عکس‌های امان‌الله طریقی به موزه هنرهای معاصر اصفهان اهدا شد/ تصاویری از زاینده‌رود پرآب | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۷
رییس موزه هنرهای معاصر اصفهان به صبا خبر داد:

عکس‌های امان‌الله طریقی به موزه هنرهای معاصر اصفهان اهدا شد/ تصاویری از زاینده‌رود پرآب

رییس موزه هنرهای معاصر اصفهان از اهدای 17 عکس از امان‌الله طریقی به این موزه و برگزاری یک نمایشگاه از این آثار خبر داد.

به گزارش خبرنگار تجسمی صبا، نمایشگاه عکس‌های امان‌الله طریقی از زاینده رود با عنوان «طریقی؛ از عکاسخانه تا زاینده رود» ۲۹ مهرماه با همکاری موزه هنرهای معاصر اصفهان در گالری اکنون اصفهان افتتاح می‌شود.

در رابطه با این نمایشگاه و اهدای آثار این عکاس به موزه هنرهای معاصر اصفهان گفتگویی با مهدی تمیزی رییس موزه داشتیم و او به خبرنگار صبا گفت: دفتر هنرهای تجسمی شهرداری اصفهان مدتی هست که ایده همکاری با گالری‌های خصوصی سطح شهر را اجرایی کرده است تا بتواند در حد بضاعت هم چراغ نمایشگاه‌های تجسمی را در اصفهان روشن نگه دارد و هم کمکی به گالری‌های خصوصی کرده باشد.

او ادامه داد: نمایشگاه «طریقی؛ از عکاسخانه تا زاینده رود» از سلسله همین نمایشگاه‌هاست که به عکس‌های آقای امان‌الله طریقی از زاینده رود اصفهان در حدود ۵۰ سال پیش اختصاص دارد.

تمیزی درباره روند اهدای این آثار به موزه هنرهای معاصر اصفهان توضیح داد: فرزند این هنرمند که چند ماه پیش به ایران آمده بودند، گفتند که پدرشان چند عکس از زاینده رود در سال‌هایی که بسیار پرآب و خروشان بوده است، عکاسی کرده اند. ما به خانواده طریقی پیشنهاد کردیم که عکس‌ها را به گنجینه موزه هنرهای معاصر اصفهان اهدا کنند و ما از این ۱۷ عکس یک نمایشگاه در یکی از گالری‌های خصوصی اصفهان برگزار کنیم.

رییس موزه هنرهای معاصر اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: امان‌الله طریقی از نقاشان به‌نام دوره پهلوی دوم بود و عکاسخانه او در خیابان اصفهان به نام «هالیوود» جزو نخستین عکاسخانه‌های شهر اصفهان بوده است. این معروفیت و محبوبیت نیز به این دلیل بود که امان‌الله طریقی نقاشی و علم رتوش بلد بود و براین اساس تصاویری را که از مردم می‌گرفت، با دقت یک هنرمند ماهر روتوش کرده و زیبایی تصاویر را بیشتر می‌کرده است. به همین دلیل «عکاسخانه هالیوود» جزو معروف‌ترین عکاسخانه‌های دهه ۵۰ اصفهان است.

این نمایشگاه تا ۶ آبان ماه در گالری اکنون به نشانی اصفهان، خیابان مارنان از سمت نظرغربی، بن بست ۶، پلاک ۱۵۳ ادامه دارد.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است