بسیاری از مدیر مسوولان و سردبیران مطبوعات اعتقتادی به کاریکاتور ندارند. متاسفانه آگاه نیستند که کاریکاتور چه تاثیری می تواند در جامعه بگذارد و چقدر جذاب است.
کاریکاتور از هنرهایی است که هم مردم با آن رابطه برقرار می کنند و هم خاص ترین حرف ها را از طریق تصویر انتقال می دهد.این هنر در ایران جایگاه والایی داشت و اکثر نشریه ها کاریکاتوریست خاص خود را داشتند. متاسفانه امروزه دیگر این مهم در نشریات جدی گرفته نمی شود.
بهرام عظیمی کاریکاتوریست در خصوص دلایل کمرنگ شدن استفاده از حرفه کاریکاتوریست در نشریات، اشاره کرد و به صبا،گفت:یکی از دلایلی که بیشترعمویت دارد، این است که بسیاری از مدیر مسوولان و سردبیران مطبوعات اعتقادی به کاریکاتور ندارند. متاسفانه آگاه نیستند که کاریکاتور چه تاثیری می تواند در جامعه بگذارد و چقدر جذاب است.
وی ادامه داد: بسیاری از مسائل روزمره که در یک متن، نوشته و مقاله باید بخوانیم، می توان در قالب یک کاریکاتور گنجاند، تا تاثیرگذارتر نیز باشد.
عظیمی با بیان این که برخی از مدیر مسوولان و سردبیران سواد کافی برای استفاده از این حرفه را ندارند، توضیح داد: متاسفاته تعدادی مدیر مسوول و سردبیر ترسو داریم که درکی از کاریکاتور ندارند، چرا که سواد کافی ندارند. از این رو از کاریکاتوریست نیز استفاده نمی کنند. طی چند سال اخیر، مشکلات عدیده ای که چاپ کاریکاتور برای مطبوعاتی ها به وجود آورده نشریات دیگر حاضر به ریسک نیستند و این به ضررشان تمام خواهد شد.
این کاریکاتوریست، عدم بهره مندی از حرفه کار یکاتور، ضعف مدیر مسوول وسردبیر یک نشریه دانست و اضافه کرد: سال ها پیش مردم به واسطه طنزی که در قالب نوشته یا کاریکاتور در نشریات بود، روزنامه می خریدند و سریع به آن صفحه مورد علاقه رجوع می کردند تا ببینند چه تصویری کشیده شده و چه موضوعی مطرح شده است. اینکه یک نشریه از کاریکاتوریست برای مطلبش استفاده نمی کند، ضعف مدیر آن مطبوعات است.
این کاریکاتوریست در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از مطالب و نوشته ها برای اینکه مخاطب را جذب کنند از تصویر سازی استفاده می کردند. این تصویر سازی شامل؛ کاریکاتور نیز هست که متاسفانه بسیاری از نشریات سراغ این موضوع نمی روند.
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است