جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان (دنا) به پایان راه رسید/ اعلام اسامی برندگان | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۵۶
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان (دنا) به پایان راه رسید/ اعلام اسامی برندگان

اختتامیه شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج- دنا عصر امروز پنج‌شنبه 6 مهرماه برگزار شد و برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش صبا، شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج- دنا که از سوم مهرماه آغاز شده بود، امروز پنجشنبه ۶ مهر به پایان رسید.

امین درخشان دبیر جشنواره سینمای جوان یاسوج- دنا در ابتدای اختتامیه این جشنواره ضمن خوشامدگویی به هنرمندان و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت همراه گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به زعم آنچه رخ داده است میزبانی شایسه‌ای از هنرمندان ۱۰ استان حاضر در این جشنواره منطقه‌ای داشته است.

وی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره باعث یک انسجام فرهنگی و هنری ویژه در میان هنرمندان استان شد و ضمن تشکر از همکاری مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و دفتر انجمن سینمای جوان یاسوج که در واقع دبیرخانه اجرایی این جشنواره را برعهده داشت واقعا شاهد بودیم که این جشنواره توسط خود هنرمندان و آقای کاظمی جو به عنوان مدیر دفتر انجمن استان به خوبی و شایستگی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این جشنواره ۷۹۰ دقیقه فیلم کوتاه اکران شد و مورد توجه و استقبال هنرمندان و هنردوستان قرار گرفت و نمایشگاه هم مجموعه آثار برتر بود که به نمایش گذاشته شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان خواسته‌هایی دارد که توجه جدی به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری این استان است و اگر بخواهیم تناسبی بین سرانه جمعیتی و تعداد هنرمندان بگیریم واقعا این نیاز بسیار احساس می‌شود. این استان سرشار از چهره‌های درجه یک است که شایسته حمایت زیرساختی و تولیدی است؛ یکی از بزرگ‌ترین خواسته‌های ما بحث سینماها است که ۲ سینما به همت استاندار محترم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی در سطح استان در آستانه افتتاح است اما مرکز استان نیز شایسته و نیازمند یک سالن سینما اختصاصی است و امیدوارم این مشکل با تدبیر دولت سیزدهم حل شود. همچنین توجه و حمایت و تقویت تولیدات فرهنگی و هنری استان را خواهانیم.

|برگزاری ۲ تا سه جشنواره منطقه‌ای دیگر قبل از جشنواره فیلم کوتاه تهران|

در ادامه مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: باید به این نکته اشاره کنم که در برخی اختتامیه‌های جشنواره فیلم کوتاه تهران هم امکان حضور وزیر و فرهنگ و ارشاد اسلامی رخ نداده است اما بسیار خرسندیم که اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه جشنوراه منطقه‌ای سینمای جوان حاضر شده‌ است که نشان از توجه ایشان به فرهنگ و هنر در سراسر کشور است.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران خطاب به وزیر ارشاد گفت: خانواده سینمای جوان بسیار مشتاق هستند تا آخرین وضعیت بودجه حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارتقای تجهیزات دفاتر انجمن را بدانند، همان طور که می‌دانید بیش از ۱۲ سال است که دفاتر انجمن به لحاظ ارتقای تجهیزات فنی اتفاق خاصی را ندیدند که با تدبیر حضرت‌عالی انشاالله به زودی این یادگاری ارزشمند از سوی دولت سیزدهم و حضرتعالی برای انجمن بماند.

وی تصریح کرد: این جشنواره سومین جشنواره منطقه‌ای است که باید قبل از چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزار می‌شد که خوشبختانه صورت گرفت پس از جشنواره تهران نیز ۲ تا سه جشنواره منطقه‌ای دیگر هم برگزار خواهیم کرد.

آذرپندار در پایان ضمن تجلیل و تشکر از میزبانی استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: هر فیلمی ساخته می‌شود ۲۰ الی ۲۵ نفر مشغول به کار می‌شوند و به نظرم باید استاندار کهگلوبه و بویراحمد را یک باشگاه کارآفرینی ببیند که جوانان استان را مشغول کار و فعالیت می‌کند و به آنان امید به زندگی و انگیزه می‌دهد.

|برگزیدگان بخش «عکس»|

در ادامه مراسم برگزیدگان بخش «عکس» این جشنواره معرفی شدند.

* اهدای لوح افتخار و مبلغ ۴۰ میلیون ریال به محسن دانشور بیری برای عکس «ییلاق سرد» از شیراز به عنوان عکس سوم

* اهدای لوح افتخار و مبلغ ۶۰ میلیون ریال به  مریم ایزدپناه برای عکس «خانواده‌ی ما» از یاسوج به عنوان عکس دوم

* اهدای تندیس جشنواره، لوح افتخار  و مبلغ ۸۰ میلیون ریال به سید مهرداد شریفی برای عکس «آینده» از اراک به عنوان عکس اول

* اهدای لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ ۸۰  میلیون ریال به عنوان بهترین فتومونتاژ به صمد قربان‌زاده از ارومیه

* اهدای لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به عنوان بهترین مجموعه عکس حمیدرضا حمزه‌پور برای مجموعه «خانه امن» از ارومیه

| ۱۸۰ میلیارد تومان به دفاتر انجمن سینمای جوان اختصاص خواهد یافت|

در ادامه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه شصت و هفتیمن جشنواره منطقه‌‌ای سینمای جوان یاسوج- دنا گفت: بسیار خوشحالم که روند جشنواره‌های ما از استان کهگیلویه و بویراحمد و جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان آغاز شده است و امیدوار این روند در ادامه که به قله آن یعنی مجموعه جشنواره‌های بین‌المللی فجر در بهمن‌ماه است، می‌رسد اینچنین پرشور و شوق باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اقدامات این وزارت خانه در حمایت از استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این استان نگاه‌مان پرورش هر چه بیشتر حوزه فرهنگ و هنر و ارتقای روز افزون آن است که البته نیازمند زیرساخت‌هایی است. متاسفانه در این استان نیز مجموعه‌ای را داشتیم که ۱۶ سال است کار ساخت آن آغاز شده و هنوز به اتمام نرسیده است، این اتفاق باعث ناامیدی می‌شود و اصلا راضی کننده نیست؛ از ابتدای شروع به کار دولت مردمی با مجموعه‌ای از اینگونه طرح‌های عمرانی روبه‌رو بودیم که خوشبختانه بسیاری از آن‌ها را به سامان رساندیم و انشاالله به زودی پروژه استان کهگیلویه و بویراحمد هم افتتاح می‌شود.

اسماعیلی با اعلام این خبر که به زودی ساخت پردیس سینمایی یاسوج آغاز می‌شود، اظهار کرد: شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر باید پردیس سینمایی داشته باشند و یک سینما کافی نیست، در همین راستا باید از استاندار محترم تشکر کنم که مساعدت کردند تا به زودی زمین مورد نظر برای ساخت این پردیس اختصاص داده شود تا در حداقل زمان ممکن پردیسی سینمایی در شان استان ساخته و راه‌اندازی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مهم‌ترین بخش سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجمن سینمای جوانان ایران است، گفت: این انجمن با سابقه و فعالیت گسترده‌ای که دارد، بسیاری از هنرمندان اصیل کشور را پرورش داده و به رشد و بالندگی رسانده است.

اسماعیلی در پایان اظهار کرد: طی چند روزه آینده ۱۸۰ میلیارد تومان به دفاتر انجمن سینمای جوان اختصاص خواهد یافت و ۵۸ دفتر این انجمن هر یک به صورت میانگین سه الی ۱۰ میلیارد تومان حمایت مالی دریافت خواهند کرد، همچنین با صحبتی که با استاندار کهگیلویه و بویراحمد داشتیم مبلغ چهار میلیارد تومان جداگانه اعتبار برای تامین مکان مناسب با تجهیزات لازم برای دفتر انجمن سینمای جوان یاسوج اختصاص می‌دهیم که انشاالله الباقی این حمایت توسط استانداری تامین می‌شود.

در پایان این مراسم، برگزیدگان بخش «فیلم» معرفی شدند.

| برگزیدگان بخش «ویژه فیلم»|

* اهدای  لوح افتخار و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال در بخش ویژه بهترین فیلم با موضوع کارآفرینان و صنایع خلاق به سعید پُروزن برای فیلم مستند «کلگ (نان بلوط)» از مارگون

* اهدای لوح افتخار و مبلغ ۵۰ میلیون ریال به عنوان جایزه بخش سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی به احمد احمدپور  برای فیلم «فصل شیدایی» از خرم آباد

برگزیدگان بخش «فیلم»

* لوح افتخار و مبلغ ۱۰۰ میلیون بخش بهترین پژوهش در فیلم مستند به محمد طالبی برای فیلم «نقش زیگلر» از اراک

* لوح افتخار و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی به صمد قربان‌زاده برای فیلم «شیهه‌ی دور» از ارومیه

* لوح افتخار و  مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال بخش بهترین صدای فیلم به هادی ساعد محکم برای صدابرداری فیلم «شکار» از مهاباد

* لوح افتخار و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال بخش بهترین صدای فیلم به مسعود دولت یاری برای صداگذاری فیلم پویانمایی «لاخ» از همدان

* لوح افتخار و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال بخش بهترین تدوین به محسن دانشور بیری برای فیلم «حدس فروشنده» از شیراز

* لوح افتخار و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال بخش بهترین فیلمنامه تالیفی به سروش البخشی نائینی برای فیلم «برادران آب تنی» از آبادان

|جایزه ویژه هیات داوران|

* لوح افتخار و مبلغ ۵۰ میلیون ریال به شاناز خلفی برای بازی در فیلم داستانی «ننه خُضیره» از دهدشت

* لوح افتخار و مبلغ ۵۰ میلیون ریال محمدجواد آرمان مهر و سیدحسین آزادی برای فیلم مستند «بازگشت فلامینگوها» از شیراز

* لوح افتخار و مبلغ ۵۰ میلیون ریال به علیرضا فرجیان برای همدانی موسیقی فیلم پویانمایی «لاخ» از همدان

|بخش ویژه بهترین فیلم‌های پویانمایی تجربی، مستند و داستانی|

کسانی که در این بخش تندیس دریافت می‌کنند به صورت مستقیم به چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه خواهند یافت.

* اهدای تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال در بخش بهترین پویانمایی به فاطمه احمدی برای فیلم «حفره بعدی» از اراک

* اهدای تندیس جشنواره لوح افتخار و مبلغ ۱۵۰ میلیون در بخش بهترین فیلم مستند به بهنام بیرموند برای فیلم «دفک» از بروجرد

* اهدای تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال در بخش بهترین فیلم تجربی شیوا بافهم برای فیلم «هبوب» از شیراز

* اهدای تندیس جشنواره لوح افتخار و مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال در بخش بهترین کارگردانی فیلم داستانی به سروش البخشی نائینی برای فیلم «برادران آب تنی» از آبادان

* اهدای تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال در بخش بهترین فیلم جشنواره به صمد قربان زاده برای فیلم «شیهه‌ی دور» از ارومیه

شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان دنا از سوم تا ششم مهرماه ۱۴۰۲ در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۵/۲۳۱/۳۴۳/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • مست عشق
    120/214/320/750
  • زودپز
    ۹۲/۶۲۸/۹۳۸/۰۰۰
  • پول و پارتی
    ۸۸/۷۵۹/۷۷۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۲۹/۱۰۴/۱۸۱/۵۰۰
  • قیف
    ۲۶/۲۷۷/۸۱۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۲/۳۰۵/۷۸۱/۱۰۰
  • قلب رقه
    ۱۲/۳۰۰/۹۶۸/۵۰۰
  • ملاقات با جادوگر
    11/345/347/500
  • شه‌سوار
    ۱۰/۲۲۹/۰۲۳/۵۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۰/۱۹۷/۸۹۳/۵۰۰
  • در آغوش درخت
    ۶/۶۷۶/۱۱۱/۵۰۰
  • آغوش باز
    ۲/۴۷۲/۷۲۵/۰۰۰
  • استاد
    ۵۰۴/۰۰۲/۵۰۰
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۱۷۷/۱۶۵/۰۰۰
  • لختگی
    ۹۷/۳۶۵/۰۰۰
  • نفرین آرتا
    ۳۴/۴۳۵/۰۰۰