وجود هنروتجربه لازم است/ توجه به تبلیغات درست | پایگاه خبری صبا
امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۶
داوود خیام:

وجود هنروتجربه لازم است/ توجه به تبلیغات درست

وجود گروه هنروتجربه در کنار جریان آزاد اکران، لازم است چون به هر حال خیلی از آثار اصلا امکان رقابت با جریان سراسری اکران را ندارند.

به گزارش صبا، داود خیام کارگردان سینما با اشاره به دور جدید فعالیت گروه سینمایی  هنروتجربه گفت: وجود هنروتجربه در کنار جریان آزاد اکران، لازم است چون به هر حال خیلی از آثار اصلا امکان رقابت با جریان سراسری اکران را ندارند اما برای آن که هنروتجربه رو به جلو حرکت کند، باید یک سلسله اقدامات را انجام داد.

داوود خیام کارگردان سینما بیان کرد: نکته مهم در این مقطع زمانی درباره مخاطب سینما است که مخاطبان دوست دارند، فیلمی را ببینند که در آن بازیگر سلبریتی یا چهره بازی داشته باشد و در فیلم‌های هنرو‌تجربه کم‌تر این نوع بازیگران را می‌بینیم پس باید به اصل سینما و تاکید بر روایت‌های تازه و فرم‌های بدیع توجه کرد تا مخاطب خاص سینما را جلب کرد.

کارگردان فیلم «ماحی» ادامه داد: به دلیل بودجه اندک اغلب فیلم‌های تجربی توان استفاده از بازیگر چهره را ندارند و دلیل عمده استقبال نکردن مخاطب عام از این فیلم‌ها همین مسئله است ولی سازندگان آثار تجربی باید نگاه‌شان به مخاطبان خاص سینما و به خصوص سینمادوستان و پیگیران نحله‌های مختلف سینمایی باشد.

این کارگردان افزود: نکته دیگر نبود تبلیغات مناسب سازندگان آثار هنروتجربه است چون کم‌تر کسی متوجه نمایش فیلم‌ها می‌شود. سازندگان هنروتجربه نباید به اطلاع‌رسانی‌های رسمی هنروتجربه بسنده کنند و باید خودشان هم از همان زمان تولید برنامه‌های مفیدی برای اطلاع‌رسانی آثارشان داشته باشند و البته که این خود در تفاوت‌های مضمونی و فرمال آثار ریشه دارد.

خیام در پایان خاطرنشان کرد: بحث مهم دیگر تفکری است که مردم عادی درباره این فیلم‌ها دارند و معتقدند این‌ها فیلم‌های جشنواره‌ای هستند پس باید تبیین کنیم که این فیلم‌ها موتیف‌های جذابی برای مخاطب دارند منتهی با بودجه اندک ساخته شده‌اند و در آن‌ها بازیگران استار حضور ندارند. این نیز خود برمی‌گردد به کارگردانان و تهیه‌کنندگان چنین آثاری که به تجربه‌های قبلی بسنده نکنند و سعی کنند آوردگاه‌های تازه‌ای را در سینمای هنروتجربه مورد توجه قرار دهند.

نشر اول: دیده‌بان ایران

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰