گروگانگیری سینمایی پدرو آلمودوار | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۶

گروگانگیری سینمایی پدرو آلمودوار

شرکت فیلمسازی پدرو آلمودوار یکی از تهیه‌کنندگان اصلی یک درام اجتماعی واقعی کشور آمریکای لاتینی پرو است.
به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، این فیلم با نگاهی به یک رخداد تلخ تاریخی به نام «گروگان» ساخته می شود. البته این نام موقت است و زمان نمایش عمومی تغییر خواهد کرد.
آلمودوار مشاور کارگردان فیلم هم هست. فیلمنامه «گروگان» به صورت مشترک توسط آلیسیا لونای اسپانیایی با همراهی سانتیاگو رونکاگلیولیو اهل پرو نوشته شده است.
بر اساس این گزارش، نویسندگان فیلمنامه به مدت چهار سال مشغول جمع آوری اسناد لازم برای نگارش فیلمنامه هیجانی و دلهره آور خود بوده‌اند.
خط اصلی داستان این درام تلخ تاریخی در ارتباط با ماجرای بحران گروگانگیری است که در سال ۱۹۹۶ برای سفارتخانه ژاپن در شهر لیما رخ داد.در آن زمان، این ماجرا توجه تمام محافل سیاسی جهان را به خود جلب کرد و تبدیل به تیتر اول رسانه‌های بین‌المللی شد.
بحران زمانی رخ داد که اعضای گروه شورشی توپاک آمورا که مخالف دولت مرکزی بودند، با ورود به سفارتخانه ژاپن تعداد ۸۰۰ آدمی را که در محل حضور داشتند، به گروگان گرفتند. در بین این افراد، تعداد زیادی از دولتمردان، بازرگانان، دیپلمات‌های خارجی و افسران عالیرتبه نظامی حضور داشتند و از این جهت، این گروگانگیری بسیار پرسروصدا شد.
دلیل حضور این تعداد آدم بانفوذ و مهم در سفارتخانه، برپایی یک مراسم اجتماعی بود که برگزاری آن به صورت رسمی در رسانه‌ها اعلام شده بود.
والادارس کارگردان فیلم، در رابطه با سوژه آن می‌گوید:« تماشاگران با داستانی چند لایه روبرو خواهند شد که از نگاه سه کاراکتر محوری ماجرا تعریف و بازخوانی می‌شود. در کنار جنبه‌های سیاسی داستان، مسائل شخصی آدم‌ها هم در این فیلم مورد بحث قرار می‌گیرد و درام ماجرا الزاما سیاسی صرف نیست».
وی ادامه داد: «در عین حال، روابط بین افراد گروگان گرفته شده و هم چنین روحیات شورشی‌ها هم از نگاه فیلمنامه‌نویسان دور نمانده است».
این فیلمساز ۳۹ ساله که اولین کار بلند حرفه ای‌اش را در سن ۱۹ سالگی ارائه کرد، حضور پدرو آلمودوار در کار تولید فیلم را بسیار مهم و حیاتی ارزیابی کرده و می‌گوید:«نام او باعث می‌شود تا فیلم، تماشاگران بسیار بیشتری نه تنها در بین کشورهای اسپانیایی زبان، که در کشورهای بزرگ اروپایی و آمریکا هم پیدا کند و این همان چیزی است که ما به دنبالش هستیم. خواست ما این است که گروگان توسط تعداد بیشتری تماشاچی دیده و ارزیابی شود».
در عین حال، والادارس به مشکل کمبود و نبود سرمایه لازم در پرو برای تولید محصولات سینمایی اشاره و اضافه می‌کند :«در کشوری که سرمایه اندکی برای مصارف هنری و فرهنگی وجود دارد، پیدا کردن پول برای ساخت فیلم‌ها کار سخت و دشواری است. از این نظر مشارکت آلمودوار در تولید فیلم، نقش و اهمیتی استراتژیک پیدا می‌کند».

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    231/063/671/400
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    83/565/115/200
  • پول و پارتی
    75/236/463/500
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    16/316/080/500
  • یادگار جنوب
    12/104/059/550
  • ملاقات با جادوگر
    10/154/125/000
  • مفت بر
    9/605/872/500
  • ساعت 6صبح
    6/682/846/250
  • قلب رقه
    6/682/092/000
  • شهرگربه‌ها۲
    5/039/137/000
  • در آغوش درخت
    4/758/831/500
  • شه‌سوار
    2/867/932/500
  • روزی روزگاری آبادان
    2/689/395/000
  • آغوش باز
    691/497/500
  • کارزار
    189/070/000
  • سودابه
    128/322/500
  • لختگی
    25/100/000