شب پرافتخار گروه هنری «تئاترون» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۹
آیین گردهمایی هنرمندان و اعضای گروه هنری «تئاترون» برگزار شد:

شب پرافتخار گروه هنری «تئاترون»

آیین گردهمایی گروه هنری «تئاترون» با حضور هنرمندان، مدرسان و اعضای این مجموعه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر صبا، گردهمایی هنرمندان و بازیگران گروه هنری «تئاترون» به مناسبت اجرای سومین تئاتر این گروه با عنوان «زندانی خیابان دوم» که از ۴ آذر در عمارت ارغوان به روی صحنه می‌رود، در سالن تماشاخانه مهر مجموعه حوزه هنری تهران برگزار شد. تئاترون پیش از این دو تئاتر «جن زدگان» و «کاکتوس» را به روی صحنه برده و در کارنامه هنری خود ساخت فیلم کوتاه و فیلم مستند را دارد.

این گردهمایی با پخش آیاتی از کلام الله مجید و سرود ملی ایران آغاز شد و با معرفی گروه هنری «تئاترون»، اعضای آن و پیشینه و اهداف گروه ادامه یافت.

مهمانی «تئاترون» با تهیه‌کنندگی محسن بسطامی، بانی و طراح گروه هنری «تئاترون»، با اجرا و حمایت امین کاشفی مدرس فن بیان، نویسندگی و برنامه‌ریزی نگین اقتصادی مدرس فرم و بدن و پشتیبانی علی بسطامی سرپرست سایت و امور فنی تئاترون برگزار شد.

امین کاشفی در ابتدای سخنان خود گفت: این افتخار را دارم در شب مهمانی گروه هنری «تئاترون» که برای ما یک رویداد به یاد ماندنی است، در خدمت هنرمندان، هنرجویان و هنر دوستان سرای هنر باشم. او از محسن بسطامی دعوت کرد تا درباره فعالیت‌های گروه هنری تئاترون توضیحاتی را برای مخاطبان و هنرجویان ارائه دهد.

محسن بسطامی ضمن خوش آمدگویی به همه هنرمندان و حاضران در این برنامه گفت: نیت من از این مراسم، برگزاری یک دورهمی است تا در خلال آن بتوانیم یکدیگر را از نزدیک ملاقات کنیم.

وی گفت «تئاترون» واژه ای یونانی‌ است. در لغت و در دوره باستان به معنای جایگاه تماشاگر و یا تماشاخانه و محل تماشا بوده‌ است و به این دلیل این نام را انتخاب کردیم تا به اهمیت حضور تماشاگر یا مخاطب اشاره داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: تا زمانی که یک اثر هنری مخاطب نداشته باشد ارزش آن، جلوه‌نمایی نمی‌کند. قصد ما در گروه تئاترون، اهمیت دادن به مخاطب است. اکنون طراحی‌هایی در زمینه آموزش هنرجویان آغاز شده که در آینده‌ای نه چندان دور به بهره‌برداری خواهد رسید.

بسطامی در خصوص گستردگی حوزه فعالیت گروه هنری «تئاترون» گفت: بستر اصلی فعالیت‌ها، معطوف به گروه‌های نمایشی است که وسعت زیادی را در برمی‌گیرد. بر اساس پتانسیل موجود مجموعه، موفق شدیم در زمینه تئاتر و دوبله این هدف را دنبال کنیم و حرکت به سمت جلو را آغاز کرده‌ایم و پیش خواهیم برد. این حرکت، همراهی همه ما و همدلی گروهی را می‌طلبد. حرکت «تئاترون» آغاز شده و حمایت‌هایی از طریق اساتید، بزرگان و مجموعه‌های مختلفی صورت گرفته که نتیجه آن امشب قابل لمس است.

محسن بسطامی افزود: در این راهی که پیش روی حرکت گروه هنری «تئاترون» آغاز شده است، دو عزیز من را همراهی کردند. آقای امین کاشفی و خانم نگین اقتصادی که در امر خطیر آموزش و پرورش هنرجوی بازیگری در دو زمینه «فن بیان» و «فرم و بدن» در کنار منِ کارگردان بودند که شایسته تشکر و قدردانی‌ است. همچنین تشکر ویژه دارم از علی بسطامی که طراح سایت و امور پشتیبانی تئاترون را عهده دار شده و از نخستین روز‌های تولد این ایده، در کنار من بوده است. «تئاترون» تولیدی قدرتمند برای نسل جوان هنردوست و هنرجو است.

وی در ادامه از حضور استاد سعید آتشین کارگردان ارشد تلویزیون و استاد دانشگاه تشکر کرد و از حضار دعوت کرد تا به تماشای کلیپی که از فعالیت‌های این مجمومه تهیه شده بود بنشینند.

سپس از نگین اقتصادی دعوت شد تا برای سخنرانی روی صحنه حاضر شود.

نگین اقتصادی در سخنانی گفت: ضمن سلام و خیرمقدم، تشکر ویژه دارم از همه کسانی‌ که با همراهی خود در این شب تولد، ما را تنها نگذاشتند. امشب و برگزاری این دورهمی یک اتفاق ویژه و خاطره‌انگیز برای همه ماست. اولین قدم‌ها در هر مسیری پر از چالش است و سرنوشت ساز و تنها یک مادر و پدر می‌دانند اولین قدم‌های کودکشان چقدر دلنشین، جانبخش و روح نواز است، «تئاترون» کودک ماست و ما در راه بزرگ شدنش استوار ایستاده‌ایم.

سپس نگین اقتصادی دلنوشته‌ای با عنوان «زندگی بازی ماست» را برای حضار اجرا کرد.

در ادامه مراسم، از هنرمندان باسابقه‌ای چون استاد سعید شیخ زاده مدرس دوبله، سعید آتشین کارگردان و استاد دانشگاه، احمد کاظمیان مدیرانجمن گویندگان استان تهران و استودیو سکوت، مهدی صلاحی استاد دانشگاه و مدرس بازیگری که در شب مهمانی «تئاترون» حضور داشتند تشکر و قدردانی شد و به رسم یادبود، تندیس و لوح تقدیری به ایشان اهدا شد.

سپس از بازیگران تئاتر «زندانی خیابان دوم» به همراه گروه دوبله فیلم «پری دریایی کوچولو» که با حمایت گروه هنری «تئاترون» دوبله شده است دعوت شد تا برای دریافت لوح تقدیر به روی صحنه بیایند: علی زینلی، رامک انصافی، رامیار جنانی، شقایق گیلانی، ماهی همتی زاده، آناهیتا خدادادی، محبوبه هادی، ماریا مهماندوست، حسین قاسمی، امیر اسکندری، گیتا حبیبی، نگار هاشمی، محدثه مرادی، حنا واحدی، نگین مسعودی، امید صیادی، سعید فاضل، محبوبه هادی، مهدی جنابی، عرفان ایل بیگی، ریحانه راویزی.

پس از مراسم اهدای لوح در پایان بخش اول این رویداد، کلیپی از کلاس‌های بازیگری «تئاترون» و برنامه‌های تمرین این گروه با حضور «محسن بسطامی» کارگردان، «امین کاشفی» مدرس فن بیان و «نگین اقتصادی» مدرس فرم و بدن در سمت دستیاران کارگردانی تئاتر زندانی خیابان دوم پخش شد .

در خاتمه و بعد از مراسم صرف شام در بخش دوم فیلم «پری دریایی کوچولو» که با مدیریت امیر اسکندری، صدابرداری فرهاد صفار و صداپردازی محمد روحی و تهیه‌کنندگی گروه هنری «تئاترون» در استودیو وی کست دوبله ، صداگذاری و آماده نمایش شده بود، پخش شد.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    234/372/429/900
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    84/241/125/200
  • پول و پارتی
    77/603/581/000
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    18/521/850/500
  • یادگار جنوب
    12/278/599/550
  • مفت بر
    11/937/030/000
  • ملاقات با جادوگر
    10/788/025/000
  • قلب رقه
    7/254/437/000
  • ساعت 6صبح
    6/686/226/250
  • شهرگربه‌ها۲
    6/037/105/000
  • در آغوش درخت
    4/993/931/500
  • شه‌سوار
    4/227/266/000
  • روزی روزگاری آبادان
    2/763/635/000
  • آغوش باز
    1/031/507/500
  • کارزار
    204/600/000
  • سودابه
    131/322/500
  • لختگی
    38/820/000