«کهکشان» مسابقه پرهزینه تلویزیون نیست/ در بازی‌ها از VR و‌ AR بهره برده‌ایم | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۱
در نشست خبری مطرح شد؛

«کهکشان» مسابقه پرهزینه تلویزیون نیست/ در بازی‌ها از VR و‌ AR بهره برده‌ایم

نشست خبری فصل جدید مسابقه «کهکشان» شبکه پنج سیما صبح امروز ۳ آبان در استودیو این مسابقه تلویزیونی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، نشست خبری فصل جدید مسابقه «کهکشان» با حضور عوامل و بازیگران این مسابقه تلویزیونی امروز سه شنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۰ در سوله استودیو «کهکشان» برگزار شد.

در ابتدای این نشست، گروه خبرنگاران همراه عوامل این مسابقه به بخش های مختلف سوله استودیو «کهکشان» رفتند و از مکان برگزاری مسابقات بازدید کردند. بخش های مختلف این مسابقه در ۴ بخش کارستان، ادبستان، دیدستان، سروستان برقرار می شود که هرکدام از آن ها به ترتیب نماد تاریخ زندگی انسان های اولیه، قاجار، معاصر و آینده هستند.

«کهکشان» پرهزینه ترین مسابقه تلویزیون نیست

کمیل سوهانی تهیه کننده این مسابقه درباره پخش «کهکشان» عنوان کرد: جمعه این هفته اولین قسمت از فصل دوم مسابقه «کهکشان» بر آنتن شبکه پنج سیما می رود. در نظر گرفته شده است که این مسابقه تلویزیونی جمعه ها و شنبه ها ساعت ۲۱ از قاب تلویزیون پخش شود.

او درباره تغییرات فصل جدید این مسابقه نسبت به فصل گذشته تصریح کرد: ما در نوع روایت، کارگردانی و دکور تغییرات جدی داشتیم. همچنین روند بازی و روایت را رو به سختی بردیم و کارگردانی را از حالت استاتیک به سوی دینامیک بردیم تا حس تنش استودیو به مخاطب نیز منتقل شود. امیدواریم اتفاق خوبی بیافتد و مخاطبان راضی باشند.

این تهیه کننده درباره تغییر مجری گفت: مجری که در فصل پیشین داشتیم، باید در صحنه حضور پیدا می کرد و شرکت کنندگان را راهنمایی می کرد اما در این فصل مجری در اتاق فرمان نشسته است و از دور مسابقه را کنترل می کند به همین منظور تصمیم گرفتیم سپند امیرسلیمانی را که ویژگی کنترل گری و میزبانی شرکت کننده ها را داشت به عنوان مجری این فصل انتخاب کنیم. قاعدتا هر تهیه کننده ای سراغ مجری های مختلف می رود و گزینه های مختلف برای اجرا دارد. حضور نیافتن نیما فلاح در این دوره دلیل خاصی نداشت.

او در پایان اظهار کرد: این مسابقه پرهزینه ترین مسابقه تلویزیون نیست زیرا که از برآورد بودجه مسابقه های دیگر خبر داریم. در ضمن با اینکه این مسابقه دکور بزرگی دارد و بیش از ۲۰ پیمانکار برای ساختن آن تلاش کردند، با تمهیداتی که اندیشیده شد با هزینه های کمتری کار را تولید کردیم.

این مسابقه از تنوع لوکیشن و تکنولوژی بهره برده است

فاطمه دلاوری سردبیر «کهکشان» درباره ویژگی های این مسابقه تلویزیونی عنوان کرد: می‌توان گفت این مسابقه از تنوع لوکیشن و تکنولوژی هایی نظیر ای آر و وی آر بهره برده است. همچنین اولین مسابقه تلویزیونی است که در آن نمایش و مسابقه باهم تلفیق شده است.

مجید رستگار کارگردان فصل جدید «کهکشان» درباره چالش هایش اظهار کرد: خیلی از کارهایی که تولید می شود، مثل مسابقه «جوکر» تک لوکیشن هستند اما در لوکیشن های متنوع پروسه سختی بود، در واقع باید ۳ فضای مختلف را همزمان مدیریت می کردم یعنی هم آن فضایی که شرکت کننده ها در آن حضور داشتند، هم فضاهایی که بازیگران نقششان را ایفا می کردند و هم اتاق فرمانی را که مجری در آن بود. همزمان اتفاق ها رخ می داد و باید حساسیت در لحظه رقم می خورد تا مخاطب از دیدن این مسابقه لذت ببرد. می توان به جرات گفت که «کهکشان» یکی از پیچیده ترین پروژه هایی بود که در آن کار کردم.

کمیل سوهانی درباره چالش تولید این مسابقه گفت: تصمیم گرفتیم مسابقه داستانی را تجربه کنیم و در موقعیت واقعی، واکنش واقعی از انسان های واقعی بگیریم. همچنین جمع تلفیق نمایش و واقعیت سخت بود. در هر اتاق دوربین و اسپیکر مدار بسته تعبیه شد تا سپند امیرسلیمانی در لحظه واکنش نشان دهد. این کار آسان نبود و به کمک گروه پشتیبانی فنی تولید و کارگردانی توانستیم از این چالش ها عبور کنیم.

مجید رستگار عنوان کرد: روزی ۶۰ دقیقه خروجی داشتیم و با وجود نمایش رئالیتی و مسائل فنی نمی شد که کارگردان یکجا بنشیند و باید همواره در حرکت و بررسی یود تا کار از روندش خارج نشود. ما به بازیگران فیلمنامه می دادیم اما آن ها باید منتظر کنش واقعی بودند که کاری کمتر تجربه شده است.

این هنر ماست

او درباره متوجه نشدن سختی های کار از سوی مخاطبان توضیح داد: این هنر ماست که سعی کردیم همه چیز درست و سر جای خود باشد، در فیلمبرداری هایی که تک لوکیشن هستند همه دوربین ها به وسیله کابل به مانیتور وصل می شوند اما ما چنین امکانی را نداشتیم زیرا که تعداد لوکیشن ها زیاد بود و نمی شد از آن کابل رد کرد البته اگر هم می شد به خاطر نویز و … کار خراب می شد، پس چاره ای جز کارگردانی میدانی نداشتیم. سوله استودیو ۲ هزار متر است و تمام توانمان را به کار گرفتیم تا کم و کاستی حس نشود و مسابقه تلویزیونی تمیز و روانی را تولید کنیم.

کیمیا گیلانی بازیگر و مجری درباره مسابقه های «کهکشانیا» و «کهکشان» تصریح کرد: «کهکشانیا» مسابقه ای زنده است که در آن سه مسابقه به صورت همزمان از طریق پیامک، اپلیکیشن و تماس تلفنی انجام می شود. مخاطبان ما بسیاری از بازی ها را دنبال می کند و از نزدیک وارد چالش ها می شوند، حتی مخاطبی که در منزل نشسته اند هم می توانند به خوبی چالش حضور در مسابقه را درک کنند. در فصل بعدی «کهکشانیا» سعی می کنیم بخش های مختلفی از مسابقه «کهکشان» را داشته باشیم و همچنین نظرسنجی درنظر گرفتیم تا با مخاطبان ارتباط را بیشتر کنیم. در این مسابقه زنده تلفنی برعکس همه مسابقات تلویزیونی که به مخاطبان می گوید گوشی را کنار بگذارند، ما می‌گوییم گوشی به دست بازی کنند.

فاطمه دلاوری درباره طرح و ایده اولیه مسابقه «کهکشان»، عنوان کرد: ما مطالعات پشتیبان را انجام می دهیم و دوران تاریخی متفاوتی داریم. از تکنیک های اولیه همچون دارمانی که اولین تلگراف نوری برای ارسال خبر بود الهام گرفتیم تا قصه های تاریخی، شخصیت های فانتزی و معماری های مختلف. هرکدام از شخصیت های ما یک مابه‌ازای تاریخی دارند تا تاثیرات آن ها را بر مخاطب بررسی کنیم.

خانم جون، نگین الرعیا و مزاحم

آزیتا ترکاشوند درباره نقش خانم جون در این مسابقه تلویزیونی گفت: خانم جون یک مادر سنتی است که در عین حال از بازی سردر می آورد و حواسش به بازی کردن پسرش است، او تلاشش بر این است که شرکت کنندگان برنده شوند. در کل شخصیت شیرینی است که با هدایت مجید رستگار به عنوان کارگردان نقش خوبی درآمده است.

او درباره چالش بداهه پردازی با توجه به واقعی بودن این مسابقه عنوان کرد: در بداهه پردازی قوی هستم و برایم مشکلی ایجاد نکرد.

کیمیا گیلانی درباره نقشش تصریح کرد: نگین‌الرعیا، روزنامه نگاری است که آینده نگری دارد. در واقع او در اوایل پهلوی و دوره قاجار زندگی می کند و برداشت فانتزی از مریم عمید است. او طرفدار مشروطه است و سعی می کند مسائل روز را بیان کند. ما سعیمان بر این است تا در کنار طنز به مسائل عمیق تر فکر کنیم و اتفاقاتی که در دوران قاجار افتاده است، روایت کنیم. همچنین در این میان رابطه عاطفی بین نگین الرعیا با امیر سلیمان شکل می گیرد که هر دو در زمان های متفاوتی زندگی‌ می کنند و این جالب است. در مجموع بانوی ایرانی را می بینیم که آگاهی دارد و می خواهد آگاهی برساند.

چالش بازیگری در پروژه های آیتمی

اصغر حیدری بازیگر نقش رسانا، پسر خانم جون درباره ایفای نقش خود اظهار کرد: با کارگردان هایی کار کردم که نمی گذاشتند کلمه ای را در دیالوگی عوض کنیم، بازی در اوایل این پروژه برایم سخت بود زیرا باید شرکت کنندگانی را که می آمدند، هدایت می کردیم و فیلمنامه ای هم نداشتیم اما بالاخره راه افتادیم و تا آمدیم درست حسابی راه بیافتیم، تولید فصل دوم تمام شد.

علی کاظمی بازیگر نقش فضانوردی که غذای زیادی می خورد و به حفظ محیط زیست هم اهمیت می دهد، درباره نقش آفرینی خود عنوان کرد: در کارهای آیتمی زیادی بازی کرده ام و انگار مهرش بر پیشانی ام حک شده است. اوایل «کهکشان» فکر می کردم مانند کارهای دیگر راحت و شیک می آییم و می رویم تا زمانی که در دل کار و تمرینات آمدیم و با چالش ها رو به رو شدیم. میزانسن ها و دکوپاژها سخت بود همچنین علاوه بر اینکه باید بر متن و بازی توجه می کردیم، با سپند امیرسلیمانی ارتباط می گرفتیم و با شرکت کننده ها همراه بودیم.

کمیل سوهانی در پایان از گروه های مختلفی که در این پروژه همکاری کردند، قدردانی کرد و گفت: ما گروه بازی ها را داشتیم که در لحظه هر بخش را مدیریت می کردند. عباس نیک نفس مسئول این کار بود و از او تشکر می کنم که کار را برای ما آسان کرد. ۸۰ نفر به طور فعال در این پروژه حضور داشتند و در تیتراژ اسامی ۲۵۰ نفر آمده است که با ما همکاری کرده اند.

در حاشیه این نشست مجید رستگار از پیش تولید سریال «وضعیت زرد ۳» نیز خبر داد.

«کهکشان» در ۲۶ قسمت ۵۵ دقیقه ای تولید شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    138/204/739/500
  • مست عشق
    69/169/257/000
  • سال گربه
    41/304/167/500
  • بی بدن
    37/737/148/500
  • آسمان غرب
    6/779/773/500
  • ایلیاجست‌وجوی‌قهرمان
    5/614/603/000
  • آپاراتچی
    5/362/215/000
  • نوروز
    3/633/775/500
  • پرویزخان
    3/377/614/500
  • نیلگون
    146/795/000
  • تاوان
    71/400/000