سیرک تنها برای «بعد از رفتن» برپا شد/ تلاش برای ساخت قابی ماندگار | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۳
امیرحسین حداد در گفت‌وگو با صبا:

سیرک تنها برای «بعد از رفتن» برپا شد/ تلاش برای ساخت قابی ماندگار

طراح صحنه فیلم سینمایی «بعد از رفتن» می‌گوید کارکردن در فضای سیرک به لحاظ امکانات و اجرا ریسک‌پذیر است و ناگفته نماند که این سیرک با ابعاد وسیعش فقط برای این فیلم برپا شد.

امیرحسین حداد طراح صحنه فیلم سینمایی «بعد از رفتن» که از ۲۵ مردادماه روی پرده سینما رفته است، در گفتگو با خبرنگار سینما صبا درباره پیوستن خود به این پروژه عنوان کرد: به واسطه دوستی گذشته که از فیلم‌ «قاتل اهلی» مسعود کیمیایی با رضا نجاتی داشتم و فیلمنامه‌هایی که از او خوانده بودم، تمایل داشتم که در اولین فیلم ‌بلندش با وی همکاری داشته باشم.

وی درباره چالش‌های خود در این پروژه اظهار کرد: اصولا کار کردن با کارگردانی که از جهان فیلم‌کوتاه پا به عرصه فیلم بلند می‌گذارد، چالش‌برانگیز است اما این فیلم به قدری در متن به لحاظ طراحی صحنه جای کار داشت و همچنین فضاهای متنوع و کم‌نظیری برای آن نوشته شده بود که برای هر طراح صحنه‌ای اشتیاق‌آور و جذاب است که در این فضا کار کند.

طراح صحنه فیلم سینمایی «بعد از رفتن» در ادامه با اشاره به کار در فضای جنوب کشور بیان کرد: به هرحال پایتخت و شهرهای بزرگ در تنوع معماری غیرقابل مقایسه هستند و از سوی دیگر نوع معماری جزیره کیش در بخش‌های بومی بسیار بی‌بدیل است. ما هم از این فرصت استفاده کردیم تا طراحی صحنه به گونه‌ای انجام دهیم که برای مخاطب جذاب باشد.

حداد درباره توجه به جزییات در این فیلم سینمایی به ویژه خانه پدری «آرش» و مواردی در خانه «آرش» یادآور شد: تمام جزییاتی که در فیلم پیش چشم مخاطب قرار می‌گیرد، نتیجه ساعت‌ها گپ و گفت با رضا نجاتی کارگردان، آرمان فیاض فیلمبردار و محمود بابایی تهیه‌کننده است و اصل طراحی فیلم ‌هم اینگونه است که بتواند حس و حال را به مخاطب منتقل کند. ناگفته نماند که اصل اولیه انتخاب درست خانه و سپس جزییات است، در نهایت دکور نیز در این خانه به‌صورت نامحسوس استفاده شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه اصولا مبنای کارکردن در سیرک به لحاظ امکانات و اجرا ریسک‌پذیر است، گفت: نکته قابل تامل این بود که سیرک با ابعاد وسیعش فقط قرار بود برای این فیلم برپا شود. در حقیقت کار بسیار سختی بود که فکر نمی‌کنم در عمر کاری هر طراحی به راحتی به دست بیاید.

این طراح صحنه با اشاره به اینکه هر اثر قابل تاملی که در حوزه سینما تماشا می‌کنید، محصول تعامل کارگردان، فیلمبردار، طراح صحنه و تهیه‌کننده است، گفت: تلاش ما بر این بود که قابی ماندگار در شان مخاطب سینما بسازیم که اقل هنر همین است. به قول دوستی انگار سال‌هاست که فراموش کردیم روی پرده سینما باید تصاویری در شان سینما ببینیم.

حداد در پایان خاطرنشان کرد: «بعد از رفتن» مدیون تلاش‌های جوان، آینده‌دار و خلاق سینماست که توانست در کنار تهیه‌کننده‌ای مولف اثری قابل احترام برای مخاطب خلق کنند که امیدواریم این راه برای همه هموار شود.

فیلم سینمایی «بعد از رفتن» به نویسندگی و کارگردانی رضا نجاتی و تهیه‌کنندگی محمود بابایی، با شعار «عشق برمی‌گرده…» یک درام عاشقانه-معمایی را در فضایی متفاوت روایت می‌کند.

صابر ابر، سارا بهرامی، پوریا رحیمی سام با هنرمندی پانته‌آ پناهی ها و با حضور بهرام شاه محمدلو و احترام برومند و بازی روشنک گرامی، یسنا میرطهماسب، عرفان ناصری، خسرو احمدی، الهه افشاری، محمد ساربان، مسعودخانی، امیر ستوده و بازیگر کودک حامی ترابی، ترکیب بازیگران این فیلم سینمایی را تشکیل می‌دهند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    234/372/429/900
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    84/241/125/200
  • پول و پارتی
    77/603/581/000
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    18/521/850/500
  • یادگار جنوب
    12/278/599/550
  • مفت بر
    11/937/030/000
  • ملاقات با جادوگر
    10/788/025/000
  • قلب رقه
    7/254/437/000
  • ساعت 6صبح
    6/686/226/250
  • شهرگربه‌ها۲
    6/037/105/000
  • در آغوش درخت
    4/993/931/500
  • شه‌سوار
    4/227/266/000
  • روزی روزگاری آبادان
    2/763/635/000
  • آغوش باز
    1/031/507/500
  • کارزار
    204/600/000
  • سودابه
    131/322/500
  • لختگی
    38/820/000