فضای موجود تئاتر و سینما، فضای سنگینی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۵

فضای موجود تئاتر و سینما، فضای سنگینی است

فردین رحمان‌پور گفت: مستعد بودن در هر زمانی جوابگو است؛ فرد مستعد در هر سن و سالی این امکان را دارد تا وارد فضای هنر و به خصوص بازیگری شود تنها نکته حائز اهمیت استمرار است. باید تست داد و باید رفت و آمد فراوان کرد تا به نقطه دلخواه رسید.

به گزارش صبا، فردین رحمان‌پور، بازیگر و کارگردان تئاتر با اشاره بر اجرای نمایش «اسکرین شات» در پردیس تئاتر شهرزاد، بیان کرد: اولین تجربه بازیگری‌‌ام پس از دوران دانش آموزش در یک فرهنگسرا در اطراف رباط کریم با نمایش «کی به کیه» بود. حس و انرژی فوق العاده‌ای از آن اجرا برایم باقی‌ماند و دلیلی شد تا پس از آن به سراغ کلاس‌های بازیگری و فعالیت جدی‌تر در دنیای سینما و تئاتر بیایم. پس از آن در دوره ایده تا اجرا شبنم قلی خانی شرکت کردم که حاصل آن نمایش «تنها راه ممکن» بود.

او ادامه داد: تا به امروز در ۱۳ اثر تئاتر، ۱۰ اثر تصویر و ۳ اثر کارگردانی داشته‌ام. از سال ۱۳۹۷ به صورت مداوم درحال فعالیت در این عرصه بودم و مدام از تمرینی به تمرین دیگر و از کاری به کار دیگر می‌رفتم اما به یک باره در یک بازه زمانی چند ماهه متاسفانه بیکار بودم درحالیکه من فکر می‌کردم بازیگر خوبی هستم و هیچگاه بیکار نمیمانم. این اتفاق دلیلی شد تا به دنبال تولید یک اثر نمایشی بروم. دوستان و عزیزان در این مسیر بسیار به من کمک کردند.

کارگردان نمایش «هجده سالگی» خاطرنشان کرد: اجرای نمایش «هجده سالگی» در ابتدا حاصل اعتماد دوستان به من بود. آنها به من کمک کردند تا یک نمایش درست و قابل قبول برای مخاطب روی صحنه برود که حاصل تقریبا یک سال تمرین بود. طولانی شدن تایم تمرین به دلیل همزمانی با شرایط ویژه کرونا و تعطیلی‌های بیش از اندازه مراکز فرهنگی بود.

او افزود: من از ابتدا تمایلم براین بود تا کل گروه بازیگران تئاتری که کمتر شناخته شده‌اند باشند و بتوانیم با یکدیگر تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم که با حمایت‌های تهیه‌کننده محترم دو نفر از اساتید این حرفه نیز به ما اضافه شدند و در این مسیر بسیار به ما کمک کردند. به لطف خدا حمایت خوبی از سوی مخاطبین از این نمایش شد، کار سختی در ۲۰ سالگی برای من بود اما شکر خدا به سرانجام رسید.

بازیگر سریال «از سرنوشت» عنوان کرد: پس از آن آقای امین سعدی در جلسه‌ای پیشنهاد همکاری به من دادند که توانستیم نمایش«آریتمی» را با دوستان عزیز تئاتری‌ام روی صحنه ببریم. بازیگران اثر دارای گویش‌های متفاوت بودند که همین امر کار را برای انتخاب بازیگر بسیار سخت‌ کرده بود.

او ادامه داد: پس از ساخت دو اثر نمایشی به سراغ فیلم کوتاه رفتم. با توجه بر اینکه رشته تحصیلی من در دانشگاه کارگردانی سینما است و بسیاری از دوستانم در این حوزه مشغول به فعالیت هستند اما متاسفانه بنا به دلایل مختلفی همیشه از ساخت فیلم می‌ترسیدم اما با یاری خدا توانستم اولین فیلم کوتاهم را با یک فضای کاملا مینیمال نوشته و جلوی دوربین ببرم. این اثر دو بازیگر کودک ۱۴ ساله دارد و موضوع فیلم در رابطه با اختلاف طبقاتی است.

کارگردان نمایش «آریتمی» خاطرنشان کرد: روزی که وارد این حرفه شدم هیچ‌کس را نمی‌شناختم و براین باور هستم که اساتیدم دست مرا گرفتند، در دریای بزرگی رها کردند و رفتند؛ فضای موجود، فضای بسیار سنگینی است که شرایط عجیب و غریبی دارد که از جمله آن می‌توان به مافیا و پارتی و… اشاره کرد. خدارا شاکرم که در این چندسال کار کردن حداقل‌ترین جایگاه را برای خودم درست کنم و حالم خوب باشد. من هیچگاه برای اهدافم نقطه‌گذاری نمی‌کنم و همین الان که اینجا هستم حالم بسیار خوب است پس به هدفم دست پیدا کرده‌ام.

او افزود: در طول سالیانی که درحال فعالیت هستم شخصیت‌ها و کاراکترهای متفاوتی را روی صحنه تجربه کرده‌‌ام که چالش و ویژگی‌های متفاوت داشته است. من برای یک اثر نمایشی ۵-۶ کیلو وزن کم کردم تا نقش یک معلول جسمی_حرکتی را بازی کنم. در بسیاری از مواقع هم در هنر خسته شدم اما همواره براین باورم که ممارست در این مسیر بهترین گزینه است. من با وجود آنکه در بازه‌ طلایی نوجوانی و جوانی‌ام مدام درحال کار کردن بودم اما بازهم خوشحالم و از آن لذت می‌برم.

بازیگر تئاتر سریالی انسانی مرد در رابطه با درآمدزایی در هنر گفت: از آنجا که پس از فعالیت یکی دو ساله در تئاتر وارد فضای تصویر شدم، توانستم بسیار زودتر از سایر دوستان به موضوع عقد قرارداد و دستمزد برسم و همواره تلاش کردم تا درآمد حاصله را پس انداز کنم و در زمان حضورم در تئاتر از آن هزینه کنم. در فضای هنر بحث دستمزدی آنچنان مطرح نیست، بیشتر عشق و علاقه است که مارا به این سو و آن سو می‌کشد.

او افزود: حس من بر این است که دیر وارد فضای بازیگری شدم و می‌بایست در سن ۱۴-۱۵ سالگی این حس را تجربه می‌کردم اما به هرحال از نقطه‌ای که درحال حاضر هستم بسیار رضایت دارم و لذت می‌برم. مستعد بودن در هر زمانی جوابگو است؛ فرد مستعد در هر سن و سالی این امکان را دارد تا وارد فضای هنر و به خصوص بازیگری شود تنها نکته حائز اهمیت استمرار است. باید تست داد و باید رفت و آمد فراوان کرد تا به نقطه دلخواه رسید.

فردین رحمان‌پور در پایان تاکید کرد: موضوعات بسیاری از جمله اسپانسر بازیگر، پارتی و… در این مسیر سد راه خواهد شد اما باید با تمام اینها جنگید. من به عنوان یک جوانی که در این مسیر درحال حرکت هستم با این نوع اتفاقات بسیار مواجه شدم و درحال حاضر براین باورم که اگر همانند امروزم ادامه دهم کمتر از ۴ سال تا رسیدن به هدف خودم زمان نیاز دارم مگر اینکه پا پس بکشم.

فردین رحمان‌پور متولد سوم بهمن ماه ۱۳۷۹ در استان تهران است که از سال ۱۳۹۵ فعالیت حرفه‌ای خود را در دنیای تئاتر و سینما آغاز کرده است و این روزها با نمایش «اسکرین شات» در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است.

 

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰