جشنواره زیر طاق ملت | چند ویژگی‌ بارز خانه رسانه فجر۴۱ | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۱

جشنواره زیر طاق ملت | چند ویژگی‌ بارز خانه رسانه فجر۴۱

پردیس ملت با عمارت منحصربه‌فرد خود، از اهالی رسانه در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر میزبانی کرد.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت برای اهالی رسانه‌ به مدت ده شبانه‌روز برگزار شد. امسال با نقل مکان اهالی رسانه از برج میلاد به پردیس ملت تجربه‌های متفاوتی برای عکاسان، تصویربرداران، برنامه‌سازان، اهالی مطبوعات، خبرنگاران و منتقدان رقم خورد.

یک؛ مهم‌ترین بخشی که همه نگاه را در ابتدا به خود جلب می‌کند، سالن‌های اکران، شیوه برگزاری آثار و زمان‌بندیِ نمایش هر فیلم در هر سالن بود. با توجه به ادغام بخش بین‌الملل و داخلی، تعداد فیلم‌های حاضر در جشنواره بالاتر از حد معمول بود. به همین جهت زمان‌بندی اکران و فاصله استراحت بین دو فیلم دارای اهمیت بالایی خواهد بود. پردیس سینمای ملت با لحاظ این نکته برای نمایش هر فیلم تقدم و تاخر زمانی در نظر گرفت. رویکردی که فرصت تماشای آثار را برای همه فراهم کرد.‌ در راستای این مسئله پخش تکرار آثار جای نگرانی برای از دست دادن فیلم‌ها باقی نمی‌گذاشت. از طرفی با به کارگیری سالن‌های جانبی فیلم‌های کوتاه، بین‌الملل مستند نیز در کنداکتور نمایش حضور داشتند. تعدد سالن در این پردیس مطلوب اهالی رسانه بود و آنها به تدریج با سیستم تو در توی پردیس سینمایی ملت اخت شدند.

دو؛ یکی از موتیف‌های همیشگی در جشنواره فیلم فجر کارت‌های ورود است. هر شخص هویت خود را همچون پلاکی بر گردن می‌اندازد و به واسطه آن از خدمات پردیس ملت بهره‌مند می‌شود. امسال برای ورود به پردیس، بازرسی خاصی صورت نمی‌گرفت ضمن آن که به گواه استفاده‌کنندگان از خدمات پارکینگ، این بخش نیز از نقص‌های گذشته عاری شده بود.

سه؛ غرفه‌های اهالی رسانه در جشنواره چهل و یکم بین طبقات دسته‌بندی شده بودند. با عبور از هرکدام چهره‌های آشنا و دوستانی که به مدت یک سال در بی‌خبری بودند، هویدا می‌شود. غرفه‌هایی که هرسال با توجه به تجهیزات روز، جذاب و دیدنی‌تر‌ می‌شوند.

چهار؛ بهتر است کمی از فضای سالن‌ها و راهروها خارج شویم. از گرمای حاضر در بخش داخلی که زمستان سخت امسال را آسان کرده بود.‌ زمانی که از درب اتوماتیک خارج می‌شویم، زمهریر فصل زمستان به جانمان می‌افتد. دروازه ورودی با چراغ‌های متعدد منور شده است. پیش از رسیدن به دروازه آینه‌ای با طرح سیمرغ دیده می‌شود. محملی درخشان برای سلفی‌بگیرانِ همیشه در صحنه.

پنج؛ پردیس سینمای ملت با اینکه دارای طبقات و محیط‌های متنوع است، می‌تواند گرمای جشنواره و فضای دور‌همی‌اش را حفظ کند. از سالن سینما گرفته تا پله‌های اضطراری که از دود سیگار دوستان و همکاران سرشار است.

شش؛ پردیس ملت توانست با حجم سالن‌های باکیفیتش آثار بخش بین‌الملل و تکرار بخش مسابقه را بدون استفاده از ظرفیت سانس صبح، برای اهالی رسانه به نمایش بگذارد و این شاخصه‌ای است که باید به آن توجه کرد.

هفت: در جهت استفاده از ظرفیت‌های مختلف پردیس ملت، امسال نمایشگاه ۱+۴۰ نیز در راهروی شرقی پردیس دایر شد و فضای نوستالژیکی را برای اهالی رسانه به‌وجود آورد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۸۰/۶۶۶/۴۶۸/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۷۳/۹۵۱/۵۲۴/۰۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۵۰/۵۹۳/۳۶۹/۰۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۸/۰۶۵/۳۷۲/۵۰۰
  • ۷۰سی
    ۴/۰۹۹/۵۴۰/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۲/۷۷۱/۳۵۵/۰۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۶/۴۷۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۳۲/۸۵۵/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۸۹/۷۹۵/۰۰۰