتر به تاریخ | پایگاه خبری صبا
امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۷

آسیب‌ها و ضرورت‌های جشنواره قصه‌گویی بررسی شد/ لزوم توجه بیشتر به تاریخ

نشست «هم‌اندیشی نیازها، آسیب‌ها و ضرورت‌های جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی» با حضور مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون برگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نشست «هم‌اندیشی نیازها، آسیب‌ها و ضرورت‌های جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی» با حضور افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون و مربیان و کارشناسان کانون برگزار شد.

افسون امینی در این نشست گفت: جشنواره قصه‌گویی ۲۳ دوره را پشت‌سر گذاشته و در تمام این سال‌ها با تغییر رویکرد مدیران، همچنان باقی مانده است؛ این نشان از اهمیت و ضرورت فعالیت ما در قصه‌گویی کانون دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از داوری در هر جشنواره‌ای سلیقه‌ای است، ادامه داد: حس یک داور به ویژه در داوری آثار هنری، بخشی از داوری است. وقتی مقاله‌ای را داوری می‌کنیم، چون چارچوب مشخصی دارد، نمی‌شود سلیقه‌ای عمل کرد ولی در قصه، شعر، نقاشی یا داستان اینطور نیست.

امینی اظهار کرد: جشنواره‌های قصه‌گویی که تاکنون پشت سر گذاشته‌ایم، فارغ از همه‌ نقدها یک تجربه است و یک سال زحمت همه‌ ما بوده که در یک ویترین به اسم جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به نمایش گذاشته شده است.

در بخش دیگری از این نشست وی رقابتی یا غیر رقابتی بودن قصه‌گویی را پیشنهادی عنوان کرد که باید در شورای سیاست‌گذاری مطرح شود.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون تصریح کرد: این آدم‌ها و نهادها هستند که می‌آیند و به قصه‌گویی می‌پیوندند. درواقع داورها به جشنواره می‌پیوندند و قصه‌گویی به آدم‌ها وصل نمی‌شود چون جایگاه مستقل خودش را دارد. جشنواره می‌تواند از هر مدیر و از هر تجربه یک برگ بردارد و به خودش اضافه کند.

وی با اشاره به اینکه از هر موضوعی که باعث توانمند شدن ما می‌شود باید استفاده کنیم، بیان کرد: نیاز داریم از هنرمندان و سازمان‌های دیگر کمک بگیریم و از تجربه‌های آن‌ها استفاده کنیم. نباید پنجره‌ کانون را ببندیم و بگوییم ما همه چیز تمام هستیم و خودمان را بی‌نیاز کنیم؛ این اشتباه است. باید درها را باز کرد و با حفظ حریم کانون با دیگران تعامل داشته باشیم.

امینی در پایان با اشاره به اینکه باید در انتخاب قصه از تجربه‌های جدید استفاده کرد، گفت: اساس قصه متن و ادبیات است. باید سراغ داستان خواندن بروید و تاریخ بیهقی را بخوانید. ما نیاز داریم تاریخ را بخوانیم و به این بخش توجه ویژه داشته باشیم.

در این نشست کارشناسان و مربیان کانون نیز به بیان دیدگاه‌‎های خود پرداختند و پیشنهادها و انتقادهایشان را با نگاه آسیب‌شناسی و با رویکرد تقویت جشنواره قصه‌گویی مطرح کردند.

انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰