محمد سلوکی: رسانه جای علم، خرد و هوش است | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۲
در بازدید از نمایشگاه «رصتا» عنوان کرد

محمد سلوکی: رسانه جای علم، خرد و هوش است

محمد سلوکی گفت: برگزاری نمایشگاهی نظیر رصتا و حضور همه فعالان رسانه کنار هم باعث می‌شود که ما منطقی‌تر و با دید علمی‌تر به دنبال آن برویم چرا که رسانه جای علم، خرد و هوش است.


به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری دومین نمایشگاه «رصتا»، محمد سلوکی مجری و تهیه‌کننده صداوسیما در بازدید از نمایشگاه «رصتا» با بیان اینکه رسانه، موضوع مهم دنیای امروز است، گفت: در رسانه امروز، ما دیگر با یک تصویر و محتوا برای تفریح طرف نیستیم. رسانه امروز در تمام شئون زندگی انسان نمود پیدا کرده و حتی در جنگ‌ها هم تاثیر خود را گذاشته است.  این اتفاق به همان میزان که پیچیده است و بر موضوعات مختلف اثرگذاری می‌کند، به همان اندازه هم باید محتوا تولید کند و عمق داشته باشد؛ ازاین‌رو ما دیگر نمی‌توانیم نگاه ساده به رسانه داشته باشیم و صرفا از جنبه تفریحی به سمت آن برویم.

وی درخصوص لزوم برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، اظهار کرد: داشتن یک نمایشگاه و فرصت ارائه در فضای نمایشگاهی که محلی برای ارزیابی و دیده شدن است، باعث می‌شود که رسانه‌ها مورد سنجش قرار بگیرند. نمایشگاه این فرصت را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد که اگر می‌خواهند وارد فضای رسانه‌ای شوند به همه ابعاد و اشکال آن فکر کنند و بدانند که وارد یک فضای پیچیده و اثرگذار در همه بخش‌های زندگی خواهند شد.

این مجری تلویزیونی افزود: در گذشته، در شهر و روستاها، اتباع نقش مرجع و کلیدی داشتند و امروزه انتقال موضوعات پزشکی و سلامت هم از طریق رسانه‌ها اتفاق می‌افتد. این یعنی اثرگذاری رسانه امروز خطرات خود را نیز دارد. سلامت، حیات، امنیت، آموزش و حتی مدل زیست انسان‌ها را رسانه مدیریت می‌کند. رسانه‌ای که حتی خودش هم هر روز در معرض سخت‌افزارهای نوظهور قرار می‌گیرد و معنا در آن تغییر می‌کند. جهان معنا، جهان مهندسی و جهان تحلیل همگی کنار هم قرار می‌گیرند و خروجی آن می‌شود محتوایی که یک رسانه‌ به مردم ارائه می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر از بیرون نگاه کنیم، می‌توانیم میزان پیچیدگی، اهمیت، ترسناک و البته کمک‌کننده بودن آن را در زندگی‌مان بفهمیم. زندگی آینده ما به شدت توسط رسانه‌ها مدیریت خواهد شد. شاید الان هنوز متوجه آن نیستیم اما پنج سال آینده متوجه می‌شویم که رسانه‌ها هستند که به ما می‌گویند چه چیزی بخوریم یا چه چیزی برایمان خوب است. الان ما هستیم که انتخاب می‌کنیم کدام رسانه را ببینیم. ۱۰ سال آینده ما همان یک انتخاب را هم نداریم و این رسانه است که برای ما تصمیم‌گیری‌ می‌کند و ما صرفا انجام می‌دهیم. برگزاری چنین نمایشگاهی و حضور همه فعالان رسانه کنار هم باعث می‌شود که ما منطقی‌تر و با دید علمی‌تر به دنبال آن برویم. رسانه جای علم، خرد و هوش است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۵/۱۷۵/۹۵۵/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۸/۸۷۸/۰۶۶/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۷۸۰/۵۰۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۶۰۴/۷۷۵/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۶۳۳/۸۸۲/۵۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۱/۲۱۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۰۳/۳۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۶۷/۸۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۹۵/۰۷۰/۰۰۰