اولین جزییات از «اپرای شناور»/ یک سایکودرام سینمایی در راه است | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۷
منصور وثوقی با صبا مطرح کرد؛

اولین جزییات از «اپرای شناور»/ یک سایکودرام سینمایی در راه است

یک کارگردان سینما با اعلام اینکه «اپرای شناور» یک سایکودرام است٬ از برنامه‌های آینده خود برای این پروژه گفت.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا٬ فیلم سینمایی «اپرای شناور» به کارگردانی منصور وثوقی و تهیه‌کنندگی هادی انباردار که به تازگی موفق به دریافت پروانه ساخت شده است٬ در مرحله پیش‌تولید به سر می‌برد و کارهای این پروژه سینمایی پس از دریافت تاییدیه از سوی بازیگران مورد نظر آغاز خواهد شد. از این رو گفتگویی با منصور وثوقی کارگردان این فیلم که «اپرای شناور» اولین ساخته سینمایی اوست٬ داشیتم.

این کارگردان با بیان اینکه ژانر این فیلم سایکودرام است٬ توضیح داد: روزگار اکنون که در آن به سر می‌بریم٬ به لحاظ موضوع سلامتی بیشتر از آن که به بهداشت فیزیکی و مسائل جسمانی نیاز داشته باشیم٬ نیازمند بهداشت روحی و روانی هستیم. متاسفانه مردم ما نیز درگیر انواع و اقسام بیماری‌های روانی مختلفی هستند و در سینما با وجود چنین معضلی بسیار کم به این موضوع پرداخته می‌شود و از این رو من نیز به این نتیجه رسیدم که در این زمینه یک خلایی وجود دارد و احساس کردم که باید به این موضوع بپردازم.

او درباره ساختار و محتوای این فیلم بیان کرد: فضای قصه و زیرمتن‌های فیلمنامه «اپرای شناور» به شکلی است که داستان باسرعت در حال روایت است و همچنین زیرمتن‌های بسیار عمیقی دارد. با این وجود فکر می‌کنم که این فیلم برای جشنواره فیلم فجر سال جاری حاضر شود و ما نیز در تلاشیم تا هر چه سریع‌تر این فیلم را برای جشنواره امسال ارسال کنیم چراکه بازخورد مخاطبان و افرادی که در این جشنواره حضور دارند برای ما بسیار مهم است و همچنین با توجه به فضای نسبی و جدید داستان این فیلمنامه٬ فکر می‌کنم که این فیلم برای تماشاگران جذاب باشد و میان فیلم‌هایی که برای فستیوال‌های بین‌المللی ارسال می‌شود٬ می‌تواند یک اثر خوب و قوی باشد٬ از این رو حتما برای پخش بین‌المللی «اپرای شناور» اقدام خواهیم کرد.

وثوقی درباره برنامه‌های مورد نظر خود برای اکران «اپرای شناور» در آینده گفت: به‌نظرم وجود پلتفرم‌های اینترنتی بستر بسیار خوبی برای دیده شدن فیلم است چراکه مردم نیز در یک مقطع زمانی به اکران‌های آنلاین عادت کرده‌اند و قاعدتا هر چیزی که به بیشتر دیده شدن یک اثر کمک کند٬ برای ما دارای اهمیت است بنابراین فکر می‌کنم که «اپرای شناور» را به صورت آنلاین هم به نمایش درآوریم.

وی در پایان نظر خود را درباره بسترهایی که منجر به دیده شدن فیلم‌های سینمایی می‌شود٬ اظهار کرد: هر بستری مانند پلتفرم‌های اینترنتی٬ سینما و تلویزیون اگر واقعا دچار روزمرگی و به حالتی تکراری مبتلا نشود٬ قطعا جای مناسبی برای دیده شدن فیلم‌ها خواهد بود اما متاسفانه زمانی که هر کدام از این‌ها درگیر چنین روزمرگی‌هایی شوند و تمرکز خود را صرفا بر پخش کردن و پول‌سازی بگذارند٬ این مساله قطعا آسیب‌زننده خواهد بود همانند تلویزیون خودمان که سال‌ها پیش چنین روندی را طی کرد و تا جایی پیش رفت که دیگر تله‌فیلمی تولید نشد و این در حالیست که قبل‌تر از آن با وجود بودجه محدود تله‌فیلم‌های بسیار زیادی تولید می‌شد و مردم نیز علاقه‌مند بودند و پیگیری می‌کردند اما هنگامی که تمرکز اصلی بر کثرت تولید باشد٬ کیفیت کار کاهش می‌یابد و در نهایت مخاطب از تماشای آن‌ها ممانعت می‌کند. این موضوع فقط درباره تلویزیون ما صدق نمی‌کند بلکه ممکن است در سراسر جهان چنین اتفاقی رخ بدهد. امیدوارم که پلتفرم‌های اینترنتی در آینده به چنین سرنوشتی مبتلا نشود زیرا مخاطب امروزی یک کنشگر باهوش است و همچنین به راحتی می‌تواند به فیلم و سریال‌های روز دنیا دسترسی پیدا کند.

پریسا مقیلان

انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰