ساترا یک فرصت و «رصتا» یک ظرفیت بسیار مهم است | پایگاه خبری صبا
امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۶
مدیر رادیو نمایش:

ساترا یک فرصت و «رصتا» یک ظرفیت بسیار مهم است

مدیر رادیو نمایش اعتقاد دارد که نمایشگاه سالانه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران اتفاق مهم و ارزشمندی است و فعالان شبکه نمایش‌خانگی باید ساترا را فرصت بدانند نه تهدید.
به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری دومین نمایشگاه «رصتا»، محسن سوهانی مدیر رادیو نمایش درباره فواید برگزاری نمایشگاه سالانه برای حوزه صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش‌‌خانگی گفت: گردهمایی‌ها ازجمله نمایشگاه‌ها، کارکردهای مختلف و ظرفیت‌های متنوعی دارند. از یک‌سو ایجاد همگرایی یا به قول فرنگی‌ها collaboration می‌کنند که مهمترین اصل در فرایند توسعه است و از سوی دیگر بین فعالان حوزه‌های کاری مشترک رقابت و انگیزه برای پویایی به وجود می‌آورند؛ همچنین فرصت ارزشمندی برای تعامل نزدیک و بی‌واسطه با مخاطب به شمار می‌روند.
وی افزود: به نظر من حوزه صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی با توجه به ذات و ماهیتش که شبکه‌ای و تعامل‌گراست، بیش از هر عرصه‌ای به چنین زمینه‌هایی نیازمند است. یکی از راهبردهای اصلی ساترا به عنوان نهاد تنظیم‌گر باید ایجاد همگرایی و همچنین رقابت مثبت میان سکوها باشد. در این راستا نمایشگاه سالانه از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است. فعالان حوزه صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش‌خانگی باید ساترا را فرصت تلقی کنند نه تهدید. مثلا برای همکاری مؤثر میان یکدیگر؛ همان‌طور که در نظام بین‌الملل نیز صدها نهاد تنظیم‌گر در موضوعات مختلف وجود دارد.
سوهانی در پاسخ به برنامه‌های رادیو نمایش برای دومین نمایشگاه «رصتا» گفت:‌ شبکه رادیویی نمایش بنا به رسالت تخصصی خود توجه ویژه‌ای به مقوله رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی دارد. به‌عنوان‌مثال برنامه نوظهور «کافه نقد» که به تحلیل تولیدات نمایش خانگی خواهد پرداخت. رویداد نمایشگاه «رصتا» نیز در برنامه‌های مختلف و تخصصی رادیو نمایش پوشش داده خواهد شد. همچنین با حضور در نمایشگاه با فعالان این عرصه برای بررسی زمینه همکاری‌های مشترک گفت‌و‌گو و تعامل نزدیک خواهیم داشت.
مدیر رادیو نمایش در خصوص طرح تحول و تنظیم‌گری تعاملی ساترا در یک سال و نیم گذشته و سیاست‌های نظارتی و حمایتی این سازمان در دوره جدید، خاطرنشان کرد: تعامل، مهمترین کلیدواژه برای تحقق سیاستگذاری‌ها و تنظیم‌گری‌های ساترا میان بازیگران حوزه صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش‌خانگی محسوب می‌شود. بنابراین «تنظیم گری تعاملی» تعبیر بسیار دقیق و ‌‌درستی است.
وی افزود: باید بپذیریم مختصات وب و به تبع آن رسانه‌های وب محور بسیاری از معادلات و مناسبات جهان، به عبارتی هم زمین و هم قواعد بازی را تغییر داده است. جهان، با شتاب به سمت شبکه‌ای شدن پیش می‌رود که مجموعه‌ای به‌هم‌پیوسته از ویژگی‌های فرهنگی بی‌مرکز، درهم‌تنیده و چندوجهی است.
سوهانی در پایان تأکید کرد: ساترا باید در چنین شرایطی که منابع هویت‌ساز دگرگون شده‌اند و مکان، فضا، زمان، فرهنگ و جامعه در مقیاس با گذشته نقش‌های متفاوتی دارند بر مبنای هویت‌محوری تنظیم‌گری کند. بی‌شک تنها راهکار مؤثر و روش اثربخش «تنظیم گری تعاملی» است که امیدوارم در آن موفق و مرجعی فراگیر شود.

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰