به گزارش صبا، نقل قولهای زیر بر اساس مطالب منتشره در رسانههای مختلف در یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ گردآوری شدهاند.
٭٭٭ اشکان درویشی (کارگردان): بعضی از کودکانی را که در فیلم کن/پامنار میبینید، یکی دو ماه به منزلم بردم و با آنها زندگی کردم. شبها آنها را به خیابان میبردم، زبالهگردها را نشانشان میدادم، کودکان کار را نشانشان دادم، آنها را به حلبیآباد تهران بردم و با نحوه زیست در آنجا آشنایشان میکردم و مجموعا آنها را با فضایی که میخواستیم فیلم را در آن کار کنیم اخت کردم. این چالشها طبعا برای من سخت بود. حتی خاطرم هست که به سیروس همتی، نویسنده کن پامنار هم گفتم که قد و قواره این فیلم از من اشکان درویشی بزرگتر است. یعنی این فیلم به قدری حس خوبی دارد و اصولی است (بنا به گفته مخاطبان) که حتی اگر خودم هم به عقب برگردم دیگر نمیتوانم به این خوبی این فیلم را بسازم. / جام جم
٭٭٭ مسعود شجاعی طباطبایی (طراح و کاریکاتوریست): اصلاً شروع ساخت مستند روایت فتح از جهاد شکل گرفت و جهاد سازندگی وارد عرصه ساخت فیلم و مستند شد. این نگاه جهادی، نگاه درستی است چون جهاد در کنار مردم و همراه مردم است. وقتی زلزله خوی اتفاق میافتد، گروهی از هنرمندان تئاتر به مناطق زلزلهزده رفتند تا با اجرای نمایش دل مردم و بچهها را شاد کنند، این یک کار جهادی و هنری است. کاری که برای رضایت خداوند باشد، کاری تأثیرگذار و جریانساز است./ قدس
٭٭٭ امیر سماواتی (تهبهکننده): خودی و غیرخودی کردن در سینما باعث شده سینما برای عده ای بهشت و برای عده کثیری جهنم باشد؛ کسانی که دست به دهان هستند و کاری ندارند و شرایط تولید برایشان فراهم نیست سینما برایشان به مثابه جهنم شده و دیگرانی که معضل معاش ندارند و امکان کار برایشان همواره فراهم است سینما برایشان به مثابه بهشت شده است./سینماپرس
٭٭٭ امیر اسماعیلآذر (پژوهشگر ادبی): شاعران کهن رجوع بسیاری به آیات قرآن داشتند و اطلاعات بلاغی و معناشناسانه آنها بسیار زیاد بود. بهویژه از قرن ششم به بعد از خاقانی شروانی و نظامی گرفته تا شمس مغربی، عطار، مولانا، سعدی، سنایی، حافظ و جامی همه مسلط به آیات و علوم قرآنی بودند و اطلاعات عمیقی درباره مفاهیم قرآن داشتند./ایبنا
There are no comments yet