حذف تلویزیون از سوی منتقدان رفتار حذفی! / وقتی همه چیز در خدمت تبلیغ یک پلتفرم خاص قرار می‌گیرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۵ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴
داوری یا دهن‌کجی به هنرمندانی که با تلویزیون هم‌کاری کردند؟!

حذف تلویزیون از سوی منتقدان رفتار حذفی! / وقتی همه چیز در خدمت تبلیغ یک پلتفرم خاص قرار می‌گیرد

جشن یک مجله سینمایی با حذف چهره‌هایی همراه شد که با تلویزیون هم‌کاری کرده‌اند و در نهایت، انتخاب بهترین‌های یک پلتفرم خاص در یک حرکت تبلیغاتی جای اعلام نامزدهای بهترین‌های تلویزیون در دو سال اخیر را گرفت!

به گزارش خبرنگار فرهنگ و رسانه صبا، در حالی که برترین‌های تلویزیون چندسالی است که به مراسم سالانه جشن یک مجله فرهنگی هنری اضافه شده، در دوره اخیر و در پی اعلام نامزدهای این جشن، در اقدامی عجیب شاهد حذف هنرمندانی هستیم که طی سال گذشته با تلویزیون هم‌کاری کرده بودند.
این مجله تحت عنوان نامزدهای تلویزیون، برترین‌ چهره‌های شبکه نمایش خانگی را قرار داد و غش کردن داوران حافظ به سمت محصولات یک پلتفرم مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفت.
نکته جالب آن که پیش‌تر محصولات شبکه خانگی در زیرمجموعه سینما ارزیابی می‌شد و تحولات سه سال اخیر تشکیل ساترا به عنوان تشکل تنظیم‌گری زیر نظر سازمان صداوسیما، سبب شد تا هویت شبکه خانگی از سینما به تلویزیون منتقل شود و تلویزیونی بودن این انتخابات، تحت این تغییر، تعریف شود.
این که تلویزیون در حالت کلی نسبت به گذشته با ضعف‌ وافول در برنامه‌سازی روبه‌روست، بحث دیگری‌ست اما رفتار حذفی در قبال هنرمندان (اعم از برنامه‌سازان، کارگردان‌ها، نویسنده‌ها، بازیگران، مجریان و فعالان فنی و…) در سریال‌های موفق تلویزیونی در بازه اعلام شده این مجله (اسفند ۱۴۰۰ تا مرداد ۱۴۰۲)، اقدام گردانندگان این جشن را درست در مقابله به مثل با رفتار حذفی برخی حلقه‌های مدیریتی تلویزیون قرار می‌دهد.
به عبارتی دیگر، کارشناسان حافظ که ظاهرا خود مخالف حذف و رفتار حذفی هستند، به بهانه تقابل با تلویزیون جبلی/جلیلی، تصمیم به حذف هنرمندان فعال در تلویزیون گرفته‌اند که در نوع خود یک تندروی محض به شمار می‌رود.
از سوی دیگر در بررسی آثار پلتفرم‌ها هم ظاهرا کارهای پربیننده چند پلتفرم، قربانی نگاه سلیقه‌ای[!؟] داوران این جریده شده که همین رفتار، حافظ را در بخش تلویزیونی، به جشنواره‌ای برای تبلیغ محصولات یک پلتفرم خاص بدل کرده که این امر، نقدهایی را از سوی کارشناسان مختلف به همراه داشته است.

یک نظر


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۷/۳۴۱/۲۱۳/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • زودپز
    ۱۲۳/۴۱۱/۱۲۲/۰۰۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۸۹/۵۳۶/۲۱۹/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۳۶/۲۹۰/۰۲۳/۰۰۰
  • قیف
    ۲۶/۲۷۷/۸۱۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۴/۰۶۲/۴۵۱/۱۰۰
  • صبحانه‌با‌زرافه‌ها
    ۱۸/۸۷۰/۸۶۶/۵۰۰
  • قلب رقه
    ۱۳/۴۹۵/۱۴۱/۰۰۰
  • ملاقات با جادوگر
    ۱۱/۴۰۱/۰۰۷/۵۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۰/۷۷۱/۸۶۳/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۵۳۲/۴۴۳/۵۰۰
  • آغوش باز
    ۲/۵۲۲/۲۱۵/۰۰۰
  • باغ کیانوش
    ۱/۰۹۹/۰۲۸/۰۰۰
  • استاد
    ۶۸۷/۷۲۵/۰۰۰
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۲۶۷/۸۳۲/۰۰۰
  • شبگرد
    ۴۱/۷۴۰/۰۰۰