درخواست مدیران پلتفرم‌ها برای صدور مجوز محصولات ویدیویی توسط وزارت فرهنگ/ خزاعی: با ظهور فناوری‌های نوین امکان محدودسازی محتوا وجود ندارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۳۷
در بازدید رییس سازمان سینمایی از فیلیمو، نماوا و فیلم‌نت مطرح شد؛

درخواست مدیران پلتفرم‌ها برای صدور مجوز محصولات ویدیویی توسط وزارت فرهنگ/ خزاعی: با ظهور فناوری‌های نوین امکان محدودسازی محتوا وجود ندارد

رییس سازمان سینمایی کشور از پلتفرم‌های فیلیمو، نماوا و فیلم‌نت بازدید کرد.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی بصری، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی کشور به همراه قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان، یزدان عشیری مشاور رییس سازمان و مدیر کل روابط عمومی و کامران ملکی مشاور امور اصناف رییس سازمان سینمایی روز گذشته ۹ مرداد ماه با حضور در دفاتر پلتفرم‌های فیلیمو، نماوا و فیلم‌نت از بخش‌های مختلف این سامانه‌ها بازدید کرد.

در این بازدید با محمدجواد شکوری‌مقدم مدیرعامل آپارات و فیلیمو، محمدمهدی شکوری‌مقدم مدیر آپارات و فیلیمو، محمدحسن شانه‌ساز‍زاده مدیرعامل نماوا، مهدی یزدانی مدیر نماوا، علی سرتیپی مدیر سامانه فیلم‌نت و محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماداران، پیرامون مشکلات، چالش‌ها و انتظارات این حوزه بحث و گفتگوهایی صورت گرفت.

تاکید بر اهمیت پلتفرم‌ها و میزان تاثیرگذاری آن بر موضوع اشتغال، رونق تولید آثار تصویری و صنعت سریال‌سازی، امنیت سرمایه‌گذاری و کارکرد تفریحی – سرگرمی این آثار برای خانواده‌ها و جامعه و اشتغال بیش از هزار نفر به صورت مستقیم و حدود ۷ هزار نفر به صورت غیرمستقیم و در قالب پروژه‌ها، تاثیر این صنعت در کاهش مخاطب برنامه‌های ماهواره‌ای و لزوم اعتماد به این سامانه‌ها به مثابه کمپانی‌های تولیدی، از جمله محورهای مطرح‌شده از سوی مدیران پلتفرم‌ها در بازدید رییس سازمان سینمایی کشور از این سامانه‌ها بود. همچنین مدیران پلتفرم‌ها، از رییس سازمان سینمایی برای اعتماد به پلتفرم‌ها در صنعت تصویر، درخواست کردند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به صدور مجوز محصولات ویدیویی به منظور هم‌افزایی به این ظرفیت مساعدت و حمایت کند.

در این بازدید، مدیران پلتفرم‌ها عنوان کردند: در شرایط امروز، اقتصاد سینما با پلتفرم‌ها گره خورده و باید ابهامات و بلاتکلیفی‌های این حوزه حل و فصل شود تا رونق و امنیت مضاعفی در این عرصه ایجاد شود.

در ادامه این دیدارها، رییس سازمان سینمایی کشور با اشاره به اهمیت پلتفرم‌ها در دنیای معاصر و نیاز جامعه به آن، بر لزوم هم‌گرایی و استفاده از همه ظرفیت‌های صنعت تصویر تاکید کرد و افزود: فعالیت شبکه‌های نمایش خانگی به افزایش ظرفیت اشتغال و فضای فرهنگی کشور کمک می‌کند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای توسعه و ایجاد بازارهای جدید نیز اقداماتی انجام داده است، اما در حال حاضر بیش از همیشه به ایجاد نهضت تولید و محتوا نیاز داریم. جامعه ایران دارای بخش گسترده‌ای از نیروهای انسانی در زمینه صنعت تصویر است. فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها، فعالان تجربی حوزه سینما، هنرجویان آموزشگاه‌ها و مراکز سینمای جوان و علاقمندان به این حوزه از جمله ظرفیت بالقوه ما است که قطعا با تقویت فرآیندهای محتوایی شاهد تحولات چشمگیر در این زمینه خواهیم بود.

خزاعی ادامه داد: ظرفیت پلتفرم‌ها در ایجاد نشاط و سرگرمی، اشتغال و رونق کسب‌وکار فعالان سینمایی کاملا ملموس است. پلتفرم‌ها یکی از اجزای مهم صنعت تصویر به شمار می‌آیند و قطعا باید توجهی جدی به این صنعت داخلی و تولیدات ملی و بومی آن صورت گیرد. البته در خصوص محتوای محصولات آن دغدغه‌ها و ملاحظاتی وجود دارد که باید مرتفع شود، چراکه این حساسیت‌ها و دغدغه‌ها اهمیت و کارکردهای مهم این بخش را نشان می‌دهد.

رییس سازمان سینمایی کشور عنوان کرد: در حال حاضر در کشورهای همسایه از محصولات نمایش خانگی و ‌‌وی‌اودی‌ها اقتصاد محکمی شکل گرفته و بخش بزرگی از کشورهای منطقه، بازار مصرف آن‌ها محسوب می‌شوند. ما نیز با توجه به نیروی انسانی کیفی و خلاق و ظرفیت توسعه صنعت تصویر و سریال‌سازی خود می‌توانیم در این رقابت منطقه‌ای، حضور جدی‌تری داشته باشیم.

خزاعی ضرورت و اهمیت توجه به جایگاه وی‌اودی‌ها و تاثیرات آن‌ها در جامعه امروز را محسوس دانست و افزود: با رشد تکنولوژی‌های نوین اساسا سبد مصرف خانوار دستخوش تغییرات قرار گرفته است. حتی در گزارشی که اشاره کردید، وی‌اودی‌ها باعث کاهش گرایش مخاطب به ماهواره‌ها شده‌اند و ما به درستی می‌توانیم از این ظرفیت با محتواسازی درست و هدفمند، ضمن حفظ وجوه سرگرم‌کننده و تفریحی، به کارکردهای فرهنگی و اجتماعی آن نیز فکر کنیم.

او استفاده از پلتفرم‌ها را ضرورت رونق سینما و صنعت تصویر خواند و ادامه داد: در دوران کرونا این صنعت در خلاء سالن‌های سینمایی تا حدی پاسخگوی نیاز جامعه بوده است. جهان امروز با ظهور فناوری‌های نوین در صنعت تصویر و گسترش آن در جامعه، با انبوهی از تولیدات و محتوا مواجه است، در حالی که امکان محدودسازی نیز وجود ندارد. لازم است با رویکرد تنظیم‌گری و نظارتی به ارتقای کیفیت محتوا فکر کنیم.

خزاعی افرود: در صورت اهمیت پیدا کردن پلتفرم‌ها و امکان دسترسی راحت‌تر مردم به فیلم‌ها و سریال‌ها و تولیدات ایرانی، عملا رغبت مردم از دیدن فیلم‌های خارجی یا رفتن به سراغ ماهواره‌ها کمتر خواهد شد‌.

او در پایان اظهار امیدواری کرد به زودی با جلسات همفکری و تعامل اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و جبلی رییس رسانه ملی و سایر مراجع ذی‌صلاح تکلیف پلتفرم‌ها روشن شود.

انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰