تیم‌سازی؛ مهم‌ترین ویژگی دوره‌های انجمن سینمای جوانان ایران | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۵۲
محمدفواد تقی‌زاده؛ تدوین‌گر در گفت‌وگو با صبا تاکید کرد:

تیم‌سازی؛ مهم‌ترین ویژگی دوره‌های انجمن سینمای جوانان ایران

محمدفواد تقی‌زاده تدوین‌گر سینمای کوتاه در آستانه برگزاری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: به نظرم مهم‌ترین ویژگی دوره‌های فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران تولیدمحور بودن و تاکید آن بر تیم‌سازی است.

محمدفواد تقی‌زاده فیلمساز جوان در گفت و گو با خبرنگار سینما صبا، درباره آموزش‌هایی که تاکنون سپری کرده است، گفت: من تقریباً در اکثر دوره‌های آزاد و کلاس‌های تخصصی تدوین در سطوح مختلف آماتور و حرفه‌ای شرکت داشته‌ام. البته به شخصه در این مسیر مطالعات زیادی را انجام داده‌ و از کتاب‌های زیادی بهره گرفته‌ام و به‌صورت تخصصی این فضا را دنبال می‌کنم.
او درباره آشنایی با انجمن سینمای جوانان ایران و تجربه‌ شرکت در دوره و کلاس‌های آن گفت: مدت زیادی از آشنایی من با مجموعه انجمن سینمای جوانان ایران نمی‌گذرد. سال گذشته در دوره تعاملی انجمن شرکت کردم و برای حضور در این دوره از چندنفر از دوستان مشورت گرفتم و حالا یک تجربه متفاوت را سپری کرده‌ام.
تقی‌‎زاده به تشریح ویژگی دوره‌های انجمن سینمای جوانان ایران پرداخت و ادامه داد: به‌نظرم مهم‌ترین ویژگی دوره‌های این دوره‌ها، تولیدمحور بودن آن است. تیم‌های فیلمسازی در دوره‌های انجمن خیلی تولیدمحور کار می‌کنند و پیش می‌روند و همین کار آموزش را برای آن‌ها هدف‌مندتر می‌کند و از این جهت به‌ نظرم انجمن نسبت به دوره‌ها و کلاس‌هایی که تاکنون تجربه کرده‌ام، متفاوت‌تر است.
این فیلمساز جوان به تجارب فیلمسازی خود در دوره انجمن سینمای جوانان ایران اشاره کرد و گفت: من تاکنون در طی ۴ ماهی که در دوره انجمن حضور داشته‌ام، تجربه ساخت ۱۵ فیلم کوتاه را کسب کرده‌ام. این تجربه یعنی روند آموزش در دوره که با تاکید بر تیم‌سازی بوده خوب پیش رفته و موفقیت کسب شده است.
او درباره ویژگی‌ تدوین در فیلم کوتاه عنوان کرد: به دلیل اینکه در فیلم کوتاه برخی فیلمسازان کوتاه آماتور هستند، بار مسئولیت تدوین در این آثار جدی‌تر است و این مسئله محسوس‌ است. من بارها این اتفاق را تجربه کرده‌ام و گاهی رعایت نکردن برخی از اصول حین فیلمبرداری ما را در تدوین با مشکل روبرو می‌کرد.
تقی‌زاده به یک طرح پیشنهادی در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در آستانه چهل سالگی آن پرداخت و گفت: موضوع دیده شدن در جشنواره فیلم کوتاه تهران یک مسئله مهم است؛ این موضوع بر آینده کاری فیلمساز تاثیر می‌گذارد. به‌نظرم هیات داوران باید به این مساله که استعدادهای متعدد در جشنواره دیده شوند، فکر کنند. برخی از فیلمسازان هستند که کارشان از استانداردهای لازم برخوردار است اما این‌ها شاید آنطور که باید دیده نشوند و به‌نظرم باید به این افراد توجه کرد چراکه حتماً دیده شدن در جشنواره فیلم کوتاه تهران می‌تواند در روند فیلمسازی آینده‌ آن‌ها تاثیر داشته باشد.
تقی‌زاده متولد ۱۳۷۰ در تهران است. او کارش را حدود سال ۱۳۹۲ با تدوین برنامه‌های تلویزیونی و آیتم‌های مستند شروع کرده و این تجربه با پیگیری و جسارت تاکنون ادامه‌ داشته است.
چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۵/۲۳۱/۳۴۳/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • مست عشق
    120/214/320/750
  • زودپز
    ۱۰۶/۷۴۳/۵۸۳/۵۰۰
  • پول و پارتی
    ۸۸/۷۵۹/۷۷۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۳۱/۲۱۰/۳۴۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۶/۲۷۷/۸۱۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۲/۳۰۵/۷۸۱/۱۰۰
  • قلب رقه
    ۱۲/۳۰۰/۹۶۸/۵۰۰
  • ملاقات با جادوگر
    11/345/347/500
  • شه‌سوار
    ۱۰/۲۲۹/۰۲۳/۵۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۰/۱۹۷/۸۹۳/۵۰۰
  • صبحانه‌با‌زرافه‌ها
    ۴/۰۰۹/۴۶۰/۰۰۰
  • آغوش باز
    ۲/۵۲۲/۲۱۵/۰۰۰
  • استاد
    ۶۰۲/۸۶۰/۰۰۰
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۲۲۹/۳۶۷/۰۰۰
  • باغ کیانوش
    ۲۰۱/۰۰۷/۵۰۰
  • شبگرد
    ۴/۹۰۰/۰۰۰