مرضیه برومند «سرزمین بود و نبود» را می‌سازد/ همکاری با اسعدیان | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۵

مرضیه برومند «سرزمین بود و نبود» را می‌سازد/ همکاری با اسعدیان

طراحی تولید فیلم سینمایی «سرزمین بود و نبود» به کارگردانی مرضیه برومند و تهیه کنندگی همایون اسعدیان و با حمایت بنیاد سینمایی فارابی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی بنیاد سیمایی فارابی، مرضیه برومند پنجمین فیلم بلند سینمایی خود را با نام «سرزمین بود و نبود» پنج سال بعد از «شهر موش‌ها ۲» در ژانر کودک و نوجوان و با حمایت بنیاد سینمایی فارابی جلوی دوربین خواهد برد.

این فیلم سینمایی که به تهیه‌کنندگی همایون اسعدیان ساخته می‌شود، این روزها در مرحله طراحی تولید قرار دارد.

طراحی تولید، مرحله‌ای مهم و نتیجه‌گرا

طراحی تولید مرحله‌ای است که به تازگی برای ارزیابی اولیه گروه سازنده فیلم‌ها به مراحل تولید فیلم در بنیاد سینمایی فارابی اضافه شده است. این مرحله استخراج فضای فیلم و کانسپت‌ها و تصویری کردن فیلمنامه قبل از شروع فیلمبرداری را شامل می‌شود. در واقع در این مرحله، فیلم یک بار با کم‌ترین هزینه، به تصویر درمی‌آید و چنانچه محصول اولیه دارای ویژگی و شاخصه‌های مدنظر بود، فیلم وارد مرحله پیش‌تولید می‌شود.

یک اتفاق مثبت برای سینما

همایون اسعدیان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سرزمین بود و نبود» که قرار است با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی به تولید برسد و در مرحله جدید طراحی تولید قرار دارد، گفت: پروژه «سرزمین بود و نبود» متعلق به مرضیه برومند است. فیلمنامه‌ای که برومند داشت، در فضای سن نوجوان- بزرگسال روایت می‌شد و از نظر ساختاری از فضای رئال – فانتزی برخوردار بود. فیلمنامه به بنیاد سینمایی فارابی ارایه شد و دوستان کلیت طرح را پسندیدند و ابراز علاقه کردند که مرضیه برومند این طرح را تبدیل به یک فیلم سینمایی بکند.

وی ادامه داد: در ادامه مرضیه برومند از من خواست تا به عنوان همکار تهیه‌کننده به شکلی کنار ایشان حضور داشته باشم. پیشنهاد ما و بنیاد سینمایی فارابی مشترکا این بود که به یک طراحی دست یابیم. خوشبختانه دوستان در بنیاد سینمایی فارابی به این نتیجه رسیده‌اند و در واقع این نکته درستی است که برای ساخت پروژه‌ها نباید ابتدا وارد مرحله تولید شد و بعد برویم ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد!

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سرزمین بود و نبود» با مثبت‌خواندن اقدام های اخیر متولیان سینمای ایران اظهار کرد: باید از رویه شفاف‌سازی در سینمای ایران و این که در مقاطع مشخصی، گزارش عملکردها اعلام می‌شود و افکار عمومی متوجه می‌شوند که جریان سینمای ایران با چه هزینه‌هایی جلو می‌رود، ابراز خوشحالی کنم و بگویم که این رویه، از نظر ما و بخش زیادی از اهالی سینمای ایران، یک اتفاق مثبت است.

اسعدیان تاکید کرد: یکی از شاخصه‌های شفاف‌‌سازی، توضیح درباره تصمیم ها و تعاریف تازه است. تیتر طراحی تولید همان قدر که جدید است، می‌تواند سوتفاهم ایجاد کند، پس باید در این زمینه توضیح داد.

راهکاری برای رسیدن به چشم‌انداز درست

این کارگردان و تهیه‌کننده سینما گفت: در طراحی تولید ابتدا یک مرحله قبل از پیش تولید (یا مرحله صفر) پیش‌بینی می‌کنیم. این مرحله‌ای است که طراح کار که در «سرزمین بود و نبود» امیر اثباتی است طرح‌های خود را ارایه می‌دهد و بعد از توافق با خالق اثر مرضیه برومند لوکیشن‌ها بازبینی و عکس‌برداری می‌شود و فیلمنامه، به مرحله کاملش‌ می‌رسد. در نتیجه، طراحی‌تولید ما را با پروژه‌ای روبه رو می‌کند که دیگر برایمان خیلی مبهم و گنگ نیست. یعنی می‌توانیم به این برسیم که مثلا طراحی شخصیت‌ها و پرسوناژهایی که واقعی نیستند و به شکل فانتزی در قصه حضور دارند، به چه شکل باشد، فیلمنامه و ساختار کار چگونه باشد و در نهایت، می‌توانیم یک برآورد نسبتا دقیق را ارایه بدهیم.

وی افزود: آن زمان است که سرمایه‌گذار، بنیاد سینمایی فارابی و یا هر شخص حقیقی دیگری می‌تواند به این ارزیابی برسد که امکان ساخت فیلم هست یا نه. طبیعتا برای این مرحله هزینه خیلی زیادی صرف نمی‌شود اما ویژگی‌اش این است که ما دیگر، به سیاق رایج سینمای ایران، وارد پیش تولید پروژه‌ای نمی‌شویم که هنوز برایمان مبهم است.

اسعدیان با اشاره به این که طراحی تولید «سرزمین بود و نبود» آغاز شده و در مرحله بازبینی لوکیشن قرار دارد، بیان کرد: نتایج طراحی تولید این پروژه، ان شالله به بنیاد سینمایی فارابی ارایه می‌شود تا در ادامه درباره زمان و چگونگی تولید آن تصمیم‌گیری کنیم.

رییس هیات مدیره خانه سینما در پایان مطرح کرد: ما اگر ادعای رسیدن به صنعت سینما داریم، بایستی به این سمت حرکت کنیم به‌ویژه آن که افزایش هزینه‌های تولید مواجه هستیم و وقتی تولید یک فیلم متوسط، هزینه‌بر است، برای پروژه‌های جدی‌تر، نبود طراحی تولید، بی‌گدار به آب زدن است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۵/۱۷۵/۹۵۵/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۸/۸۷۸/۰۶۶/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۷۸۰/۵۰۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۶۰۴/۷۷۵/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۶۳۳/۸۸۲/۵۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۱/۲۱۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۰۳/۳۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۶۷/۸۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۹۵/۰۷۰/۰۰۰