به گزارش صبا و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی سیما، محمدصادق باطنی مدیر شبکه کودک با اعلام تحول در جدول پخش این شبکه گفت: این شبکه در سال ۱۴۰۱، ۱۷ فصل برنامه تولید کرده است که بسیاری از آنها توانستهاند جریانساز باشند.
او با اشاره به برنامههایی همچون «سر سفره خدا» ویژه برنامه رمضانی با ۴۷ درصد مخاطب، «عروسک خونه» با ۱۹.۸ میلیون رای مخاطب، «جشن فرشتهها»، «ماجراهای نوید»، ادامه داد: بسیاری از برنامهها نیز بین ۳۰ تا ۴۵ درصد در زمره پرمخاطبترین برنامههای کودک قرار گرفتند که به عنوان نمونه میتوان به برنامه «شگفتانگیزان ۲»، «ببین و بدون»، «برپا»، «بزن بریم»، «هدهد سفید»، «یه خونه یه آشپزخونه»، «مهد پویا ۳» و «خونه آبنباتی ۲» اشاره کرد.
باطنی ادامه تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم شبکه، تامین بیش از ۱۷ هزار دقیقه پویانمایی (انیمیشن) شامل ۵۱ مجموعه و ۱۹ فیلم سینمایی بود که از آنتن پخش شد. همچنین با تولید و تهیه پویانماییهای تامینی جدید، ۵۰ میان برنامه که شامل نماهنگ و انیمیشن بود، از آنتن پخش کنار گذاشته و بالغ بر ۳۰۰ انیمیشن و نماهنگ جدید جایگزین شدند که موجب تنوع در پخش برنامههای شبکه کودک میشود.
او افزود: طی یکسال گذشته ۶ پویش مهم در شبکه راهاندازی شد که میتوان به پویش «هشتک آرتین_کنارتیم» و دریافت ۹۰ هزار نقاشی، «هشتک ایران_عزیز» و دریافت ۱۰ هزار عکس، هشتک «قصه–ما» و دریافت سه هزار و پانصد فیلم و عکس، هشتک «هواتودارم» و دریافت ۲ هزار فیلم، «هشتک جشن_فرشتهها» و دریافت سه هزار فیلم و عکس و «هشتک صرفهجویی گاز» و دریافت هزار و ۵۰ فیلم اشاره کرد. برگزاری پویشهای «خواهر برادری» و «هواتو دارم» هم از دیگر پویشهای موفقی بود که شبکه کودک آن را اجرا کرد. جشنهای «ایران آینده ۱ و ۲» و جشن «ایران عزیز ۱» و جشن «روزه اولیها» هم برگزار و از شبکه برای مخاطبان پخش شد.
مدیر شبکه کودک عنوان کرد: نخستین بار در شبکه کودک برای شب یلدا، سال تحویل و ۲۲ بهمن ویژه برنامههایی خاص این مناسبتها تولید شد و شبکه کودک جشن ۱۰ کیلومتری غدیر را نیز به شایستگی پوشش داد و در زمان برگزاری یک پایگاه (استیج) هم برای اجرای برنامه در اختیار داشت. شبکه کودک همچنین با حمایت از تولیدات فرهنگی کودکان، در فروش فیلمهای سینمایی «پسر دلفینی» با رقم ۲۴ میلیارد و «لوپتو» با فروش ۲۱ میلیارد تاثیرگذار بود و در همین راستا بیش از ۲ میلیون جلد کتاب هم در نتیجه پویشهای کتاب این شبکه فروخته شد.
باطنی با اعلام تحول در جدول پخش شبکه کودک خاطرنشان کرد: برنامههای شبکه کودک از ۸ ساعت محتوای جدید، در ابتدای تابستان به ۱۳.۵ ساعت برنامه جدید در روز تغییر کرد و تکرار از کانالهای نهال و پویا حذف شد. همچنین پخش برنامهها، نمایشهای عروسکی و پویانمایی از مراکز استانها هم در دستور کار شبکه قرار گرفت و در طی ۸ ماه یعنی از ابتدای دیماه ۱۴۰۱ تاکنون، حدود ۱۵ عنوان انیمیشن و نمایش عروسکی از این شبکه پخش شد.
باطنی در پایان با اشاره به چشمانداز شبکه کودک اظهار کرد: ایدهها و طرحهای فراوانی در دست اقدام داریم و امیدواریم شبکه کودک بتواند به عنوان یک قله اثرگذار تربیتی برای مخاطبان خود، هر روز با ایدههای نو و خلاقانه در کنار کودکان و خانوادههای آنان باشد.
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است