کمال تبریزی کارگردان سینما
در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، در خصوص فیلمنامه نویسی گروهی در سینما
گفت: فیلمنامه را معمولا باید به شکل فردی
نوشت اما می تواند نویسنده مشاوران مختلف داشته باشد البته در ایران این نوع
فیلمنامه نویسی متداول نیست اما اگر راه اندازی شود و فیلمنامه به شکل گروهی نوشته
شود شاید نتیجه بهتری پیدا کند.
وی تصریح کرد: فیلمنامه ذاتا
خلاقیت هنری نیست که در شکل گروهی چندان رشد پیدا کند و حتما باید نویسنده آن یک
نفر باشد در واقع نویسنده ای موفق تر است که با آدم های بیشتری مشورت کند.
تبریزی درباره تفاوت فکر و
سلیقه در ایران و تاثیر آن بر موفقیت فیلمنامه نویسی گروهی اظهار کرد: فکر می کنم
خوب جواب دهد، اتفاقا اگر یک گروهی با سلایق مختلف در مورد فیلمنامه و ساخت آن نظر
دهند نتیجه خوبی دارد اما حتما باید نویسنده یک نفر باشد ولی بتواند نظرات مختلف
را بگیرد و از فیلتر خود عبور دهد حتما خطای آن کمتر است.
کارگردان «مارمولک» درباره
فیلمنامه فیلم های در حال اکران عنوان کرد: موفق به دیدن فیلم های امسال نشدم و در
جشنواره فقط توانستم فیلم «بادیگارد» و«ابد و یک روز» را ببینم، فکر می کنم هر دو
فیلم گروه مخاطبان خاص خود را دارد یعنی هم فیلم های خوبی هستند و هم توانستند
مخاطبان خود را جذب کنند.
تبریزی در پایان گفت: معضل
سینمای ایران فیلمنامه است و امیدوارم این معضل حل شود.