به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، امیر رسولی همزمان با هفته دولت با تبریک این ایام، به جزئیات نحوه آمادهسازی و ایجاد زیر ساختهای لازم از لحاظ فناوری اطلاعات برای بهینهسازی ارائه خدمات، تسهیلات و بهرهمندی از دیگر امکانات و ظرفیتهای موجود صندوق هنر در دولت مردمی اشاره کرد و افزود: یکی از دغدغههای ما در مدیریت فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر در واقع ایجاد دسترسی آسان، سریع و با کیفیت در بهره مندی اعضا محترم از خدمات ارائه شده است.
مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر در ادامه با اشاره به توسعه سامانه اطلاعات یکپارچه هنرمندان (سایه)، هدف از این مهم را شفافسازی اطلاعات و تسریع فرآیند خدماترسانی به جامعه فرهنگی و هنری کشور عنوان کرد و اظهار داشت: این سامانه با ایجاد پایگاه جامع، اطلاعاتی کم نظیر از قشر فرهیخته هنرمند را جمعآوری کرد تا مبنای تصمیمگیری برای تخصیص عادلانه منابع قرار گیرد.
رسولی اضافه کرد: همچنین با تحلیل اطلاعات، روند توسعه خدمات صندوق اعتباری هنر در سال های پیش رو قابل ترسیم خواهد بود.
مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر، با اشاره به تاکید ریاست جمهور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر «اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند»، گفت: صندوق اعتباری هنر با پیگیریهای انجام شده جزء پیشگامان اتصال به این درگاه به شمار میرود.
رسولی خاطر نشان کرد: از آبان ماه ۱۴۰۱ بیش از ۱۸ هزار ورود از این طریق به پروفایل عضویت صندوق اعتباری هنر ثبت شده است.
مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر با اشاره به مزایای ورود از طریق پنجره ملی دولت هوشمند برای اعضا، اظهار داشت: با توجه به اینکه اطلاعات افرادی که از این درگاه وارد فرآیند عضویت صندوق میشوند به صورت برخط برای صندوق ارسال میشود، دیگر نیازی به احراز هویت آنها توسط صندوق نیست. همچنین ضمن تسهیل و افزایش دقت، فرآیند ثبتنام برای این دسته از افراد تسریع میشود.
رسولی در بخش دیگری از سخنان خود از راهاندازی «پیام رسان اختصاصی صندوق هنر» به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم در توسعه خدمات رسانی به اعضاء بر بستر فناوری اطلاعات یاد کرد و افزود: به منظور ارتباط مستقیم با اعضا در راستای دسترسی آسان و بی واسطه به اخبار و اطلاعات و همچنین امکان بهرهمندی از خدمات صندوق، این پیامرسان راه اندازی شده است. مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر یادآور شد: در حال حاضر این پیام رسان بیش از ۳۲ هزار عضو دارد که هر روز به تعداد اعضای آن افزوده میشود.
رسولی در ادامه یکی دیگر از اقدامات مهم صورت گرفته در حوزه فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی را، برقراری ارتباط با سامانههای معاونت مطبوعاتی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ایجاد امکان دریافت معرفی نامه برخط عنوان کرد و اظهار داشت: با اتصال به این سامانهها معرفی نامههای صادر شده از معاونتها، به صورت برخط به صندوق اعتباری هنر منتقل شده و نیاز به مراجعه حضوری افراد و یا بارگذاری معرفی نامه نیست.
وی اضافه کرد: این اقدام در سرعت بخشی به فرآیند ثبتنام و یا تمدید عضویت اعضا نقش چشمگیری داشته بهطوری که از زمان راهاندازی این سرویس تاکنون، بیش از چهار هزار معرفینامه از این طریق برای سامانه عضویت صندوق اعتباری هنر ارسال شده است.
مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر در خاتمه با اشاره به تلاش، فعالیتها و اقدامات بی وقفه انجام گرفته همکاران صندوق اعتباری هنر، ابراز امیدواری کرد: با ایجاد زیر ساختهای لازم، ضمن استمرار فعالیتها و غنیمت شمردن فرصت خدمتگزاری، بتوانیم بیش از پیش رضایتمندی اصحاب فرهنگ، هنر،رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسرکشور را فراهم کرده و مجموعهای پیشرو در ارائه خدمات و تسهیلات به قشر فرهیخته فرهنگ و هنر در کشور را رقم بزنیم.
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است